Advertenties


Euro 95 of euro 98?

Gestart door Mick Jagger, 27 april 2017, 11:55:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mick Jagger

Wie weet of ik in mijn Megane TCE 130 benzine ook euro 98 mag tanken?
Ik hoorde dat dit de prestaties zou verbeteren?
Rij nooit harder, dan je beschermengel kan vliegen.

rfm

Al achter het tankklepje gekeken ? het staat er bij mij met grote letters op.

Maar kwaad kan het nooit in een moderne auto volgens mij, maar in de praktijk zul je met een nieuwe auto weinig verschil merken. Je ondervind meer profijt bij hoog vermogens auto's of oudere of getunede auto's.

mark29


A110

Ik zou zeggen gaat het eens een paar tanken proberen. Kwaad kan het zeker niet.
Wel een paar tanken proberen, na 1 tank kan je er nog niks van zeggen is mijn ervaring vanuit de werkplaats.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

noiseyMP7

Ik merk met mijn megane 1 weinig tot geen verschil tussen V-power(of andere premium brandstoffen) vergeleken met de euro 95. Ook niet na een keer of 5 tanken. Heb t wel gemerkt in mijn oude Fiat(punto van '96) en mijn golf(van '97) de Fiat zat dicht geslibt dus merkte je de additieven die de motor schoonmaken goed, en mijn golf had een beetje tuning en zat ook vrij dicht waardoor je het goed merkte. Mijn mégane Is echter van '02, en Is goed onderhouden geweest, waardoor ik goedkope troep er in kan gooien zonder verschil in performance te merken. Als er verschil is zit m dat vooral in de hoge toeren als je onzuinig rijdt ;)

larsdijkstra

#5
Met mijn 19 16v van '91 merk ik wel verschil. Met 98 loopt hij iets mooier en trekt wat soepeler door
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Tedo

Shell V-Power, Total Excellium en Esso Supreme zijn geen RON 98, maar ook 95. BP Ultimate dan weer wel. Ik weet niet wat jullie tanken?

larsdijkstra

Ik tank regelmatig 98 van DCO hier in Twello, of BP. Bij Tango hebben ze ook 98 toch?
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

noiseyMP7

Excuus, ik was in de veronderstelling dat V-power net als BP Ultimate ron 98 was.

Echter merkte ik met BP Ultimate en firezone's competition 102 ook geen verschil in mijn mégane ;)

Abdelitto

Deze topic gaat over een bezinemotor bij een Megane 4 maar ik kan wel zeggen bij de dieselvariant wel wat enig verschil merk, kwa zuinigheid vooral, meer km's op een volle tank met het zelfde rijgedrag.

In Spanje tank ik standaard alles wat met een mooie naam heeft achter de naam "DIESEL" want normale diesel (eigenlijk ook euro95) is gewoon slecht, te veel vocht waardoor het afdruppelt gewoon.

Proberen is zeker de moeite waard zou ik zeggen maar heb me wel laten vertellen dat je het wel moet volhouden met dat volgorde, dus niet bij elke tankbeurt om en om, dan ultimate of V-Power en dan weer normaal euro95. Achter elkaar hetzelfde.

zapp

Het enige verschil tussen Euro 95 en 98 merk je bij de kassa  :D

Fubar (Marcel)

Vooral vergeleken met Duitsland (ARAL 102)
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

larsdijkstra

Citaat van: zapp op 28 april 2017, 17:34:03
Het enige verschil tussen Euro 95 en 98 merk je bij de kassa  :D

Verder geen verschil volgens jou?
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark

Die van mij loopt wel mooier op 98.

Heatzone (Mark)

Ik vind mijn 2.0t rustiger en soepeler lopen op 98 dan op 95! Ik tank daarom ook bijna altijd 98.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev