Advertenties

Universele sportdemper

Gestart door ThE-BaKeR, 8 juni 2005, 14:59:51

Vorige topic - Volgende topic

MB82

Ik heb nu een paar weken 1 van sebring maar echt lawaai maken deed ie niet. Maar in combinatie met het Green filterkitje komt er al heel wat meer geluid uit. Vooral met optrekken, verder kan je nog heel beschaafd rondrijden. Maar wil je echt herrie maken dan zou een universele denk ik wel beter zijn.

Meganez

tot welke diameter past er netjes, maat toch goed gevuld, in de ronding van de orginele achterbumper?

Arie van de Hoek

Na een week heb je nog niet echt een mooi geluid. Wordt meer veroorzaakt door je Green-filter...? ;D

TYot welke ronding er onder een standaardbumper past ??

Kier heeft een Sebring 101 eronder. Je hebt dan nog +/- aanweerzijde/bovenzijde 1 cm over.
Remus heeft namelijk ook een 127 mm in de verkoop die er zonder aanpassing onder zou passen.? ;D

Ikzelf heb er die Remus RAcing Edelstaal 90 mm onderzitten.

LVD

Citaat van: Arie van de Hoek op 15 juni 2005, 14:09:09
Na een week heb je nog niet echt een mooi geluid. Wordt meer veroorzaakt door je Green-filter...  ;D

Kier heeft een Sebring 101 eronder. Je hebt dan nog +/- aanweerzijde/bovenzijde 1 cm over.
Remus heeft namelijk ook een 127 mm in de verkoop die er zonder aanpassing onder zou passen.  ;D

na maanden hebben te zoeken naar dat type uitlaat, had ik m toevallig bij remus gevonden.. dacht ik origineel te zijn... niet dus.. maargoed, ik ga die dus ook bestellen... :d

Arie van de Hoek

Citaat van: LVD op 15 juni 2005, 23:41:27
Citaat van: Arie van de Hoek op 15 juni 2005, 14:09:09
Na een week heb je nog niet echt een mooi geluid. Wordt meer veroorzaakt door je Green-filter... ;D

Remus heeft namelijk ook een 127 mm in de verkoop die er zonder aanpassing onder zou passen. ;D

na maanden hebben te zoeken naar dat type uitlaat, had ik m toevallig bij remus gevonden.. dacht ik origineel te zijn... niet dus.. maargoed, ik ga die dus ook bestellen... :d

Ook ik zocht dus een mooie, niet chrome, uitlaat van geborsteld RVS.? :D

Gezocht en gevonden. Ben tot er tot nu toe content mee. Nog ff wachten op het brommetje alleen.

Ik ga er vrijdagavond trouwens een demerloze middenpijp onder zetten. Eens kijken hoe dat klinkt.? ;D

By the way. Over geluid heb ik toch al niet te klagen vanwege m'n semi-open-luchtfilter.  :D :) ;D

Arie van de Hoek

Citaat van: Marcel (Mck) op 13 juni 2005, 22:34:10
Citaat van: Arie van de Hoek op 13 juni 2005, 19:58:46
Als je een goede demper koopt van Remus, Sebring of Devil hoef je zelf weinig meer te doen dan de wagen op de brug te zetten, ff aftekenen waar je af moet zagen en 15 minuten later hangt de nieuwe demper eronder. :D

Had dus een sebring maar vind het geluid van sebring en remus ergg k#t!!

Had al geen tussendemper meer en een openluchtfilter gemonteerd en hoorde nog m'n uitlaad nog niet..

Dan maar een andere demper!!!

En welke demper heb jij er nu onder zitten Marcel ??

sebastiaan

Vanaf Zaterdag zit er een Dynamik er bij mij onder..
Enorm tevreden ermee :D

ThE-BaKeR

Om nog eens een keer terug te keren naar het onderwerp...  :angel:

Hoe hebben jullie dat gedaan met zo'n universele sportdemper? Gewoon de originele demper afzagen, en vervolgens de nieuwe sportdemper aan de originele buis laten lassen? Of kun je ook door een of ander bedrijf een buis op maat laten maken?

Timo Zuiderduin

het was duidelijk te zien tijdens de laatste aflevering van DGB ;D

ThE-BaKeR

Heb het gezien! Toppie hoor!  :D (waar blijven alle mooie foto's?  :))

Wat ik mij ook afvroeg was of er ook mensen zijn die een buis laten maken.  ;)

Paul

Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 20 september 2005, 00:02:34

Timo, ik heb dezelfde demper als jouw, heb jij er geen last van, dat de de uitlaatgassen langs het eindstuk een raar geluid maken bij lage toeren?
Trouwens, erg mooie auto geworden, alleen de deurklinken aan de buitenkant nog blauw maken :D
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Timo Zuiderduin

Citaat van: Paul v Dijk op 20 september 2005, 18:10:01
Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 20 september 2005, 00:02:34

Timo, ik heb dezelfde demper als jouw, heb jij er geen last van, dat de de uitlaatgassen langs het eindstuk een raar geluid maken bij lage toeren?
Trouwens, erg mooie auto geworden, alleen de deurklinken aan de buitenkant nog blauw maken :D
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt,.. lekt het bij jou of geeft ie gewoon een vreemd geluid bij lage toeren?

p.s. ik had zelf nooit erover gedacht om zo'n powerfull einddemper te monteren, maar nu hij erop zit ben ik uitermate tevreden met het geluid!!
heerlijk diep brommetje!!

Paul

hij klinkt idd net of de uitlat lek is....(komt misschien door de kat vervanger)
verders een heel mooi donker geluid, niet hoorbaar boven de 110km/h, en roffelt mooi met overschakelen :D
En dat voor ?55 :)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Timo Zuiderduin

55 euro's :o

ze staan in de catalogus voor 295

mickeynox

kheb nog wel een powerfull uitlaat liggen.(is te koop)  heb hem er na een paar maanden afgehaald. Kwam niet echt een geweldig geluid uit.

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev