Advertenties


Klets maar raak DEEL 223

Gestart door Tedo, 5 mei 2018, 22:59:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mark

Heb vanavond "ff" een tutorial in elkaar geflanst voor het inbouwen van projectoren. De koplampen gaan binnenkort nog een x uit elkaar, dus zal dan nog wat betere foto's maken.

mark29

Had nog een groot deel van een gasinstallatie liggen uit een gesloopte clio.
Dus gaan inbouwen in de megane break 1.4 2003 van mijn vriendin. Maar tijdens inbouwen erachter gekomen dat die installatie niet heel best kwa kabelboom was, er was veel in geknipt en gesoldeerd, tijdens het poging tot programmeren van het gas kregen we telkens geen verbinding of hij viel weg, dus hop kabelboom eruit en een andere geregeld en erin gehangen.
Met andere injectoren etc en nog wat kleinigheidjes.
Op gas gekeurd, en hij loopt op gas nu.
Erg blij mee, toen iets van een wisseltruc wat we maar niet toelichten  o-) iets met 45 liter naar 62 liter tank.
Dus de vloer is iets verhoogd, nee dit verdient niet de schoonheidsprijs maar meer kunnen tanken is toch wel heel handig, en ja een megane break, die kofferruimte was handig maar mooi? Nee. Daarbij hebben we nog een 5 serie station staan die net wat meer ruimte bied, dus voor vervoeren rijden we toch wel met die auto.
Maarja een megane break erbij is nog altijd handig met boodschappen, kinderwagen etc, en kwa wegenbelasting niet meer dan een hatchback.
Technisch is die megane wel klaar ik denk ooit een keer een andere bak aanhangen deze is hakerig naar zijn 2, achteraf hadden we liever een 1.6 of een 1.8 gehad. Maar die vallen kwa maandelijkse lasten ook wel weer duurder uit. Maar goed wie weet kom ik ooit een megane met schade voor weinig tegen dan kan er altijd nog een wisseltruc gedaan worden.

Ja het verbruik was eerst 1 op 12, ja dat had dus zuiniger geweest met een grotere motor denk ik. Een 1.4 is wat onderbemeten op de snelweg, en zij is niet van het 90 kilometer per uur rijden op de snelweg.
Verbruik op gas nog niet berekend, hij loopt perfect, maar bij koud vind ik de overgang net wat te abrupt nog, en de tankniveau lijkt niet helemaal te kloppen. Eerst de tank eens helemaal leeg rijden en dan een paar keer tanken, dan de boel nog eens nastellen met de laptop, mijn collega is gasinbouwer, dat is erg handig voor de tips en assistentie.
Het inbouwen is aan best strenge regels gebonden, waarvan sommige regels werkelijk nergens op slaan, maarja.

Owja toen de tank erin ging, in de reservewiel bak, meteen isolatie geplakt op die vloer, maar ook op de motorkap, hier zit een isolatie mat, daarachter dus volgeplakt met dat isolatiemateriaal.
Nou dat scheelt echt veel geluid op de snelweg, ik irriteerde me altijd mateloos aan het geluid, 4200 toeren bij 140kmp maakt in een weinig geisoleerde megane veel geluid. Waarbij ik gewend ben om in die oude 5 serie met 458000 op de klok gewoon stil te rijden op de snelweg. Nou dat isoleren is dus behoorlijk aan te raden.

Felix

Mooi project Mark! Dat isoleren ga ik ook nog doen. Niet dat ik last heb van herrie, maar het kan altijd stiller :)
Wat voor gasinstallatie heb je er in gezet? Ik ben zelf erg te spreken over prins. Dat zat ook in mijn vorige Mégane (II).

Nikk

#213
Met de Megane I break 1.6 16v automaat zit ik op gemiddeld 1:14.7 over 40.000 km !-!. De automaat haalt wel de pit een beetje uit de auto maar geeft ook wel weer rust door de lagere toeren en voor zover ik kan beoordelen dus zelfs mogelijk een beter verbruik dan een handbak versie.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Injectoren had ik prins liggen maar is nu aeb geworden, heb ik toevallig ook in de bmw zitten. En de computer is eurogas. Verdamper is zo vierkante, uhm ben ik vergeten, landi renzo? Ja dat was het volgens mij.

mark29

Ja 1 op 14 is heel normaal. Daarom die 1.4 is voor snelweg gebruik ondermeten. Als ze naar haar werk rijd is dat 40 km heen en 40 km terug bijna allemaal snelweg. En wat stukjes file. Optrekken met een sterkere motor gaat makkelijker.
Veel mensen denken dat een kleinere motor zuiniger is, maar dat is niet altijd zo.
Misschien dat ik ooit een 1.6 of 1.8 overhang.

Roadkill (Michiel)

Vind 1 op 12 best wel een hoog verbruik eigenlijk, met de meg2 grandtour op gas reed ik vrij makkelijk 1 op 14 /15. Die is ook nog iets zwaarder, en ja de 1,4 is onder bemeten, dan rij ik nu met het oude gebakje een stukje fijner :-)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Zo aan het eind van 2019 gaan we door met een nieuw deel.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev