Advertenties


Klets maar raak DEEL 223

Gestart door Tedo, 5 mei 2018, 22:59:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mark29

#15
Ook zo n zinloze mededeling. Ow dat mocht ik niet zeggen....

Tuurlijk helpt die mededeling wel iets aan de stevigheid van de bank. Maar dan is het toch al einde clio. Daarbij die dingen suizen zo hard op de snelweg. Zullen die harde aanrijdingen ook meevallen.

mark

Haha ja vind het ook een oplossing van niks. :D
Inmiddels bijna alle clio's hier in de buurt wel gehad.
In elk geval die wij in onderhoud hebben. Af en toe komt er nog 1 die een brief van renault had gekregen.

mark

Dacht vandaag weer even leuk een distributieriem te doen op het werk, heeft er 1 of andere lompe aap bij de vorige keer alles veul te vast gezet.  :D
Het plugje uitwendig torx in het carter dol gedraait, omdat het gewoon niet los komt. een bout van de motorsteun aan het blok, het schroefdraad vernaggeld met losdraaien. Ben er verder ook niet meer aan toegekomen, door de drukte in de werkplaats.

Maar daar mogen mijn collega's morgen mee verder, want deze knul heeft weekend. :P  :grin:

mark29

Lekker, afgelopen week tijdens pauzes koppeling gedaan van een clio, zonder subframe loshalen, bak iets opzij geschoven, ca 10 centimeter ruimte, koppeling gewisseld, en hup bak weer terug  :D
Koppelt weer heerlijk.

mark29

k4j motor, hoop tijd ingestoken, kop is eraf geweest, andere kleppen erin. Nieuwe koppeling.
Nieuwe riem etc, na starten toerental omhoog ca 1500 toeren, vliegt omlaag maar te laag, tegen afslaan af, ene keer slaat die af andere keer niet. Het afregelen na starten gaat wat lomp.
Even wachten en gaat dan afregelen en loopt dan perfect. Inlaatpakkingen en van de gasklep vervangen, vacuum gecontroleerd met remmen reiniger, gasklep ingeleerd, gasklep gewisseld etc. Krijg het gewoon niet verholpen, word er gek van.
Opvallend is te zien met de clip de vacuum druk van de mapsensor op een 600 milibar, die moet in de 400 zitten. Maar gaat wel op en neer met gas geven en loslaten, dus werkt wel, toch voor de zekerheid gewisseld, maakt geen verschil.

Irritant, morgen even een lektest doen  l-

mark29

Geen lektest, gedaan kreeg ineens de ingeving om de timing nog eens te controleren, en ja hoor inlaatnokkenas stond, het was te verwaarlozen maar wel ietsje scheef.
Dat ik dat nog mocht mee maken, zoveel van die riemen en koppen gedaan. Ik vermoed dat ie is gaan wringen op het moment van de nokkenaspoelies vast zetten, weer wat geleerd.

Ik bedacht mij ineens, wat als de timing net niet klopt, dan kan ook je ongewilde vacuum krijgen, in de inlaat.
Maar het was zo minimaal, dat het bijna niet te merken was, hij liep perfect, maar alleen gelijk na het starten was er een schommeling, die niet hoorde vond ik. Hij loopt als een zonnetje weer, alles nieuw erop.

Benjamin Renon

Goed bezig. Zo zie je maar dat de timing belangrijk is.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

mark

Vandaag is m'n bandenapparatuur bij m'n schuurtje bezorgd. !-! Direct in elkaar gezet.



Zeg maar dag dag tegen het vakantiegeld.  :D

Tedo

Hahaha, en nu kan je thuis banden omleggen? Dat kan toch ook op je werk?

mark


mark29

Thuis banden joppen is best handig. Dat heb ik niet.

Tedo

Ik kwam dit weekend een leuke set 18" velgen tegen:


Vlak over de grens, maar natuurlijk al snel weg.

Kijk ik vandaag op marktplaats:


100% dezelfde set (want dezelfde gele bandenstickers erop en exact dezelfde specs)
Lekker snel verdiend!

mark

Tja, daar moet ik toch een middagje bandjes voor draaien haha.  :P :D

Roadkill (Michiel)

Ff een vraagje aan de Renault kenners; weet iemand hier toevallig of de Clio 2 ook in het wit i.c.m. 1,4 16v moter geleverd is? Deze vraag ook op het clioforum gesteld maar daar blijft het stil.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Ik zou niet weten waarom niet:

CLIO II - Phase 1
(Maart 1998 - Juni 2001)


Blanc Glacier : OV 369 - O389
Bleu Roy : OV 460
Rouge Vif : OV 727
Rouge Nacré : NV 783
Rouge Cerise : NV 713
Jaune Paille : MV 302
Terre de Sienne : NV 314
Bleu Lazuli : MV 408
Bleu Methyl : NV 432
Gris Xérus : MV 630
Gris Boreal : MV 632
Bleu Nymphéa : MV 671
Vert Vertigo : NV 901
Vert Epicéa : NV 926
Vert Steppe : NV 191  (exclusief op MTV)
Noir Nacré : NV 676

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev