Advertenties


mark's hatchback phase 2 Dynamique 1.6 16v

Gestart door mark, 30 november 2014, 15:02:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mark

Het gaat weer de goede kant op.  :)
Denk nog 4 uurtjes aan laswerk, en dan kan ik gaan plamuren.  !-!


mark

#61
Ondertussen weer een uurtje bezig geweest.  :)

Weer een paar gaatjes opgevult.
En een stukje van een rand is een beetje krom, dus dit ben ik nu ook aan het fixen.





Verder heb ik een setje nieuwe banden besteld, Dunlop sport bluresponse.
Deze had ik hiervoor ook, bevallen goed dus die komen er weer onder.  8)

En als het goed is kan ik volgende week zaterdag m'n BBS RS velgen ophalen.
Dus ik moet nog ff geduld hebben.  :D

mark

Het stukje op de foto hierboven is inmiddels af.

De voorbumper is bijna klaar voor de plamuur.

Dus ik ben vandaag met de achterbumper begonnen.  :grin:

De 2 bumpers op maat gezaagd, en met klinknagels tijdelijk in de juiste positie vast gezet. (onderste gedeelte is een cabrio bumper, de bovenste een hatchback bumper)
Inmiddels heb ik de buitenkant ook al vast gelast.
Ik moet alleen nog het stukje bij de wielkasten ietsjes verlengen, zodat het mooi aansluit.  !-!

(en de velgen zijn vies, ik weet het  :P al 2 dagen niet gewassen  :D )






Deze bumper is ietsjes hoger als de originele, maar ik was toch al van plan om er iets van een lip onder te maken.  ;)
Heb nu dus mooi een beetje ruimte bij de uitlaat.  ;)
En omdat ik vanaf de kat van rvs heb gemaakt, word de demper ook een heel stuk warmer en smelt de bumper een beetje weg.  :D

mark

Vandaag solarplexius schermen geplaatst.
Nu zijn de ruiten mooi getint.  :P Dit had ik al een tijdje op mijn verlanglijst staan. :)




mark

Net de binnenkant van de bumper gelast, moet alleen nog het gedeelte bij de wielkasten een stukje verlengen.


mark

Vanavond een mooi beginnetje gemaakt met het verlengen.
Moest nog ff een stukje gereedschap maken om middelste stukje plastic op z'n plek te houden, maar dat was ook zo gepiept.  !-!

mark

vandaag m'n bbs rs velgen op gehaalt  !-!
Denk dat ik er voor volgend jaar rvs randen op ga zetten.
Scheeld me toch een hoop gepoets, en komen iets minder snel krasjes op.  !-!

moet alleen nog een setje centreer ringen halen, en de naafkapjes opknappen/ nieuwe halen.



mark

Vandaag ook nog met de bumper bezig geweest. moet alleen nog de onderste paar cm opvullen.
En dan kan ik aan de andere kant beginnen.  !-!


mark

Na werktijd nog ff de nieuwe schoenen om de bbsjes gedraaid.  !-!
Dunlop sport bluresponse 195/50R16, op 195/45R16 loopt m'n megane 1 op 12 ongeveer.
Ben benieuwd wat die met de juiste bandenmaat gaat doen.  ;)



Heb het idee dat deze 195/50 net iets breder uitvallen als de 195/45 die ik op het vorige setje zomerwielen had zitten.

De et waarde van de velgen is een stuk lager als ik had verwacht, dus moet maar kijken hoeveel ik de wielkasten nog naar buiten moet rollen.  :P
Als m'n berekeningen kloppen kom ik op et 18 op de achterwielen, en komen deze 15mm meer naar buiten dan het setje lenso's die ik had.

mark

Heb de wielkasten nog een stukje verder moeten rollen.  :P Maar ze passen nu.  >:D





Uiteraard is de lak ook gebarsten, dus ff opgeschuurd en in de primer en zinc spray gezet.
Als m'n bumpers af zijn wil ik toch nog een paar dingen laten spuiten, dus dan kunnen ze dit ook mooi meenemen.  ;)

mark

weer een avond wezen lassen en schuren.  !-!



Onderste hoekje staat er een beetje scheef in, dat moet ik nog ff een keer weer goed zetten.



Ook eindelijk van die lelijke parkeersensor gaten af.  :)

mark

Beetje onduidelijke foto, maar het andere hoekje is ook verlengt en gelast.  !-!



Het schiet lekker op zo.  :)

mark

De bbsjes zitten dan eindelijk onder de auto.  :grin:

Moest de linker wielkast nog iets verder naar buiten drukken.
Wielkast rollen 2.0  :D M'n roller had niet genoeg kracht om de kast naar buiten te drukken.
Dus heb ik de krik gepakt.  :D



Nu lopen ze niet meer aan, ook niet bij max inveren / zwaar beladen.  :P





Dit is dus max ingeveerd, ze ligt hier op de bumpstops van de schokbrekers.
Normaal ligt ze achter ongeveer 1,5 cm hoger.  ;) ( heb de winterwielen achterin liggen)

mark

gisteren de motorkap weer van een nieuw laagje plastidip voorzien.  !-!



En nog wat foto's, gewoon omdat het kan  :P






mark

Voorzichtig begonnen met plamuren op de achterbumper. Moet hier en daar nog iets recht buigen, maar grotendeels klaar voor de plamuur.

Ik gebruik deze plamuur. Ik heb het nagevraagd, en het schijnt dat deze plamuur ook goed hecht op PE plastic.  !-!



Deze plamuur is supermakkelijk op te schuren. Tot nu toe tevreden met de gapol.  !-!


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev