Advertenties


Mark's Mégane 3 hatchback tce180

Gestart door mark, 27 november 2018, 17:23:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

Inmiddels zit ik alweer een maandje in m'n grotere schuur.
Het opknappen is grotendeels klaar, dus ik had weer even tijd voor de bumper.  !-!



Het laatste stukje aan de bumper lassen.


Ook aan deze kant weer een stuk eruit geslepen en weer gelast om de lijnen van de bumper weer goed te krijgen.

mark

Een setje extra koplampen gekocht.

Tijd voor een projectje dus :grin:



Alles op maat geslepen



mark

Moest laatst uitwijken en de berm in duiken voor een ree. Met als gevolg een klein beetje schade aan de band en velg.
Ook het wiel lager en draagarm hebben een flinke dreun gehad. Het wiel lager had ik 2 weken geleden al vervangen, gister een nieuw draagarmpje en abs sensor. (Zat vastgerot in het fusseestuk, en moest er toch echt uit voor het lager)



Vandaag maar ff thuis aan de slag geweest, waar het lekker koel was.  :)


Morgen kan ik de onderdelen spuiten.

mark

Ondertussen is de boel gespoten  !-!



Nu nog wachten op een paar onderdelen :0


mark

#19
Weer een middagje bezig geweest :grin:

Bi-xenon lenzen werken wel mooi. Bij de lenzen van het grootlicht heb ik het schuifje verwijderd, zodat het altijd als groot licht werkt. Als het schuifje bediend wordt dan is m'n dimlicht ook grootlicht.  :grin:



Uiteraard moeten er weer rgb leds in 8)7


Dit x voor merkspul gekozen ipv Chinese naamloze rommel.
Er zaten zelfs beugeltjes bij, waardoor ik ze zo kon monteren op de bestaande gaatjes.



Zo dan, het hele zooitje weer in elkaar.



Ik had gister geen verbinding kunnen krijgen met de controller, vandaag wel nadat ik wat instellingen had gewijzigd en de telefoon opnieuw had opgestart.

Als de controller spanning krijgt dan gaat deze automatisch wit branden. Zoals je hieronder kan zien.





Morgen zal ik kijken of ik de leds voor het dimlicht kan monteren. Zal in elk geval de kapjes aan moeten passen.

mark

Ondertussen zijn we weer een paar dagen verder.
En alweer een paar x de lampen uit elkaar gehad, om dingen aan te passen.

Net of ik aan het kamperen ben in m'n schuurtje :D


Heb de kapjes aan moeten passen, voor de led lampen voor het dimlicht. Heb geen foto van het kapje nadat ik die heb aangepast. Had het liever plastic gelast, maar het is te klein dus er komt teveel hitte bij vrij. Dus het heb met kit en stukken plastic opgelost. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan moeten we maar denken.



Deze bedrading weg gewerkt.


Heb een mooi stak lichtbeeld !-!









mark

Het eerste stuk bumper staat in de plamuur !-!



Valt mij nog reuze mee hoeveel plamuur ik nodig heb :grin:
Heb natuurlijk ook heel veel al met de plastic las staafjes opgevuld. ;)




mark

#22
uhm ja..... inmiddels alweer verhuist naar een nog grotere schuur  :D nu ga ik voorlopig niet meer verhuizen, zit nu in de grootste schuur op het erf.



Heb de leds voor de dimlichten er uit gehaald, en m'n oude vertrouwde pilot xenon setje die ik in m'n vorige megane had weer in gebouwd.
stukken beter zo  !-!


mark

Inmiddels de koplampen nog een paar x uit elkaar gehad. Had een beetje ruzie met de witte leds die ik nu als stadslichten heb.
De soldeer verbindingen raakten los. maar dat is nu opgelost. En ik heb de transparante delen weer terug in de koplampen geplaatst.
staat wel een stukje beter zo.  !-!





Ondertussen heb ik ook een android radio op de kop getikt !-! met dab+ en gps





Heb de waze navigatie app en spotify aan de praat gekregen  :grin:



Moet alleen nog een x kijken of ik de stuurwielbediening aan de praat kan krijgen op deze android radio.
Omdat ik hiervoor geen navigatie had, zou het bij mij wel moeten werken.

mark


mark

Gisteren de nieuwe Bosch uitlijn apparatuur uitgeprobeerd op m'n eigen auto.
Werkt wel mooi, alleen een beetje jammer dat ik het stuur vast moet klemmen.
Had op m'n vorige werk een hunter uitlijnkast, daar kon ik gewoon de stand van het stuur opslaan en hoefde ik er verder niet naar om te kijken.




Verder heb ik een stuurwiel hoes gekocht, deze naai je om het stuur heen speciaal gemaakt voor de megane 3.
Kon het zelf samenstellen wat ik wou, kwa materiaal en kleuren.
Kwaliteit is wel goed als ik het zo zie en voel.
heb een stuur van de sloop besteld, dus daar kan ik binnenkort om m'n gemakje mee bezig.



Verder bedacht ik mij, ik heb ook nog een luikje in m'n bumper nodig voor het sleepoog.
Aangezien ik wel eens een gestrande auto naar m'n schuur moet slepen.  Y



Dus binnenkort gaat de zaag er weer in.

mark

Een paar uur aan het borduren geweest. 7 uur in totaal :D
Op m'n gemakje uiteraard.





Maandag de kapjes en knopjes weer monteren.
Die heb ik zilvergrijs gespoten.

mark

Was vandaag eindelijk bij daglicht bij m'n auto. :D
Dus ff een foto gemaakt van het stuur in de auto.




mark

Tussen de beunklussen door nog even tijd gehad voor m'n eigen megane. :D Heb een lasapparaat gekocht, dus daar heb ik mij afgelopen week wel even mee vermaakt.  8)

Heb een buis gelast waar ik m'n blowoff klep op ga monteren. Deze komt tussen de turboslang.


In de 2k primer gezet tegen het roesten.


En nog even een banden rek in elkaar gelast, scheeld een hoop ruimte. !-!


mark

vandaag de blowoff klep geïnstalleerd.  !-!



De recirculatie klep vervangen door een afblok plaatje.





Het achterste boutje was even prutsen om die er uit en er weer in te krijgen, maar het is gelukt.  !-!



Ik zal nog binnenkort nog even een filpje maken van het geluid.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev