Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Citaat van: gjcvro op 20 februari 2020, 09:18:31
't is ook een prima manier om een gruwelijke afkeer te krijgen van brandstofmotoren. Door alle kunstmatige aanpassingen worden ze steeds onbetrouwbaarder, dan gaan we ook nog eens dwingen om iedereen baggerbenzine te laten gebruiken waardoor alles alleen maar sneller aankoekt en dan gaan we elektrische auto's promoten. Kijken hoe snel iedereen die ongemakken accepteert (range en laadtijden).

Ik ben zelf een klein beetje aan het rondkijken voor een andere (maar heb nog 1,5 jaar), zie heel veel 1.2 modellen staan, maar negeer ze toch maar. Renault doet er blijkbaar alles aan om de slechte naam waar te maken.

Hoezo word je gedwongen baggerbenzine te tanken? Wij tanken gewoon met alle auto's binnen het gezin e5. En hoezo word het dus wennen qua EV, ik heb al een beetje in de rondte gekeken, en voor mijn vriendin en mijzelf is een range van 160km meer dan zat (ok houd ik de  Clio er bij voor de vakantie, maar nog 2 jaar dan kan ik hem als youngtimer rijden) en laden doen we lekker thuis of op het werk. Maar eerst maar eens betaalbare ev's afwachten, Twingo, nieuwe Dacia zijn in aantocht, en we moeten toch nog ff sparen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Ik heb gisteren een hybride volvo v60 gereden, daar viel wel mee te gummen hoor. Wat een trekkracht.

gjcvro

#587
baggerbenzine.. laat hem maar eens een paar maanden staan, kijken wat voor troep je vind. Ineens loopt je benzinemaaier niet meer, wil je motor na winterslaap niet meer starten en de bosmaaier is ook al niet aan de praat te krijgen. Dat noem ik baggerbenzine.

En ik ben zelf niet anti EV, eerder pro. Maar de goegemeente is er nu nog er op tegen.. Die moeten veelal nog 'om'

gjcvro

Citaat van: mark29 op 22 februari 2020, 11:22:51
Ik heb gisteren een hybride volvo v60 gereden, daar viel wel mee te gummen hoor. Wat een trekkracht.
Nja, maar staat dacht ik ook in de top 10 van storingsgevoelige auto's.. Ben al een paar keer tegengekomen dat je er met een grote boog omheen moet. En als je een hybride al heftig vind, ga dan eens voor een  tesla S of 3..

gjcvro

Maar we dwalen een beetje af.. Als ik de regels goed lees heeft Renault het zelf ook opgegeven en er een nieuwe motor voor in de plaats gezet, die hopelijk wat beter is. En tot die tijd is het pappen en nathouden totdat de reparatiekosten de pan uit vliegen.

mark

Heb van de week een setje injectoren en brandstof rail vervangen van zo'n nieuwe 1.3. plastic rommel dat is het.  :D

Roadkill (Michiel)

Ben benieuwd wat ie tankt dan, e10 waarschijnlijk? Dat tast je plastic bende evengoed aan. Mijn garagist gooit  het niet eens in zijn eigen 2016 Kadjar, en bij onze 2006 Twingo geeft het ook probs, dus ondanks dat de Renault vanaf 1997 op e10 zouden moeten kunnen rijden, houden wij het op e5
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

IvoN

Ik heb de auto verkocht, dit is mijn laatste Renault geweest.
Van begin aanschaf tot 2 weken geleden veel teveel mankementjes tegen gekomen die mij het rijplezier ontnomen hebben:
- stotterende moter
- windgeruis portieren
- krakende achtervering
- ratelend geluid (versnellingsbak?)
- service dealer
En dan maar blijven volhouden dat deze problemen binnen de norm vallen. Dit was mijn eerste nieuw gekochte auto, maar wat een tegenvaller. Ik was de discussies met de garage helemaal zat..
Ik ben nu overgestapt naar een Mazda CX30 en ik heb mijn rijplezier gelukkig weer helemaal terug gevonden, sorry maar voor mij geen Renault meer.

mark29

Bedankt voor je 3 bijdragen.
Ja dit was niet het beste wat ze ooit gemaakt hebben.

Jeroen2016

@IvoN

Vwb de krakende as: Hier hebben idd veel Megane's last van. De ene dealer zal het eerst proberen met de as vol te spuiten met pur, maar dit is een noodoplossing en de andere dealer, zoals in mijn geval,  zal gelijk een nieuwe (gemodificeerde / andere type) as monteren. Het kraken is bij mij nu 100% weg. (half jaar geleden vv)

IvoN

Bij mij hebben ze inderdaad uiteindelijk de noodoplossing gebruikt en 'm volgespoten met pur. Het geluid was weg erna maar ik heb er ook niet meer echt in gereden aangezien ik de nieuwe auto al had gekregen.

Zwollenaar88

#596
Beste mede Megane-rijders.

Ik ben sinds begin september ook eigenaar van een mooie Megane 4 estate met mooie Gt wielen eronder.
Alleen na een week in het bezit te hebben begon ik ook te merken dat de 1.2 tce (130pk) begon in te houden bij bepaalde snelheden. Ik had mij van te voren niet echt verdiept in deze motor. Ook mijn vrouw viel het op toen zij de auto een dag mee had. Nu wil je dit dus absoluut niet want weet je het eenmaal dan let je er onbewust ook op. Gisteren de stoute schoenen maar aangetrokken en naar een bekende tuner hier in Zwolle gegaan en waarrempel de stotter is weg en hij rijd veel soepeler en ook wat vlotter in het gasrespons. De auto heeft nu 145 pk en 250Nm koppel. Ik heb er pas een dag nu goed in gereden en zal mijn bevindingen na enkele weken ook nog posten. De kosten vielen mij reuze mee. ( 225euro ).

mark

Helaas moet ik nu als Renault specialist, nu gaan zeuren dat het probleem niet bij de oorzaak is aangepakt..... Namelijk vervuilde inlaatkleppen.

Op een gegeven moment komt het moment dat die kleppen zo dicht zitten, dat het ook met tuning niet te verbloemen is.

Maargoed dit komt van iemand die dagelijks met deze meuk werkt

A110

Ik ben het helemaal met Mark eens.

Het gevolg is nu aangepakt maar niet de daadwerkelijke oorzaak.

Daarbij komt kijken dat iedereen tegenwoordig zijn motor maar laat tunen maar wij zien helaas in de werkplaats steeds vaker problemen door (onkundige) tuning.
Als wij op dit moment een storing binnen krijgen en er zit een software tuning op zal de eigenaar eerst de OEM software terug moeten (laten) zetten anders beginnen wij er niet meer aan. We zijn heel veel tijd kwijt naar de oorzaak te vinden en dan blijkt het uiteindelijk een corrupte software tuning te zijn.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Zwollenaar88

Ik begreep juist door alles gelezen te hebben dat dit een motoreigenschap was en dat het zelfs bij nieuw geleverde auto's was? Vandaar dat ik voor tunen heb gekozen. Merk daadwerkelijk wel dat de auto lekkerder rijd. Gasrespons is veel beter en je merkt het extra koppel zeker.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev