Advertenties


Onderhoudsschema

Gestart door haelewyn, 2 december 2017, 16:01:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

haelewyn

Weet iemand waar je een onderhoudsschema kan downloaden voor de 1,2 Tce 130 pk, megane IV ?
Ik heb geen onderhoudsboekje. In de handleiding staat het niet.
Bougies,  riemen, luchtfilter, benzinefilter, pollenfilter edm.

Airco onderhoud kost bij dit model 200 ipv 100 euro volgens cijfers van renault. Weet iemand waarom ?

mark

Onderhoudsboekje zit achterin bij de handleiding.

Airco is duurder doordat jouw systeem met het koudemiddel 1234yf werkt ipv het oude r135a.

haelewyn

Die lege bladzijden die je laat afstempelen zie ik daar wel.
Onderhoudsschema niet.
Overal in de handleiding wordt voor die informatie verwezen naar het onderhoudsdocument en dat heb ik niet..

mark29

Owja schema kan er goed niet in staan inderdaad, laat jouw dealer ff een uitdraai uitprinten van icm.

haelewyn

Zal ik naar vragen. Thanks.

haelewyn

Wie voor de 1,2 TCE 130 een officieel onderhoudsschema wil hebben kan me een PM sturen met emailadres. Ik heb er hier eentje op de pc staan, uitgeprint door  de Renault dealer met alle info wat moet gedaan worden en wat er in een A of B beurt is inbegrepen edm. Het lukt me op dit moment niet om dit als bestand toe te voegen hier.

knight-rider

Ik heb ook zo een papier gekregen voor de GT bij de aflevering van de auto vorig jaar.
Maar je hebt dat toch ook gewoon in je MyRenault online staan.

Al komen in mijn geval de gegevens op papier en in de MyRenault al niet overeen, waaruit ik afleid dat ze het bij Renault zelf eigenlijk ook niet goed weten.

haelewyn

Het document dat ik laten afprinten heb is veel informatiever, vollediger, duidelijker dan de info op My Renault. Op My Renault zie ik op dit moment bv niet wat het interval is voor filters, bougies, etc

knight-rider

Bij mij komt er extra informatie, zoals over die filters wanneer ik op het "?" klik.
Het is wel een feit dat de info online en die op papier niet overeen komen zoals ik eerder al zei.

Renault maakt er gewoon een potje van, eigenlijk een schande voor zo een constructeur.

haelewyn

#9
Hier staat bij het vraagteken enkel het onderhoud dat volgende keer moet worden uitgevoerd. Niet het onderhoud dat tijdens een andere beurt moet worden gedaan. Vandaar dat ik de lijst op zich een stuk interessanter vind.
Mijn auto is nog zo goed als nieuw. Voor het eerste onderhoud staat er dus niets speciaal gepland.

In die tekst bij het vraagteken staat bij mij ook nog :   Uw dealer brengt u op de hoogte wanneer er eventuele bijkomende werkzaamheden uitgevoerd dienen te worden zoals het vergangen van : interieurfilter, luchtfilter of brandstoffilter.

Net zoals op internet staat dat je voor meer info over het onderhoud in je gebruikershandleiding moet kijken. Daar staat bij mij bijzonder weinig in over het onderhoud.
Maar die lijst van de Renault garage was dus wel prima, vond ik. Al bij al komt het wel in orde met dat onderhoud :)
Moet wel : ik wil met deze auto nog lang rijden want ik vind hem nog altijd erg goed rijden. .  Nog altijd blij met de keuze voor Renault, al had een BMW ook wel ok geweest.

mark29

Daarom rijd ik fijn van en naar het werk in mijn eigen bmw, en op het werk in de Renaults van klanten.  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev