Advertenties


Megane scenic 16e diverse vragen

Gestart door knorde, 25 oktober 2016, 09:40:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knorde

#30
Ik heb de ventilator eruit.
Dit moest met 3 normale ster schroeven.
1 zat enorm lastig maar het is gelukt.

Er zat idd allemaal blad in en dat heb ik er allemaal uitgehaald.
Hij tikt niet meer nu ik hem los heb liggen.

Nu is alleen het probleem, ik krijg hem er (nog) niet in.
Ik heb even een screenshot bijgevoegd van de ventilator en van de plek waar hij moet komen.
Het probleem is dat de kabels in de weg zitten die omcirkeld staan.
Ik krijg die stekker er alleen niet uit, weet iemand hoe je die er uit moet krijgen?

Ook (omdat ik eerst dacht dat het die torx was) heb ik een torx schroef losgedraaid (welke omcirkeld staat).
Nu zie ik met vastschroeven dat er 2 gaten zijn en ik weet niet waar die uitkwam.
Maakt het uit waar die zit, en zoja is dit het juiste gat?


mark29

Nee dat boeit niet. Die is van de pollenfilter.
Naast het dashboard zit een moer dop 13.
Als je die loshaalt kan je het dashboard iets naar voren trekken, scheelt je een ca 2 cm.

knorde

Ok bedankt!

De motor past er wel tussen alleen de bedrading van die stekker gaat er dan onder zitten en die past er niet langs.
Ook kan ik de bedrading niet hoog genoeg trekken, maar die stekker kan er dus niet uit begrijp ik?

knorde

Het is gelukt met de ventilator, hij zit er weer in, bedankt!

Nu hebben we (alweer) 2 vraagjes (sorry hoor haha maar je komt gewoon dingen tegen).
Ik heb in het reservoir gekeken van de koelvloeistof en ik vind hem noga aan de bruine kant.
Het is niet dik en dus goed vloeibaar.
Ik heb een screenshot gemaakt van een beetje op een papiertje.
Is dit wel normaal?


Weet iemand waar dit voor is:

mark29

Die laatste foto is mij te onduidelijk, raambediening achter?
Maar lijkt ook een 12 volt aansluiting tussen te zitten.

Die koelvloeistof is vaker bij oudere autos, dan is die al lang niet meer ververst.
Wat je kan doen onderaan de radiateur aftappen, boel goed doorspoelen met water of hoge druk.
Dan alles weer aansluiten, vullen met koelvloeistof en ontluchten.

knorde

#35
Die laatste foto zit voor onderaan de middelste (achter)stoel.

Nikk

Lijkt 12V aansluiting. Meet maar ff. Heb je geen bedienings handleiding? Zijn al dit soort zaken in terug te vinden.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

knorde

#37
Er zit geen handleiding bij.
Maar mocht iemand het weten dan hoor ik het wel.
De middelste is 12v aansluiting.

Nog even een vraagje over de startonderbreker.
Het is me niet geheel duidelijk hoe dat nou precies werkt.
Soms zijn we een tijdje bij de auto bezig en dan gaat na een tijdje dat ronde lampje knipperen.
Dan moet je de auto een keer op slot doen en weer open en dan kun je hem weer starten.

Dit is alleen als we de auto al een tijdje van het slot hebben zonder hem gestart te hebben.
Is dit een soort van beveiliging?

En ik ben uiteraard nog benieuwd of ik hier gewoon blauwe kvs in kan mikken waar ik nog een dichte fles van heb (volgens mij mag je bepaalde kleuren niet mengen)?

Nikk

Startonderbreker zit een vertraging van 10 minuten op voordat ie actief wordt. Jij zal de IR versie hebben. Hopen dat eea probleemloos blijft werken. De noodcode bij de hand hebben kan geen kwaad.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Yorick

@Knorde, dat van de startonderbreker heb ik ook met mijn Mégane uit 97. Als ik bijvoorbeeld te lang bezig ben met boodschappen inpakken, dan knippert het lampje heel snel als ik de auto wil starten máár ik kan hem wel gewoon starten. Het is alleen erg irritant dat het lampje dan blijft knipperen, dus doe ik hem vaak even met de knop op slot en weer van het slot, dan is het weg.

Ik heb het idee dat die blokkering veel sneller in werking wordt gesteld, dat heb jij dus ook. Waardoor het komt weet ik niet maar ik ben er wel aan gewend. Het lijkt me ouderdom van het systeem.. Als je eraan gewend bent is het geen ramp.

knorde

Als de blokkering actief wordt kan ik hem ook niet starten (in tegenstelling tot hierboven).
Maar het wend snel.
Overigens heb ik ook het idee dat het sneller is dan 10 minuten maar dat zou ik dan een keer moeten opnemen.
Het is dus zo te horen normaal :)

Yorick

Oké, die echte startblokkering werkt bij mij dus niet ondanks dat het lampje wel snel knippert.
Ik heb er in ieder geval geen moeite mee, jij ook niet zo te lezen.

Leuk topic dit Kees!

Nikk

Klnikt als normaal hoe het bij jou werkt Knorde en bij Yorick niet maar geen blokkering is mooi meegenomen.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

knorde

Haha ja grappig hoe dit topic gevorderd is.
Het begint met een paar vragen maar in de loop van het topic komen er allerlei dingen bij.
Ik heb er heel veel van geleerd en dit is gewoon een super forum mede dankzij de enorme aardige en leuke leden hier.
Jullie hebben me prima geholpen!

Mocht ik weer wat tegen komen meld ik me weer, wel blijf ik uiteraard lekker rondhangen op dit forum omdat ik alles heel interessant en leuk vind.
Bedankt tot zover!

knorde

#44
Daar ben ik weer, met weer een paar nieuwe vragen :)

- Toen ik laatst bij de sloop was vond ik een sleutel van de desbetreffende auto die daar stond.
Is deze (chip) opnieuw programmeerbaar voor mijn auto of heb ik daar niks aan?

- Hoe kom je (het makkelijkste) bij het luchtrooster rechts met daarnaast die draaiknop.
Deze (de draaiknop) valt namelijk steeds automatisch naar beneden (waardoor de lucht toevoer dus ook veranderd) en ik wou kijken of ik dat kan oplossen.

- Sinds ik laatst het middenconsole (waar je de verwarming bediend etc) los heb gehad en opnieuw erin heb gezet valt mij op (misschien was het al zo) dat de bovenkant een stuk naar achteren kan worden gedrukt.
Hoort dat normaal bovenaan ook ergens vastgeschroefd of vastgeklikt te zitten (ik vraag het even voordat ik hem weer los haal)?

Alvast bedankt weer :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev