Advertenties

Universele sportdemper

Gestart door ThE-BaKeR, 8 juni 2005, 14:59:51

Vorige topic - Volgende topic

ThE-BaKeR

Hoe gaat dat precies in z'n werk als je een universele sportdemper aanschaft? Is het gewoon een kwestie van de oude einddemper afzagen en de nieuwe sportdemper eraan lassen? En kun je in principe elke universele sportdemper monteren?  ???

Wat raden jullie aan voor een leuke sportdemper? Er moet gewoon een sportief geluidje in zitten. Niet zo zwaar dat je niet meer fijn in je auto kunt rijden.  ;)

ronaldm

da is een goeie vraag wil ik ook wel is weten  :D

LVD

Dat zijn nou leuke vragen!  ;D

Ik ben ook al een tijdje op onderzoek uit voor een sportdemper... Dit is mn eerste echte "knappe" auto, dus ben best veel eisend. Ik heb een bepaald idee voor een uitlaat, en ben ook al heel lang aan het zoeken en denk er ook sterk aan om er zelf een te maken.
In principe past iedere demper wel onder de auto, mits de aansluitdiameter van de demper gelijk is aan de originele.. Bij een coupe zit er aan de standaard demper een best lang stuk pijp nog met 2 bochten. die kan je er volgens mij afslijpen en aan een universele demper lassen..
Het mooiste is denk ik, als je gewoon dan lasbochtjes haal en wat pijp en je auto op de brug, dmeper op de positie die je wilt, en dan net zolang kloten tot de pijp goed zit.. hangt ie ook het mooiste..
K moet nog ff wachten tot mn garantie af is en dan komt er ook een andere dempert onder, maar dat merken jullie vanzelf met foto's ;)

PS.. dit is een beetje mijn ervaring met uitlaten, iemand andere ideeen, laat het weten! :D

Mck

Mooiste is kompleet nieuwe pijp maken en daar de demper aan lassen! (rvs)

Ik heb zelf de orginele uitlaat net voor de achterdemper doorgezaagt en daar weer een universele demper aangelast!
En dan zelf een beugeltje gemaakt waarmee de demper in de rubbers hangt!  :D

Ik heb een demper met binnendempertje en bevalt goed, op snelweg demper erin (bescheiden geluidje)
en bij meetings eruit (monstersound!!)  ;D   en nog geen minuut sleutelen!   ;)

Ben nu bezig een zelf een binnendempertje te maken die er iets mooier uitziet en iets meer geluid doorlaat!!  ;D

ThE-BaKeR

Wat voor een heb jij dan Marcel?

Qweras

sebastiaan

Volgende week zaterdag komt er bij mij een uni uitlaat onder.
voor een echte vriendenprijs dus kon ik 'm niet laten liggen.
daarnaast vond ik dat de huidige oplossing echt niet meer kon.
is een invidia en zal middels een rvs tussenstuk aan de pijp gelast worden.
universeel is universeel dus alle uni passen of zijn passend te maken.

Kenny Mattheus

Ik heb in Duitsland een universeel einddempertje gekocht van het merk Raceland...
Betaalde er toen maar 75 euro's voor en geeft ook een lekker geluidje.
Bij de montage ben ik toen een paar verloopstukjes gaan halen voor de juiste diameter te verkrijgen en heb dan even de demper naast de originele gehouden.
Dan kun je ongeveer gaan kijken waar je de originele moet afkorten en hier las je gewoon de einddemper met verloopstukken aan...
Daarna plooi je er een beugel omheen waar de rubbers zitten en maakt deze ook vast aan de einddemper zodat deze niet meer kan bewegen.
Blijft bij mij goed vast zitten en krijg hier in de buurt toch alleen maar reacties dat er een mooi geluidje uitkomt...
Dus je kan ook voor weinig geld goed gesteld zijn.  :D
Let wel op, dit is geen klusje van een uurtje, maar er komt toch wel wat meet en paswerk bij zien, dus trek hier toch maar een uur of 3, 4 voor uit. ;)

mvg,

Kenny.
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Mck

Citaat van: ThE-BaKeR op  8 juni 2005, 23:34:00
Wat voor een heb jij dan Marcel?

Een Dynamik !!

Gekocht op automaxx se vorig jaar!

Arie van de Hoek

Als je een goede demper koopt van Remus, Sebring of Devil hoef je zelf weinig meer te doen dan de wagen op de brug te zetten, ff aftekenen waar je af moet zagen en 15 minuten later hangt de nieuwe demper eronder.? :D

Reinier Goorden

Das waar, maar niet iedereen heeft een even dikke portomonnee!

Mck

Citaat van: Arie van de Hoek op 13 juni 2005, 19:58:46
Als je een goede demper koopt van Remus, Sebring of Devil hoef je zelf weinig meer te doen dan de wagen op de brug te zetten, ff aftekenen waar je af moet zagen en 15 minuten later hangt de nieuwe demper eronder.  :D

Had dus een sebring maar vind het geluid van sebring en remus ergg k#t!!

Had al geen tussendemper meer en een openluchtfilter gemonteerd en hoorde nog m'n uitlaad nog niet..

Dan maar een andere demper!!!

ThE-BaKeR

Ik zoek een sportdempertje met een leuk sportief geluidje. Niet een waardoor je jezelf niet meer hoort praten zeg maar.  ;)

LVD

Ik heb ook erg lang getwijfeld door er een te laten maken door een kennis van me, of een zelf te maken, beide kom ik dan uit op een materiaal kosten van ongeveer 150 euro.. Maar omdat ik een bescheiden sportuitlaat wil, meer voor de looks dan de sound, ga ik binnenkort toch maar een remuts bestellen....

Arie van de Hoek

Citaat van: Reinier op 13 juni 2005, 20:01:36
Das waar, maar niet iedereen heeft een even dikke portomonnee!

Prijzen vallen mijns inziens wel mee. Officieel kost de Remus die ik eronder heb 272.- euro incl. btw ex. montage. Beetje ###len als particulier en je hebt korting.  :D

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev