Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 55

Gestart door Willem, 13 mei 2016, 22:41:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tedo

Unieke look zo, Mark!
Mooi, zonder die stootstrips.  Y
Die mistlampen heb ik ook op mijn 19.

Tedo

Mooie coupé Ramon! We gaan je aanpassingen hier wel zien.
Een Clio Williams (zelfde motor) ga je zeker niet vinden voor dat bedrag.
Maar die zijn dan ook gewilder én zeldzamer.
Mijn 19 cabrio is zelfs nieuwer dan jouw Megane.  ;)

mark

@Tedo thanks  :grin:

Dat spruitstuk kun je heel mooi polijsten Ramon.  :P
Het is dat ik een plastic spruitstukje heb, anders was dat ook gepolijst natuurlijk.  8)7

Jacques

#213
Citaat van: Tedo op 28 mei 2018, 22:46:57
Een Clio Williams (zelfde motor) ga je zeker niet vinden voor dat bedrag.

Clio Williams is niet dezelfde motor. Het grootste verschil zit hem in de breedte van de inlaatkanalen. Bij de megane F7R 44mm breed en de clio Williams 61mm breed. Verder heeft de Williams een hetere nokkenas, die 1 mm meer lichthoogte heeft. Ook de aansturing is anders. Megane inspuiting is moderner en werkt sequentieel en heeft een dis ontsteking. Verder heeft de megane een ander in en uitlaat spruitstuk dan de Williams. Al met al heeft de megane meer bottompower dan de Williams. De Williams wil wel ca 1000 toeren meer draaien de megane F7R. Ik heb in 2011 met beide auto's op Zandvoort 20 rondjes meegereden en dat was ook nog direct achter elkaar. Met dank aan Geert en Martijn Kool. En ik rij zelf met een R19 met een megane F7R blok. Een heerlijk blok.

Ramon87

Dank voor de reacties.
Mijn doel is om de auto terug naar goede staat te brengen. dan waarschijnlijk subtiele aanpassingen en daarna wegligging en vermogen verbeteren.

@ Mark: ik zag hoe het er onder jou motorkap uitziet. Ik zou liegen, als het dan bij mij ook begint te kietelen om zo ver te gaan met het detailen  :q.
Ik moet ook zeggen dat de bumpers van jou Megané er erg mooi uit gekomen zijn. Zelfs een kenner moet 2x kijken om te zien dat het flink aangepaste bumpers zijn  _o_.

Hou de updates in de gaten  ;)
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car


mark

Lekker bezig Ramon!  !-! Onderhoud word meestal een beetje over het hoofd gezien/uitgesteld, dus goed dat je eerst daar mee aan de slag gaat.
Toen ik m'n huidige megane voor de deur had staan, ging die ook eerst bijna helemaal uit elkaar. alles wat me niet aanstond had ik vervangen/ge upgrade.

Ramon87

Ik moet deze topic wel in de gaten houden  :q

Onderhoud is voor mij inderdaad belangrijk. Zeker met een auto van deze leeftijd en lage kilometerstand wil ik het zeker niet verprutsen. Ik vind het niet erg als er wat is, als ik het maar weet en dat ik de ernst ervan kan inschatten  :).
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

Fubar (Marcel)

 Misschien een keertje op de rollenbank? Y !-!
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Ramon87

@ Marcel: Wil ik mogelijk van de zomer nog wel een keer doen. Kijken hoeveel PK's er nog over zijn  :q
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

Tedo

Flink wat upgrades zo, Felix! Heb je de radio en het bakje eronder gespoten?

Felix

Ja klopt. Ook de hele unit waar het in zit want de kleur is anders nooit te matchen met gewone spuitbussen.

mark

Ramon als je de 280 mm remschijven wil monteren heb je naast de fussee's, remklauwen en remzadel ook de veerpoten van een 1.6 16v nodig.  ;) Christian hier op het forum heeft dit ook gedaan met z'n f7r coupé.  ;)

Christian de Vriend

fusee, gaffel en remklauw van de phase 2 en je hebt grotere schijven, de veerpoot kan van
de ph1 als de ph2 zijn, in mijn geval had ik een KW varaint 2 schroefset van mn 1.6e, deze paste
1 op 1 op de ph2 fusees.

maat van me koopt 16v slopers, zal vragen of hij kapjes heeft.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Ramon87

Bedankt voor de info  !-!.
Ik zag de forum topic over de rem upgrade voorbij komen. Ik moet er nog nader induiken. Het heeft op dit moment ook nog niet de hoogte prio.

Ik hoor het graag als hij nog wat heeft.
Ik moet het nog toevoegen, maar ik zoek ook nog een originele aanzuig slang voor aan een originele luchtfilter  :P. Onderdeel kon ik niet meer via Renault krijgen.
Zal het morgen even posten in de vraag onderdelen. Ik heb namelijk een scan met een diagram van de luchtfilter onderdelen.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev