Advertenties


mark's hatchback phase 2 Dynamique 1.6 16v

Gestart door mark, 30 november 2014, 15:02:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

Was vrijdag gestrand, reed over iets heen op de snelweg.
Een stuk brandstofleiding is weg geslagen, brandstof filter afgeknapt en een gat in de tank.  >:(

Gisteren een andere tank opgehaalt bij antoon (mastertje hier op het forum).
Die heeft een mooie prive sloop achter het huis.  :D

Dus morgenavond de tank er onder zetten, en hopen dat ik dan s'avonds weer kan rijden.








mark

Gisteren de tank vervangen en de leiding gerepareerd.  !-!
Was wel ff een gedoe om de brandstofpomp los te krijgen, deze zat muurvast.
En de leidingen die ik bij de tank heb gekregen waren anders, dus heb de leiding ff tijdelijk gerepareerd.
Dit is nog niet zoals ik het hebben wil, dus ik ga nog ff op m'n gemakje een nieuwe leiding bestellen.
Voorlopig kan het er mee door, en kan ik rijden.  8)


Het is nog mooi schoon en roestvrij boven de tank.  !-!


ff tijdelijk gefixt

De andere kant van de leiding zit ook zo vast.

Het torretje draait weer  !-!


Ook gelijk ff de multiriem vervangen en een beurtje gedaan, zat alweer aan de kilometers haha.

Moet weer eens nodig schoonmaken onder de kap  :D Hele winter nog niet bij geweest.

mark

Vond dat het wel weer eens tijd werd voor de zomerwielen.  8)

De voorste velgen waren iets dof geworden.
Dus ff een nieuw fris lappenschijfje gehaald. (de karwei heeft alleen kleine polijst schijfjes)


Het gedeelte bij de boutjes heb ik niet gedaan, moet dan de velgen uit elkaar halen.
Dat is een klusje voor volgend jaar, wanneer ik m'n bredere tunnels ga monteren.  :grin:
Of ik moet tegen die tijd zo gek zijn, dat ik rvs buiten randen bestel.  8)7



De voorwielen zaten super vast, die zijn er de hele winter niet onderweg geweest.
Heb uiteindelijk de bouten een paar slagen los gedraait, een paar meter gereden en dan vol in de remmen.
Toen kwamen ze eindelijk los.  :D (heb je met al die pekel troep op de weg  >:( )

Maargoed, de bbsjes zitten er weer onder.  :P





En nog een kleine update over de bumpers:
Hoop deze week het laatste laagje plamuur aan te brengen.
Als dan alles mooi glad is, kunnen ze naar de spuiter.
Maarja, heb de laatste paar maand niet veel tijd gehad. School gaat voor.  ;)

mark

Wou eigenlijk een dagje gaan bmxen, maar toen ik de bmx naar buiten bracht ging het regenen.
Dus dan maar een dagje met de megane bezig.  !-!

S'ochtends de bumpers in de plamuur gezet.



Later op de middag de achterbumper op 1 plekje spuitklaar gekregen.
Bij de voorbumper moet ik nog ff het gedeelte bij de kenteken plaat in de juiste vorm krijgen.
En nog 2 plekjes opnieuw een beetje plamuur op smeren. en dan is die ook klaar voor de spuiter.  !-!

Ondertussen dat de plamuur aan het drogen is, alle gepolijste delen met korrel 600 opgeschuurd.
Daarna met korrel 1000 er over, en toen alles gepolijst.  :grin:



shiny  :P





Zag ook dat de isolatie van de bedrading van de stuurbekrachtegingspomp helemaal verpulvert was.  :shocked:  :dunno:
Binnenkort maar eens langs de sloop, voor dat stukje bedrading.
En als ik er dan toch ben, dan neem ik ook een laguna 1 voorbumper mee.
Daar ga ik nog een onderlip van maken.  :)

mark

Gisteren de remklauwen weer ff een opfris beurt gegeven, kan natuurlijk geen roestige remmen achter m'n bbsjes hebben.  8)7



En ook gelijk m'n slotbouten er weer in gezet. ze passen net haha.
Knappe vent die deze bouten los krijgt zonder in de velg te zagen. :nana:



En ik heb m'n bumpers klaar voor de spuiter  :woohoo:
De bumpers moeten natuurlijk nog wel iets verder afgewerkt worden, maar dat kan de spuiter 10x beter dan mij.
Dus dat laat ik dan ook aan hun over.

Ik ben nog ff opzoek naar 2 voorschermen en een motorkap in de kleur van m'n monstertje.
Als ik dat voor elkaar heb, ga ik opzoek naar een spuiter.  !-!

mark

Vanochtend naar het hoge noorden getoerd, voor een setje zijschermen en een motorkap.
Maar helaas zat de sloopauto onder de diepe krassen, en een flinke deuk in het zijscherm.

Blijkbaar hebben ze op de sloop een andere defenitie van het woord "deukje" dan ik.  :D :D :D

Dus...... ik weer lekker naar huis getoerd. een lang stukkie toeren is ook wel weer eens goed voor m'n monstertje moeten we maar denken.  !-!

Dan de plastidip er maar proberen af te peuteren, en jawel 2,5 uur later was de dip er eindelijk af.  :D

Daarna ff uitgebreid wassen, met m'n nieuwe speeltje, de foam lans.  :grin:


Het is een beetje slecht te zien, maar de kap zit onder de krasjes.
Dit is nog van de vorige laag plastidip, die ik er hiervoor op had zitten.
Dat ging er nog moeilijker vanaf dan dit spul.


Maar ik heb bijna alle krasjes er uit gekregen met het polijsten, het kan er mee door.


Nou voorruit, omdat het kan. Nog een plaatje  :P

mark

Vandaag de voorschermen en motorkap gemonteerd, in de juiste kleur.  :grin:
Zoals je hieronder goed kunt zien, zat er kleur verschil in m'n voorscherm en de motorkap.
Deze kwamen van mijn vorige megane, want deze megane had er roest op zitten.



Het rechter scherm is iets lichter van kleur dan het andere scherm.

Nu ik de bumper er toch af had, ook ff gekeken naar de balk achter de bumper waar ik een trekhaak van een polo mee heb krom gedrukt.
Niks aan de hand, zit maar een klein deukje in.  :D



Na het monteren en afstellen van de voorschermen en motorkap is ff goed wassen.



Daarna ff de voorkant kleien, en poetsen. Dit was alleen van de motorkap.  :D



Nu nog m'n setje bumpers naar de spuiter brengen, en dan is m'n monstertje weer helemaal strak.  8)


mark

Heb vandaag een motorsteun en een setje powerflex rubbers aangepast, zodat het onder mijn megane past.  !-!

De powerflex rubbers zijn voor een clio rs bedoeld, dus die heb ik wat bewerkt zodat ze in de steun passen.
en de steun zelf heb ik ook nog wat in zitten slijpen, om het gat wat groter te maken.





En onder de auto.  8)







mark

#98
Gister een stekker vervangen van de stuurbekrachtigings sensor op de leiding.
De isolatie van de bedrading was afgebrokkeld, had het tijdelijk even ingetaped.

En ik heb de motor ruimte schoongemaakt, en de dynamo wat opgefrist.
Kon helaas niet overal bijkomen, maar de dynamo ziet er een stuk frisser uit.  !-!



nu had ik een flowtec inlaat voorbij zien komen, maar daar vragen ze veeeeel te veel geld voor.  :shocked:



Maargoed zoiets moet ik toch ook gewoon zelf kunnen maken?  :grin:

Dus misschien volgt er nog een inlaatspruitstuk projectje.  ;)

Dan word mijn inlaat traject van het filter naar de gasklep ook een stuk korter, dus meer ruimte onder de kap.
Want ik moet ook nodig is wat aan de ductape doen. ziet er niet zo mooi uit haha

mark

Heb een setje rgb led ringen besteld voor in m'n koplampen.
er komt een beste bak licht vanaf.  !-!




Dus binnenkort een setje standaard koplampen in de auto bouwen, en dan kan ik aan de slag met deze ringen.

mark

Heb m'n setje fase 1 mistlampen uit elkaar gehaald, en de reflector met gele koplampspray gespoten.
De glaasjes gingen er super makkelijk af, nadat ik het plastic heet had gestookt met m'n plastic lasapparaat.



Helaas is er 1 glaasje gesneuvelt, het lag gewoon op de grond en toen knapje het ineens kapot.
Het glaasje zelf is niet heet geworden, was ook al 10 minuten dat het glaasje er af was.  :dunno:

maargoed dan maar weer 1 op de sloop scoren.  :P

1 kan straks zo in de bumper als die spoten is.  !-!

mark

heb een poging gedaan om de koplampen los te krijgen met heet stoken, maar dat is helaas niet gelukt.
Er zit echt heel veel kit in de koplamp. Dus heb de koplampen los geslepen met de dremel, dit ga ik later weer netjes dicht lassen.  !-!





Helaas heb ik niet de goede maat ringen, had 70mm en 90mm besteld.
En de ringen van de koplampen zijn 85 en 100 mm. dus heb weer een setje ringen besteld.

mark

ondertussen zit ik nog steeds op de rgb ringen te wachten......

Dus vandaag weer eens met de bumpers bezig geweest, en de motor ruimte weer eens schoon gemaakt.








mark

Gisteren de ringen bij het postkantoor opgehaalt.  !-!
De ringen heb ik vast gekit, en het binnenwerk van de koplamp heb ik ff een nieuw likje verf gegeven.  !-!





Daarna de koplampen dicht gelast.



En weer in de auto.



Heb ze nu op geel staan, bevalt me wel goed zo.  !-!


mark

Meer racecarparts voor de megane.  >:D

Had eerst een nederlands bedrijf gevonden die ook verstelbare topschotels maakt voor de megane1.
Maar die wouden 500 euro hebben voor dit stukje metaal met een paar lagertjes, dus dat gaan we niet doen natuurlijk. En het was alleen camber/wielvlucht afstelbaar.

Dus uiteindelijk na een paar uur zoeken op het web, kwam ik bij compbrake uit.
Deze topschotels zijn voor een ford capri bedoeld, maar passen ook op m'n megane.
Ze zijn volledig afstelbaar, en het scheeld meer als de helft in prijs.  !-! !-! !-!



En heb dankzij de tip van Ruben vandaag nog een espace lip gescoord, voor m'n andere bumper.  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev