Advertenties


Klets maar raak DEEL 222

Gestart door Stefan, 22 februari 2017, 09:02:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

Thanks  :)
Daar heb ik met een examen geen trek in haha. Hele dag op 3 broodjes geleefd.  :D  8)7

Mastertje

ach je hebt het maar weer gehad.. op naar volgend hoofdstuk. ik hoop dat je me inhaalt. Cotech, apk en leermeester..dan kan ik daarna rustig met pensioen.. !-!
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

mark

We hebben een pup uitgezocht.  !-!
We hebben nu 1,5 jaar zonder hond gedaan, maar het was toch wel wat leeg in huis.

Deze nemen we over 2 weken in huis. Net als de vorige weer een drentsche patrijshond.


Tedo


Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Fluppie


mark

dit is 1 van de kleinere pups uit het nest, dus deze zal niet zo groot worden als z'n vader.
Die weegt 42 kilo, 1 grote bonk met spieren haha.

Maargoed ik heb straks weer gezelschap bij het sleutelen haha.
Onze vorige hond kwam ook altijd naast me liggen als ik in de schuur was of met de auto bezig was, die vond het allemaal wel interessant haha.  !-!

mark29

Edc bak maken met een bak koffie door een collega. Meer heb je niet nodig.

https://youtu.be/zouGQSWt1s4

mark29

wie heet er hier martijn?

Lucas Hermans

Schoonmoeder heeft een tijdje terug een aanrijding gehad waarbij d'r Clio total loss is gereden, dus laatst haar nieuwe auto opgehaald!




Mégane 1.6 16v Tech Line automaat met o.a. Panoramadak. Wagentje heeft nét 80.000 op de teller en heeft een klein jaar geleden bij (ik geloof) 72.000 de distrubutieriem laten vervangen en de airco laten vullen. Heeft verder ook altijd op tijd z'n beurten gehad.
Hele mooie aankoop dus!

Kon het alleen niet laten de emblemen en de sticker van de vorige garage weg te halen >:D




Ohja, en ik had de motorkap van mijn Mégane gewrapped met carbon folie maar die is er ondertussen alweer af, vond de originele kleur toch mooier !-!



mark29

Zonder wrap is wel netter ja, maar goed ieder moet doen wat ie zelf wil.

noiseyMP7

Sinds wanneer geeft photobucket dat 3rd party usage gezeik? Nu kan ik al mijn foto's weer ergens anders gaan hosten >:(

Iemand nog tips wat de beste gratis imagehoster is?


Nikk

#133
Een verslagje van de vakantie,

Bestemming Palamos, costa brava. Verleden jaar met de Laguna met dakkoffer. Dit jaar met de Megane zonder dakkoffer. Ervaring heeft inmiddels wel geleerd dat hoe meer plek hoe
meer je meesjouwt. Zonder koffer bleken we inderdaad ook nog zat / te veel spullen bij ons te hebben. 4 personen en een wat zal het zijn, 200 kg bagagge in de auto en op pad.
Op een Maandag gaan rijden. Lekker rustig op de weg. Alleen bij Parijs beetje file.

Prestaties; De k4M heeft ( zeer waarschijnlijk voor het eerst van zijn leven ) wat moeten werken. Vindt deze motorisering sowieso voldoende in ons vlakke landje.
Flink beladen de heuvels in mag ie echter, uiteraard, echt aan de bak. Ook niet meer dan logisch met zn 107pk, ok laten we ff van 100 uitgaan daar de airco continue vol bijstaat.
Op de heenweg hebben we A71/A20 gereden gereden ( dus niet via  Lyon ). Dan kom je regelmatig op hellingen waarbij de automaat een tandje terug gaat. Draait ie bij 110 km/u iets
iets van tegen de 4000 toeren en dat houdt ie goed vast. De heuvel op nog versnellen / inhalen is dan echter iets teveel gevraagd.
1 situatie gehad waarbij ik op een helling links naast een Dacia diesel kwam. Chauffeur keek me aan zo van "ga je er nog voorbij?" Pen onderin maar helaas, er trad niet veel versnelling op.
Hij keek nog een keer en toen maakte ik maar een gebaar van "ik wil wel maar ik kan niet" :->. Wat gas eraf en maar achter de Dacia aangesloten.
Oordeel; Vindt zo'n vakantierit nog steeds prima te doen met een bepakte ongeblazen 1.6.

Qua weggedrag was het ook voor het eerst dat ie eens wat mocht laten zien. De 681 naar Tossa de Mar was 8 jaar terug met de BMW Z4 een genot ( Af en toe eens een Spanjaard opjagen, iets
wat hun normaalgesproken wel eens plegen te doen bij de toeristen maar de rollen werden even omgedraaid :-> ).

Met de Megane ook leuk. Is lekker neutraal in de bochten. Niet al te ver gegaan, met piepende banden de haarspeldbochten door neigt ie wat naar onderstuur. Wilde nog wel wat verder gaan
maar de vrouw begon wat op te kijken van haar telefoon met een blik van; wat ben je aan het doen? Ach ja, zit ook met het gezin in de auto dus de grenzen maar niet opgezocht. 

Comfort; Best. Heb eigenlijk ook nooit veel klachten. De Lendesteun is welkom echter, zonder had het minder geweest. Geldt ook, in mindere mate, voor de middenarmsteun die
ik er zelf een tijdje terug heb ingeschroefd.

Verbruik; 1:15. Het had nog wat beter geweest zonder de vele korte lokale ritten in Spanje. Laatste stuk huiswaarts kwam bijvoorbeeld op 1:16 uit.
Redelijk aan de snelheden gehouden. Bij 110 meestal wat harder, bij 130 zakte ik soms wel eens een beetje weg, soms er overheen.
De airco heeft altijd flink staan blazen. Die deed goed zijn werk trouwens alhoewel het op de terugweg op het stuk Frankrijk tot Lyon niet echt meer koel in de auto was met
een buitentemperatuur van 37 graden. Dat kunnen we de airco moeilijk kwalijk nemen, het houdt ergens op.
Olie? Niks bijvullen.

Terugweg file gelijk na de grensovergang Spanje --> Frankrijk. Dat kwam doordat er slechts drie poortjes van de veel meer aanwezige tolpoortjes open waren om een kaartje te pakken.
Dus tot de poortjes file. Je vraagt je af hoe ze dat voor elkaar krijgen in Juli / Augustus. Krijg de indruk dat het ze niks boeit.
Voor de rest niets te klagen over de wegen / Peage. Je komt nagenoeg geen "baustelle" tegen. Kost wat maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen.

Al met al zijn de totaal 3472km supert verlopen met de Megane! Je moet m.i. toch weer op zijn minst tevreden zijn dat je zonder problemen de hele trip volbrengt.
Er stonden er meerdere op de vluchtstrook. Wij niet :->



Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

gjcvro

Leuk verhaal, en 1:15/16 is wel heel erg netjes. _o_
Dat halen veel eco'tjes niet eens o-)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev