Advertenties


Renaul megane 3 Bose Subwoofer verwijderen

Gestart door asdrubale, 24 januari 2017, 13:59:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

asdrubale

Goedemiddag,
Ik bezit een Megane 3 GT-line met een Bose audiosysteem. Echter kan ik Nergens vinden hoe de subwoofer (onder de passagiersstoel) verwijderd kan worden voor vervanging.
Kan iemand hier bij helpen? Alle hulp is welkom!
Alvast bedankt.

Lucas Hermans

Ten eerste; welkom op het forum !-!

En geen idee, maar ik denk de stoel, het middenconsole en de zijkanten demonteren en vervolgens de bekleding loshalen..

Is de speakert kapot? Of wil je 'm simpelweg vervangen voor een ander exemplaar?

asdrubale

#2
Bedankt!
Ik zou hem namelijk willen vervangen door een ander exemplaar. Er wordt wel uitgelegd hoe de deurspeakers verwijderd moeten worden, maar niet hoe de woofer verwijderd kan worden.
Al het advies is welkom!

Lucas Hermans

Ah, ik denk persoonlijk dat een andere speakert geen of weinig verschil gaat maken. Die platte "space saver" subs zijn meestal 6- of 8 inch. Aftermarket subs passen dan waarschijnlijk ook niet omdat ze heel plat moeten zijn, een sub heeft juist veel plaats (liters) en een grote magneet nodig om luchtdruk (geluid) te produceren.
Soms zijn daar zelfs hele units ingebouwd, dan zijn de sub en de versterker één geheel en valt er niet veel te vervangen.

Als je betere subs/geluidskwaliteit wil en tóch je ruimte in de bak wil behouden, kun je altijd kiezen voor een kant en klare kist die je op de plaats van het reservewiel kan (laten) inbouwen. Dat gaat je veel meer lage tonen opleveren dan de bestaande speakert vervangen. Of een ovale sub met ingebouwde versterker aan de zijkant van je bak plaatsen is ook een optie.

Anyway, kijk eerst maar eens of je bij de bestaande sub kan komen. Het kan ook zijn dat ik nu complete nonsens aan het vertolken ben ;)

mark29

Rechts voor stoel eruit, plastic dorpel weg, en dan vloerkleed erom hoog, zit ie van met een paar plastic m6 moertjes.


Ja dat ding is speciaal ontworpen, ik zou hem lekker laten zitten hoor.

asdrubale

Bedankt voor alle tips!
Ik ga eerst eens kijken, lijkt me nog moeilijker dan gedacht!
Eerst maar eens kijken of ik van de week het kleed omhoog krijg en dan zien wel wel verder!
Weet iemand of de stoel er verplicht uit moet? Of kan deze er ook evt. In blijven?

mark29

Moeilijk is het niet, maar dat zeggen sommige mensen ook over computers, en daar begrijp ik niet veel van.

mark29

Stoel is 1 stekker loshalen, die gele hevel uit mijn hoofd, dan 2 drukkers eruit.
Dan stoel helemaal naar achteren, in die slede zitten torx 40 bouten, alle 2 eruit, stoel naar voren, aan de achterkant 2 torx bouten.
Even hoofdsteun eruit trekken, dat geeft meer ruimte met de stoel eruit tillen.

Ben je bang voor krassen van de stoel op de dorpel, leg dan ff een handdoek over de dorpel voor je de stoel eruit haald.
Stoel eruit halen kost 5 a 10 minuten hoogstens als je weet wat je doet.

asdrubale

Bedankt!
Ik las over de aanspanningskracht van de bouten dat dit 35Nm was? Klopt dit?
Zo ja, hoe kan je dit meten /nagaan dat er echt deze hoeveelheid op staat?

mark29

Ow dat weet ik niet eens, ik doe altijd hand vast met een 3/4 ratel dus dat kan goed overkomen met ongeveer 35nm.
Maar voor dat soort dingen zoek ik dat nooit op eigenlijk, voor elk boutje dialogys raadplegen, dan word er weinig meer gesleuteld.

asdrubale

#10
Iemand nog tips over het vastmaken van de stoelen ??
Maakt het uit dat ze precies 35 moeten zijn of is stevig met de hand ook goed genoeg?

mark29


asdrubale

Ja, dat snap ik bedankt daarvoor , maar ik wilde ook nog even iemand anders horen. Aangezien ik nog niet heel erg ervaren ben en alles voorzichtig aan wil doen 😂

mark29

Ow zo.
Ja snap ik, ik zeg ook maar wat, ik heb ook geen idee. hahaha

asdrubale

Dus als iemand nog tips heeft omtrent stoelen plaatsen, dan hoor ik het graag!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev