Advertenties

R.I.P Mijn Megane 2 :(

Gestart door mauricee93, 15 juni 2014, 10:33:59

Vorige topic - Volgende topic

mark29

ja klopt.
maar begeleidende brief erbij waarom je sloopt kan wel.

Nicole

Dan mag het nog niet Mark.
Begeleidende brief moet officieel altijd.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Citaat van: mauricee93 op 16 juni 2014, 10:18:15
ik heb zojuist ook even gekeken wat nicole zegt klopt volgens mij wel.
ik heb ergens anders wel gelezen dat ik de auto kan laten schorsen dan op eigen terrein zetten
dan alle waardevolle onderdelen kan verkopen de rest naar de sloper kan brengen als oud ijzer en dan alsnog mijn vrijwaringsbewijs kan krijgen
klopt.
Niet elke sloperij wil alleen een kaal wrak, dus dat is wel even uitzoeken.
Maar bijv. een die hier in de regio zit rijd door heel Nederland en haalde voorheen zowel complete als kale wrakken.

mauricee93

ik ga van de week de velgen eronderuit halen en de achterlichten omwisselen voor foto's welke ik vervolgens ga plaatsen op: ik wilvanmijnautoaf.nl
vervolgens ga ik kijken wat er op geboden wordt als dit niks opbrengt ga ik de auto waarschijnlijk schorsen en in onderdelen verkopen.

matthew

Balen Maurice, zonde.

Maar gelukkig zelf niks.

Als je er snel vanaf wilt de delen eraf halen wat je zegt. (maar denk wel dan originel achterlichten en andere wielen terug leggen).
En dan laten bieden. En €500 zou dan best wat zijn.
Schorsen kan ook en dan heb je een jaar de tijd.

En wat Mark zegt, als je alle delen die goed zijn netjes demonteerd is er wel wat geld over te houden.
En ja dat kost tijd, maar scheelt je ook veel in je portomonee, en als alleen scholier zijnde ook niet verkeerd.
En je leert ervan.

Yorick

Gigantisch kleauten Maurice... Pfff! Blijkt maar weer dat het zo klaar kan zijn.  l-

Ik zou m idd ook schorsen en zelf demonteren als ik dat een beetje zou kunnen. Als scholier zijnde wat Matthew ook zegt, kun je wat verdienen en ervan leren.
Succes ermee kerel.

mark29

Ondanks die 15 jaar regeling, schrijf er een brief bij dat je de auto sloopt, ivm schade.
Dat je onderdelen nodig hebt voor een andere auto, dat dit dus voor jou gunstiger is.
Dat alles netjes word afgevoerd en hij bij een bevriende autobedrijf word gesloopt.
Maak der een mooi verhaal van.
Mag je hem toch nog slopen het is niet zo zwart wit als het daar staat.

Paul

Ik heb mijn vorige Laguna uit 2003 gewoon helemaal gesloopt, en de kale carrosserie met kenteken naar de sloop gebracht.
Is mij niks van bekend dat er administratie aan vast zit.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mauricee93

ik heb dit op een volvo forum gevonden :

Ga naar het GWK, neem platen en papieren mee.
2. Auto uitvoeren, platen inleveren, stempels op papieren. Vrijwaring en uitvoerpapieren mee. Auto verkast naar zogenaamd naar "polen"
3. Chassisnummer uitslijpen en complete auto strippen. ik hou alleen een kale koets over. Nodig een paar vrienden uit om de auto op de aanhanger te tillen.
4. Auto naar het oud ijzer brengen zo krijg je ook nog de kilo prijs oudijzer terug  Geen gedoe met RDW en sloperijen.

heb contact gehad met het GWK en dit lijkt mij de meest gunstige oplossing kost ongeveer 30 euro
ben je overal vanaf hou je zelfs nog geld over aan het ijzer.

Nicole

@mark: als het iemand gelukt is heeft die mazzel, maar er wordt echt wel gekeken naar de leeftijd.

BadEend

Citaat van: mauricee93 op 16 juni 2014, 16:50:25
ik ga van de week de velgen eronderuit halen en de achterlichten omwisselen voor foto's welke ik vervolgens ga plaatsen op: ik wilvanmijnautoaf.nl
vervolgens ga ik kijken wat er op geboden wordt als dit niks opbrengt ga ik de auto waarschijnlijk schorsen en in onderdelen verkopen.

Bij ikwilvanmijnautoaf.nl doen ze om je te paaien vaak een redelijk tot goed bod. Maar zodra je bij het bedrijf bent die het hoogste bod heeft gedaan bent komen ze hierop terug en bieden ze opeens veel minder.

mark29

Klopt nicole, maar ik ken meerdere gevallen, bij collegas, waarbij dit geen probleem was.
Momenteel ligt er een auto van mij ook helemaal uit elkaar, ook geen 15 jaar oud nog, die stuur ik ook op waarschijnlijk.
Tenzij er iemand een kaal carrosserie wil.

Ik denk dat ze ook willen voorkomen dat er gefraudeerd word en dergelijke, er moet een reden zijn denk. En dat niet iedereen maar zelf sloopt.

Uitvoeren kan ook, maar ik dacht dat ie wel van iemand moet worden zeg maar. Of als bedrijf.
Ik heb ook een paar autos verkocht voor export, ook bij gwk geregeld, dan krijg je vervolgens een formulier naar wie de auto gaat.
Zou je ff een belleltje voor moeten doen.
Maar wacht nou maar eerst de verzekering af, kijken hoeveel ze uitkeren.

Harm2

Balen zeg. Gelukkig heb je zelf niets.

Ik zou voordat je iets van de auto afhaalt eerst contact zoeken met je verzekering. Als ze nog een expert willen sturen of als ze nog iets willen doen met de tegenpartij dan moet de auto zijn zoals bij de aanrijding. Dus bel eerst je verzekering hoe het verder gaat.

Als zij niets meer willen of kunnen met de auto, dan levert in onderdelen verkopen inderdaad veel meer op dan als geheel.

Succes ermee!
Huidig: Megane II Grandtour Techline
Ex: Megane I Break RXi, Clio S, 5GTS

mauricee93

de verzekering heeft gevraagd om getuigen en ik heb 2 mensen die voor mij willen getuigen  vandaar dat ik de auto momenteel nog niet heb aangemeld voor export.

wel heb ik al een paar onderdelen te koop gezet dus voor de geinteresseerde klik even op de link:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=18727.msg342774;topicseen#new

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev