Advertenties


Hoeveel watt(rms) hebben orginele speakers in de deur van de megane 1 coupé 2001

Gestart door Bjorno43, 27 april 2016, 11:35:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bjorno43

Hoi!

Kan iemand mij vertellen welk soort speakers orgineel in de deur van mijn auto zitten? Ben er inmiddels achter dat ze van blaupunkt zijn maar er staat geen wattage op en met de nummers op de speaker kan ik ook geen link leggen. Heb onlangs nieuwe speaker achterin maar indien volume boven 21 gaat kraken de speakers voorin. De tweeters haal ik gewoon eruit maar in de deur wil ik wat kwalitatievere speakertjes zetten, maar dan moet ik ze natuurlijk wel kunnen vergelijken..

Alvast bedankt!

mark

Heb zelf een setje van 200 watt voorin zitten, klinkt goed.  !-!
En heb ook nog de mogelijkheid om er nog een versterker tussen te zetten.  ;)

JasperBreda

Citaat van: Bjorno43 op 27 april 2016, 11:35:13
Hoi!

Kan iemand mij vertellen welk soort speakers orgineel in de deur van mijn auto zitten? Ben er inmiddels achter dat ze van blaupunkt zijn maar er staat geen wattage op en met de nummers op de speaker kan ik ook geen link leggen. Heb onlangs nieuwe speaker achterin maar indien volume boven 21 gaat kraken de speakers voorin. De tweeters haal ik gewoon eruit maar in de deur wil ik wat kwalitatievere speakertjes zetten, maar dan moet ik ze natuurlijk wel kunnen vergelijken..

Alvast bedankt!

Er zit nogal verschil tussen de speakers in verschillende uitvoeringen. Hou er wel rekening mee dat de standaard radio boven stand 21 sowieso erg begint te vervormen, en je met het vervangen van de speakers veel rendement inlevert voor een hogere geluidskwaliteit, oftewel, je speakers zullen bij stand 21 niet kraken, maar wel een stuk zachter klinken dan de speakers die je nu hebt, en daarnaast zal de versterker in je radio harder moeten werken voor dezelfde geluidssterkte waardoor de verbetering uiteindelijk minimaal zal zijn.

Het beste kun je op zoek naar andere renault speakers van een wat luxere uitvoering (bijvoorbeeld cabasse of vergelijkbaar), deze houden hetzelfde rendement en geven toch een beter geluid. Daarnaast zou een upgrade van de radio zelf ook kunnen helpen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev