Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 55

Gestart door Willem, 13 mei 2016, 22:41:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

@Juul, laat Xenon lekker gaan, stap over op LED! Echt meer lichtopbrengst, makkelijker te installeren en kost miinder!
Ik heb het nu in de Twingo en de Clio's van de kids, bevalt echt beter en ook geen gezeur van tegenliggers.

Enne veel succes met je verbouwing ;-)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo


Roadkill (Michiel)

WLJH 2x Canbus Foutloos Led H7 Fog Gloeilamp Auto Motor Truck Rijden Dagrijverlichting H7 Led-lampen 12 V 24 V voor Cars
http://s.aliexpress.com/7Fz6ruiy?fromSns=Copy to Clipboard

Zoiets heb ik in de Clio's geplaatst

MALUOKASA 2X H7 H4 LED 100 w 20000LM Auto Koplampen H8 H9 9005 9003 DOB Chip HB3 H11 H1 hi lo Auto Koplamp Mistlamp 12 v 24 v
http://s.aliexpress.com/FBbaaIvi?fromSns=Copy to Clipboard

En zoiets in de Twingo

Die van de Twingo hoor je alleen wel zodra ze aangaan, zit wel een behoorlijke vin op, maar beide auto's geven gewoon super mooi licht, geen storingen, en gewoon net beeld.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Ramon87

Komende weken niet echt dingen op mijn lijst staan voor mijn auto. Verlichting staat wel op mijn lijst. Aan de hand van jou link heb ik de volgende impuls H1 lampen gekocht  :q.
https://www.aliexpress.com/store/product/MALUOKASA-2PCS-LED-H7-H4-Canbus-Headlight-Bulb-ZES-Chip-20000LM-100W-H1-H11-H8-HB4/1761011_32901775779.html?spm=2114.12010608/itm2home-1.0.0.39b23368xx9ydv


Eens kijken of deze een beetje als dimlicht werken in mijn Mégane. Indien het goed werkt bestel ik er meer.

Meer mensen die hier gebruik van maken? Ik verwacht met deze dat ik de kappen van de lampen niet kan terug monteren. Ik zag op Youtube wel een Russisch filmpje welke universele rubber doppen had. Iemand hier bekend mee?  :)
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

Ramon87

Ik heb gevonden wat ik zocht.

Als je op AliExpress zoekt op "Rubber Housing Seal Caps For Headlight" krijg je wat ik bedoel. Dit werkt als condens seal wanneer de LED systemen te groot zijn.
Thuis even meten welke ik nodig ga hebben  o-)
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

Roadkill (Michiel)

Even een kanttekening wat betreft de Ledlampen, ik heb ze enkel nog gemonteerd in units met helder glas, dus met reflectors die de lichtbundel creeert, dus niet zoals oudere auto's waar het glas voor het lichtbeeld zorgt ( waar ook aftermarket xenon geen knap lichtbeeld geeft) Vanavond ook weer met de Twingo het gigantische verschil met gloeipitjes gezien, ik ben er vreselijk tevreden over in ieder geval.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark

Je bedoelt projector lenzen?

Heb met m'n pilot xenon een perfect mooi strak lichtbeeld.
Beter als m'n originele koplampen.
En m'n grootlicht gebruik ik alleen als ik ergens in the middle of nowhere rijd, waar geen lantaarnpalen staan.

Roadkill (Michiel)

Nee ik bedoel van die geslepen glazen,  zeg maar waar ribbels in zitten, de oudere auto's hebben dat nog, zoals bijvoorbeeld de Clio2 ph1.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Ramon87

Ik snap wat je bedoelt. Ik hoop ook dat door de reflector in het glas dat de het licht niet te veel verstrooid wordt.
Indien het een wazig vlek wordt durf ik het ook niet aan om de weg op te gaan.


We shall see  ;)
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

Roadkill (Michiel)

@Ramon, heb je ook meteen nieuwe stadslichtjes besteld? Ziet er prima uit, je gaat zeker in het donker goed het verschil tussen led en halogeen merken.

Ik heb BTW nog wel een vraag 'm.b.t. tot je remmen upgrade, wat is het voordeel hiervan, contact oppervlakte blijft in mijn ogen gelijk en je verhoogt het onafgeveerde gewicht, IMHO lijkt me dit eigenlijk een downgrade?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark

Moment is kracht maal arm.

Met een langere arm heb je met de zelfde kracht een groter moment. En dus betere remmen.  !-!

Ramon87

@Michiel: Ik heb nog een set LED stadslichtjes liggen voor deze gelegenheid  ;). Ik ga hier binnenkort snel mee verder. Ik wil ook nog een keer een test doen in het donker om te zien wat het verschil is in licht.

En betreft de remmen, zoals Mark het inderdaad toelicht Y.
Het percentueel natuurlijk geen mega upgrade, maar wel een makkelijke upgrade :q.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Ramon87 op  4 september 2018, 16:02:14
@Michiel: Ik heb nog een set LED stadslichtjes liggen voor deze gelegenheid  ;). Ik ga hier binnenkort snel mee verder. Ik wil ook nog een keer een test doen in het donker om te zien wat het verschil is in licht.

En betreft de remmen, zoals Mark het inderdaad toelicht Y.
Het percentueel natuurlijk geen mega upgrade, maar wel een makkelijke upgrade :q.

Dat bedoel ik dus, of ik zie het verkeerd: de schijf diameter is dan wel groter, de remblokken zitten nog exact op dezelfde plek, dat kracht maal arm gaat hier niet op, daar in tegen word de massa die gestopt moet worden wel groter, BTW de massa die bij optrekken op gang moet worden gebracht dus ook. Dus IMHO  mindere remmerij en gaat ook ten koste  van de acceleratie, wel marginaal maar toch. Als ik het verkeerd zie hoor ik het graag. :-)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark

Hij heeft toch andere remzadels gemonteerd?
Dus de remblokken zijn ook een stukje verder van de naaf.

Tedo


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev