Advertenties


Temperatuur meter schommelt

Gestart door adem37, 12 april 2018, 22:54:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark29

Als die nou 20 jaar oud is. En roest bruin is, maar dat zal nog niet.
Daarbij geeft hij aan al een thermostaat al vervangen te hebben. Dan is er al een groot deel ververst.

adem37

Koelvloeistof is voor een grote deel al ververst omdat er een nieuwe thermostaathuis geplaatst is, hierbij is het dus ook noodzakelijk om het te ontluchten wat ook gebeurd is.

Helaas wijkt de temperatuurmeter nog steeds af.

Maar mijn gevoel gaat toch richting de instrumentenpaneel zelf omdat de meter bij het stoppen van de auto eerst een kleine tik naar beneden gaat vervolgens in 1 keer zakt. Ook heb ik bij een maatje van mij gekeken hoe zijn temperatuurmeter zakt (megane gt line uit 2012) die van hem zakt in 1 keer.

De dealer geeft aan dat de instrumentenpaneel tegen de 700 euro ex btw kost en nog eens zonder inbouwen, heb naar schade auto's gekeken maar helaas heeft niemand meer de teller liggen.


Tris

Als de verlichting in het instrumentenpaneel stuk is weet ik dat bedrijven het naar ac tronics kunnen opsturen, of dat je als particulier bij kms-apeldoorn terecht kunt om dit te laten maken. Je zou wellicht met 1 van hen contact op kunnen nemen of zij hier ook iets mee kunnen.
1.5 dCi EDC Bose estate 2016

mark29

Ik las het, en dacht aan ac tronics, en volgende reactie lees ik die naam toevallig.
Ac tronics doet zaken via garages, jouw garage kan contact met ze opnemen, en dan kunnen hun het repareren, stukken goedkoper dan nieuw, en heb je jouw eigen paneel weer met de goede kilometerstand.

Een ander paneel met een gekke stand geeft altijd gedoe en wantrouwen met de verkoop van de auto.

adem37

Ik heb vandaag een video gemaakt van hoe de temperatuur meter reageert  en bij het uitzetten van de motor is me ook opgevallen dat de toerental teller ook raar doet, die zakt ook niet in 1 keer terug maar stapsgewijs.

Eigen video: https://youtu.be/1Zvxa0Y0KoM

via de renault clip test zakken de meters wel in 1 keer.

Renault clip test: https://www.youtube.com/watch?v=IU3YUZ7tZgI



Joske

Zit die filmpjes te bekijken maar zie hem volgens mij niet anders zakken dan de mijne. Zal eens kijken vanmiddag. Je zal waarschijnlijk zelf het verschil weten, maar als buitenstaander zie ik niets geks...nou ben ik niet heel ervaren :) Ben benieuwd naar de kenners op dit vlak.

mark29

Tja ik zou het niet eens opmerken.

hemi24

Er is een nieuw thermostaat(huis) geplaatst; is het in dat geval niet logischer om de thermostaat te verdenken..?

mark29

Waarom is de thermostaat vervangen? Is dat ding niet voor niks vervangen. Denk het wel.....

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev