Advertenties


Garminat / Cabasse Auditorium vervangen: Hoe werkt dat?

Gestart door i2paq, 30 mei 2015, 14:34:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

i2paq

In onze Megane zit een Garminat / Cabass Auditorium.

Deze wil ik uitbouwen en vervangen voor een normale radio/navigatie omdat de Garminat / Cabass Auditorium niet kan wat ik wil.

Nu was ik vandaag bij een inbouwstation maar deze geven aan dat er een niet standaard draadboom in zit + dat er "ergens" in de auto een module zit het eea. aanstuurt.

Het inbouwen van een andere radio/navigatie is schijnbaar lastig/niet mogelijk?

Iemand hier daar ervaring mee?
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Tedo

Het kan kloppen wat je zegt; ik wilde juist ooit een Cabasse systeem erin hebben, maar dat gaat juist weer niet (makkelijk) bij een Megane met een "gewone" radio. Het is sowieso een heel ander systeem, waarbij er ook nog verschil zit in een Tunerlist of Updatelist radio.

Succes met uitzoeken,

Felix

#2
Je kan vanuit de kofferbak wel een ISO en antenne verlengkabel leggen. De versterker zit namelijk achterin (net als de navigatiecomputer).
Die kabel leggen is niet moeilijk. Alleen de stuurwielbediening is even lastig. Misschien is het een idee om de kabel daarvoor uit een sloopauto te halen. Bij de Carminat/Cabasse Auditorium zit die helemaal geïntegreerd met de kabelboom van de navigatie naar de radio. Bij een normale uitvoering is dat volgens mij een losse kabel (met gele mini iso stekker).

Wat voor navigatiesysteem wil je er in zetten? Zo'n chinees ding?

i2paq

Citaat van: Felix op 30 mei 2015, 14:59:01
Je kan vanuit de kofferbak wel een ISO en antenne verlengkabel leggen. De versterker zit namelijk achterin (net als de navigatiecomputer).

Wat voor navigatiesysteem wil je er in zetten? Zo'n chinees ding?

yep, zo'n Chinees ding  :D

De inbouwer zei al dit er een additionele kabel van achter naar voren moest.

Wel balen dat dit (veel)  extra's kost.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Felix

#4
Welnee, is op internet vast wel wat te vinden. Zie ook mijn aanpassing aan mijn post btw.

Hier een voorbeeld. (Oke, het is ook weer geen koopje, maar 35 euro lijkt mij redelijk).
http://www.amazon.de/Autoleads-PC2-102-4-Autoradio-Adapter-ISO-Verl%C3%A4ngerungskabel-5-m/dp/B0043GWBHW

Voor de antennekabel kan je misschien de bestaande kabel gebruiken die de navigatie gebruikt? Er is vast wel een adaptertje te vinden.

i2paq

Bedankt voor je info!

Ik wacht maandag even af, dan weten we vast meer.

Ook moet ik wat sloperijen af om een deel van het dashbord te vinden wat "achter" het navigatiescherm komt.

Nu heb ik een scherm wat uit het dashbord omhoog komt, dat is 1 deel en veel groter dan wat er nu in gaat komen.

Het deel wat ik zoek zit ook achter zo'n standaard, amberkleurig, scherm.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

i2paq

Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)


i2paq

Citaat van: Felix op 31 mei 2015, 10:42:01
Ja

TOP!

Besteld op eBay.

Ga hem zelf er in leggen, dat scheelt ruim 200,- aan arbeidsloon.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Felix

Zo, dat scheelt behoorlijk ja. Die navigatie lijkt mij ook niet zo spannend om te te bouwen.
Hoe ga je dat nu doen met de antennekabel en de stuurwielbediening?

i2paq

Citaat van: Felix op 31 mei 2015, 15:37:58
Zo, dat scheelt behoorlijk ja. Die navigatie lijkt mij ook niet zo spannend om te te bouwen.
Hoe ga je dat nu doen met de antennekabel en de stuurwielbediening?

De antennekabel bekijk ik als de boel open ligt, desnoods trek ik een kabel mee.

Ook de stuurbediening bekijk ik als we de boel daar op locatie open hebben.
Ik heb geen idee of die met een normale kabel zit of juist met een speciale "Carbasse" kabel.
Als het niet gaat werken is dat ook goed, desnoods zoek ik later op de sloop een vervanger die wel een eigen kabel heeft.

Inbouwen van de navigatie laat ik door de verkoper doen; als er dan iets niet werkt kan ik direct reclameren.
Ik ben namelijk 3uur kwijt met heen en weer rijden.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

i2paq

Vandaag de Renault Megane CC SatNav S100 besteld.



Deze komt compleet met de benodigde ISO extensie kabel, dus los bestellen hoeft niet!

Het scherm kun je weg klappen, net zoals bij de Carbasse.

Verder de TMC Module USB besteld zodat ik file-info kan ontvangen.

Besteld met gratis verzenden  :)

Komt met 1 jaar garantie en mocht het apparaat defect arriveren betalen zij de retour kosten  !-!
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Tedo

Ziet er goed uit (bijna origineel). Ben benieuwd naar de inbouw en het gebruik straks.

Felix

Cool dat je die koopt. Ik heb tot nu toe alleen nog maar bovenstaande afbeelding gezien van dat apparaat, nog nooit eentje die is ingebouwd. Ben dus erg benieuwd. Met een beetje mazzel komt hij ook voorbij de Duane (ik neem aan dat je daar wel aan hebt gedacht hè ;) )

i2paq

Citaat van: Felix op 16 juni 2015, 07:05:54
Cool dat je die koopt. Ik heb tot nu toe alleen nog maar bovenstaande afbeelding gezien van dat apparaat, nog nooit eentje die is ingebouwd. Ben dus erg benieuwd. Met een beetje mazzel komt hij ook voorbij de Duane (ik neem aan dat je daar wel aan hebt gedacht hè ;) )

Ja, even afwachten of we hem goedkoop kunnen houden  o-)
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev