Advertenties


Temperatuur meter schommelt

Gestart door adem37, 12 april 2018, 22:54:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adem37

Beste mensen,

Sinds enkele dagen loopt mijn temperatuur meter op tot 2,5 strepen normaal gesproken bleef dat altijd op een vaste punt zowel met warm als koud weer (2 strepen).

Koelsysteem is ontlucht, nieuwe thermostaathuis geplaatst en helaas nog steeds het zelfde verhaal.

Op het moment van versnellen dus hogere snelheid & toeren loopt de temperatuur meter naar de 2,5 strepen, bij gas loslaten of snelheid aanhouden zakt het wel weer een beetje maar de meter blijft schommelen.

Heeft er iemand hier ervaring mee ?

mark29

Weet je zeker dat alle lucht eruit is?
Rijd je een 1500 dci toevallig? Die dingen worden nooit echt goed warm.

adem37

het is inderdaad een 1500dci, weet wel vrij zeker dat alle lucht er uit is. Het rare is dat kwa vermogen etc niks veranderd is aan de auto alleen de temperatuur meter schommelt.

A110

Dit is conform Renault.

Hier zijn al zoveel topics over geschreven. Is niks aan te doen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

adem37

Vandaag langs de dealer geweest en laten uitlezen geen storingen.
vervolgens is de temperatuur van de koelvloeistof bekeken ligt rond de 79 graden maar de temperatuurmeter in de instrumentenpaneel laat het hoger zien.

De dealer komt er niet uit ?

hemi24

Een keer goed warm rijden, bij voorkeur op de Duitse autobaan, dan pas weet je zeker dat alle lucht uit het systeem is...

Bedrijfstemp. van 79 graden is niks bijzonders voor de 1.5 dci.

mark29

Hoezo komt de dealer er niet uit? Als de clip met parameters een temperatuur aangeeft. En die klopt. Dan is dat toch gesneden koek?

adem37

De dealer heeft dus gemeten en komen op 78/79 graden uit maar de km teller (temperatuur meter) geeft boven de 85 graden aan er is dus een afwijking.

De monteur kwam er niet uit ik heb op youtube gezien dat ze de meters kunnen testen door middel van renault clip software

https://www.youtube.com/watch?v=IU3YUZ7tZgI

Ik word maandag gebeld door de monteur omdat hij eerst met renault contact moest opnemen. Ook heeft de monteur de test die op youtube staat niet kunnen uitvoeren waarschijnlijk door dat het een verouderde renault clip software is.

mark29

Welke clip versie had ie? Is een kleine dealer met maar 1 clip ofzo?

adem37


mark29

1 is veel te weinig. Voor oude autos hebben je een oude versie nodig. Voor jongen weer 176. En iets ouder weer tussen in. Anders blijf je tobben.

hemi24

Citaat van: adem37 op 13 april 2018, 18:13:42
De dealer heeft dus gemeten en komen op 78/79 graden uit maar de km teller (temperatuur meter) geeft boven de 85 graden aan er is dus een afwijking.

Maar...

Een Megane 3 heeft toch helemaal geen eenheden bij de temperatuurmeter staan?!?
Enkel blokjes bij een digitale teller, en alleen maar streepjes in het geval van analoge temp. meter...

Hoe kun jij dan weten dat 'ie boven de 85 graden aangeeft?
Mis ik iets..?

adem37

Zoals ik zeg; De dealer heeft het gemeten door middel van een uitleesapparaat, zij kunnen precies de graden zien van de koelvloeistof die is dus in orde. Het probleem is hoogstwaarschijnlijk de temperatuurmeter in de instrumentenpaneel.

Aanstaande maandag ga ik weer langs bij een andere dealer die meer tijd voor de auto heeft.

hemi24

Ik zou het koelvloeistof niveau een beetje in de gaten houden, en verder niet teveel geld insteken...

Bedrijfstemperatuur is blijkbaar goed, dat is het belangrijkste.

Fubar (Marcel)

Wellicht koelvloeistof eens verversen?
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev