Advertenties


Renault Megane III Estate 2015 (Face lift model) audio pinout

Gestart door Timeless, 3 mei 2017, 14:04:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dentechr

Het heeft even geduurd maar uiteindelijk bleek dat het een combinatie was van 2 problemen.
Er zaten 3 breuken in de kabel die van de radio naar het touchpanel lopen.
Omdat er zo weinig ruimte zit voor de kabels is hier vermieddelujk een breukje in de aders gekomen.
Verholpen door 3 pinnen uit de connector te halen. In te korten en opnieuw te solderen.

Daarnaast was mijn radio niet meer in orde.
Uit china een nieuwe laten opsturen.
En alles werkt weer als een zonnetje!  !-!

Wel zoek ik nog naar een goede equaliaser setting of appie. Want het klinkt net niet lekker genoeg nu.
Iemand tips ?

Srdroid

Woow wat goed dat het je gelukt is. Ik zit ook naar zo een unit te kijken. Jammer dat het bouwen veel tijd kost.
Qua equalizer kan ik je Viper4android aanbevelen. Ik ga wel vanuit dat je root hebt op de unit.

Dentechr

oke ga ik eens naar kijken!
Nou ik kan deze radio zeker aanbevelen!
In mijn geval was het veel werk omdat het vooral uitzoeken was.
maar die kennis is nu in dit topic te vinden.
En heb reeds met de leverancier contact gehad en die passen het aan op de website.
Want voor de andere modellen zou het makkelijker moeten zijn.

Carinoso

Hallo, interessante topic!
Heeft iemand ervaring met een gtline uit 2012 met deze set?
Ook wil ik graag de standaard speakers vervangen.

Richard43

Ben ook maar weer eens begonnen met mijn Radio project (Witson w2-d6515) :?

Helaas werkt mijn navigatie niet meer  >:( . Dit is pas geleden begonnen doordat hij de kaart niet kan vinden en daarna wel weer ,maar nu kan ik er niets meer mee.

Ik heb al een paar x de sdkaart opnieuw geinstalleerd ,maar ook dat brengt niks l-

Wie weet wat ik er aan kan doen? Kan ik iets resetten?

Ik heb iets gelezen over Resetcode's ! Of gelden deze alleen voor Androidradio's ?

Toch mooi om te zien dat er toch weer meer gevonden is door meerdere mensen ,zoals de connector achter de kilometertellerklok  !-!

Ik ben bang dat ik toch maar een nieuwe radio moet gaan kopen(Android)

Mocht ik dit ga doen dan wil ik wel eerst zeker weten of de connector achter de klokken bij mij ook alle functies opleveren.

Alvast bedankt voor alle eventuele hulp.

Timeless

Excuses voor mijn late reacties, ik heb de topic notificatie niet voorbij zien komen.

@Dentechr, haal jij tijdens je werkzaamheden je middelste luchtrooster er wel uit? Als je dat doet heb je meer werkruimte.
@Carinoso, Welke versie (met zonder carminat) heb je precies, dan kan ik de schema's voor je raadplegen en aangeven of het wel of niet gaat werken.
@Richard43, Als ik het goed heb is dat geen Android radio ofwel? maar een WindowsCE radio?
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Carinoso

Hallo Timeless,

Ik heb bij mijn weten de Carminat TomTom® LIVE erin.
De speakers zijn inmiddels vervangen voor Blam speakers (voor en achter) en een underseat woofer. Dat geeft al een veel beter geluid.

Timeless

Meestal heeft een vervangende radio specifiek voor de Megane III een kabelharnas met 3 stekkers, 2 die gebruikt kunnen worden voor de Luidsprekers en voeding. Deze zijn identiek voor de wel/niet carminat uitvoering en er hoeft maar 1 van de 2 stekkers gebruikt te worden.
Zie hier een voorbeeld:

Quadlock
(links)

Aangezien jij de Carminat Live hebt ga ik er vanuit dat je de radio met ingebouwde USB poort hebt. Dan beschik je over deze aansluiting (ben even de naam kwijt):
(links)


De CAN-bus wordt uitgelezen vanaf de DIN-E stekker die bij jou achter het dashboard zit, zoals bij Dentechr. Deze is iets wat lastiger te verwijderen. Er zit ook een DIN-E (ziet er hetzelfde uit) stekker op het LCD waar je 3 individuele draden voor de LED's naast het scherm die zul je dus moeten splitsen naar het nieuwe kabelharnas van de aftermarket radio.

Voor meer informatie kan je de eerdere posts van Dentechr even raadplegen, daar staat een gedetailleerde uitleg van de procedure.

Disclaimer:
Dit alles baseer ik op de gegevens die je me hebt gegeven (Megane III 2012 GT (met carminat)). Daar zijn nog steeds een meertal versies van, dus helemaal zeker zijn mijn uitspraken nog niet. Ik kan deze pas 100% verifiëren wanneer je Fotos laat zien van je radio en bijbehorende bedrading.
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Dentechr

Leuk dat je weer reageerd timeless.
Ik kijk af en toe op t forum.
Alles werkt nog steeds super goed!
Op 1 ding na. Hij spring soms s avonds spontaan 10 seconden aan. Maar heb er geen last van.
Leverancier weet het ook niet.

Ik wil ook nog een stoel subwoover aanschaffen.
Ff kijken welke en hoe ik makkelijk de plus en remote kabels daar krijg.
Tips ?

Ja ik haalde de ventilatie er uit. Anders is het onmogelijk.
Groetjess

Timeless

#54
Ja klopt. Bij mij gaat die ook zo nu en dan spontaan aan. Dit komt omdat die nornaal in standby staat zodat die snel paraat staat mocht je de auto starten. Na enige tijd schakeld de radio naar een diepere standby en gaat daardoor even aan. Dit om dr accu te sparen

Zelf vond ik het vervelend dat die dan ook vol muziek begint te spelen, ik heb ingesteld dat die altijd aangaat met volume op +1 ipv de laatst belende stand. Dat is in de factory menu opties te vinden, helaas is het laagst instellbaar +1.

Ik heb nog in de planning om eens een lichtsensor op t LCD te plaatsen om te zien hoevaak die eigenlijk aangaat.

In mn oude auto had ik altijd een subwoofer zitten, diezelfde sub ligt nu al 1 jaar mee te rijden in de kofferbak, onaangesloten :)
Eerst was ik van plan de 12v van de kofferbak te gebruiken maar omdat die maar 120w kan leveren gok ik het er niet op. Er zal dan een voedingsdraad van de accu door de firewall (meestal een rubber aanwezig bij de bestuurders kant) naar de sub moeten komen. Dit is best wat werk en met kans op lekkages heb ik het vooralsnog nog even uitgesteld. In mn oude Nissan boeide t me niet maar met mn Megane ben ik wat zuiniger haha.

Een sub aansluiten is vrij makkelijk. Voeding, schakeldraad en signaal en je bent er. Tis vooral veel werk om de kabels er te krijgen. Vergeet de zekering bij de accu niet, anders kan de kabel bij kortsluiting vlink heet worden.
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Dentechr

Ow is dat alles.
Ja goede tip van dat volume. Zal ik ook instellen.
Zodat niet de katten zich kapot schrikken die onder de auto liggen te slapen haha.

Ja precies toch maar vanuit de accu leggen dan. Idd met zekering. Tulp kabel had ik wel al onder mn stoel gelegd.
Moet alleen nog een schakel contact vanaf de radio ofzo leggen zodat die versterker uit gaat als de radio uit gaat.
Maar ik zie er tegen op om de radio er weer uit te halen.
Die ging er zo lastig in.

Naja we zien voorlopig wel :)
Het werkt in ieder geval als een trein.
Lekker spotify op en gaan.

Richard43

#56
Citaat van: Dentechr op 10 oktober 2017, 20:59:01
De kabel die ik besteld heb is:
http://www.carkit-shop.nl/kram-iso2car-86795.html
de enige manier die ik heb kunnen vinden om die kabels te verbinden.
dan knip ik zeg maar het linker deel er af.

Goedemiddag Dentechr,

Heb jij deze kabel nu wel of niet gebruikt? Of eventueel een andere verloopkabel?

Waarschijnlijk heb ik dezelfde carminatradio als jij hebt.

Nu heb ik een witson Winceradio, maar dit bevalt totaal niet :cry:

Ik wil dus eerst zeker weten of ik deze werkend kan krijgen en dan wil ik ook en Androidradio kopen!

Alvast bedankt voor je reactie _o_

Gr Richard


Dentechr

Hoi richard

Ja ik heb deze kabel gebruikt.
Ik had deze nodig om het netjes aan te kunnen sluiten.
Wel zijn enkele aanpassingen aan de kabel nodig en heb je niet alles nodig.
Maar volgens mij had ik daar al een foto van gepost.

Timeless

Dentechr ben je toevalig al begonnen aan je subwoofer?
Ik zag namelijk dat macsel een kleine tutorial had gemaakt om de kabel door de firewall te krijgen. Echter vraag ik mij af of er niet ergens anders een rubber zit die makkelijker te bereiken is. Heb jij al wat onderzoek gedaan?

"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Dentechr

Hee Timeless

hoe gaat ie joh?
Nee ik ben nog niet eens begonnen. beetje druk met andere dingen.
mn airco was laatst stuk dus die had voorrang met dit weer haha.
Maar goed om te weten, ik had nog geen goede doorgang gevonden.
En ik moet mn hele radio er weer uit halen omdat ik de tulp uitgang nog niet aangesloten had, dus daar kijk ik een beetje tegen op. hij moet er ook weer in en dat is echt gekloot.  :q
Wel nog steeds heel blij met de radio, werkt altijd en goed!
hotspot met mn telefoon en spotify en waze gebruik ik altijd!
jij nog bezig ?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev