Advertenties


contactslot

Gestart door h.j.l.habets, 2 november 2015, 19:50:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

h.j.l.habets

hallo , als nieuwkomer op dit forum had ik de volgende vraag :
ik heb onlangs een Megane uit 2002 gekocht voor mijn vrouw
daar is ooit een ander contactslot in gekomen met startonderbreker en er is maar 1 sleutel bij geleverd met afstandsbediening voor de centrale vergrendeling die echter niet werkt ,ook niet als ik de deur op slot draai met de sleutel
de centralevergrendeling werkt echter wel via de knop binnen in de auto
als ik nu in de auto een ander contactslot met bijpassende deursloten in zet , kan ik dan de afstandsbediening op de een of andere manier aanpassen zodat deze dan toch komt te werken en wat heb ik daar eventueel nog meer voor nodig ? ( zender zit in de sleutel , misschien ontvanger of boordcomputer of kan ik de sleutel c.q. ontvanger dan ergens laten aanpassen zodat deze met elkaar communiceren ?
ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee
kan iemand van jullie mij verder tips geven ? alvast vriendelijk bedankt .
groetjes  Hein

Jacques

#1
Als je portieren wel kan bedienen met knoppen in de auto, zou ik van SPY een setje kopen en dat op deze schakelaar aansluiten. Dan ben je voor 30 euro klaar en kan je de portieren op afstand openen en sluiten. De optie om van de klapsleutel een startsleutel te maken kan je vergeten. Er moet dan een transponder overgezet woren.  Dit is een betrouwbare en voordelige oplossing als je zelf handig bent met bedrading. Google maar even op: SPY CV

mark

Idd heel simpel. Heb het bij mijn vorige megane er ook op gezet. Als je eenmaal weet welke draadjes je moet hebben, is het in een half uurtje klaar.

Jacques

Ik rij er ook mee rond en kan ook nog de achterklep afzonderlijk openen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev