Advertenties


Probleem; afgebroken kabel. Maar hoe heet dat onderdeel?

Gestart door Dimi, 28 september 2015, 14:33:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dimi

De laatste tijd merkte ik op dat de auto slecht startte, of zelfs afsloeg als ik stil stond. Toen ik daarnet onder de motorkap ging checken zag ik dat er een kabel los hangt, en deze was ook de oorzaak. Toen ik de namelijk terug bevestigde deed de auto namelijk weer normaal.

Nu is het probleem: de kabel blijft niet zitten en zou dan vastgelijmd moeten worden, dus ik heb het vermoeden dat er iets afgebroken is aan de kabel. Weet iemand welke kabel dit is, en waar het exact voor dient?

Hier zie je de foto, pijlte bij kabel en waar de kabel in hoort. Het betreft een 1.4 motor.


mark

Als ik dat zo zie is er een stukje plastic aan de onderkant afgebroken. Er zullen vast wel een paar megane's op de sloop staan met dat slangetje.  ;)

Als het goed is loopt dat slangetje naar het dampabsorbsievat. Dicht bij de wielkuip.  ;)

mark29

Die dien je heel voorzichtig recht omhoog te wippen met een schroevendraaier. Zijn er vaak kapot.
Nieuw zal die ook niet heel duur zijn, informeren kost niets.
Erop gedrukt houden voor tijdelijk kan met een paar tywraps.

Dimi

Weet iemand ook toevallig wat voor een slangetje het is? Want anders ga ik niet ver geraken moest ik gaan informeren bij Renault  :D

mark

Dat slangetje loopt van je gasklep naar het benzinedamp absorbsievat.

Dimi

Citaat van: mark29 op 28 september 2015, 18:07:50
Die dien je heel voorzichtig recht omhoog te wippen met een schroevendraaier. Zijn er vaak kapot.
Nieuw zal die ook niet heel duur zijn, informeren kost niets.

Dacht ik ook, bleek die nest 40 euro te kosten  8)7

Echt niemand die de exacte benaming weet van dit onderdeel? Dan kan ik eens gericht zoeken op Google of Aliexpress...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev