Advertenties


1.5 DCI ;-((((((

Gestart door Marc, 7 mei 2013, 16:04:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc

Wat een k motor zeg.
Mijn vrouw rijd in een Senic met 1.5 DCI motor met 240000 km op de telller.
Vd week hoorde ze wat geratel in het blok, meteen stop en aan de kant.
Anwb er bij ja dat kan de tandriem zijn die versprongen is of een verstuiver of uhuuuuuuuuuu een lager mevrouw.

2 dagen laten de auto aflaten slepen door de Renault dealer.
2Dagen later, tja mevrouw de druifstang lagers zijn kapot cilinder 2 en 4 en deze hebben ook de krukas beschadigd.
Ruilmotor kost u ingebouwd en wel tussen de €2500 en 3500. Auto is van 2007. Meneer de Renault dealer !!!!!
Ja sorry is een bekend probleem van en bij Renault en u krijgt geen speciale regeling ;-((

Dus hebben we maar een Ford Ka gekocht, (aangezien Renault niet thuis geeft voor een leuke korting op een nieuwe Twingo)
Vandaag ligt er een brief van de postbode dat er een brief van Renault bij het postkantoor ligt en deze vanaf morgen gehaald kan worden
Laten we nu net morgen vroeg op vakantie gaan voor 2 weken (ben eigenlijk wel benieuwd naar het schrijven)

Laters...............................
Oja ik zelf rijd een Megane uit 2005 met jawel de 1.5 DCI motor met 295000 op de teller -))
Renault Megane  2005 1.5 DCI

J to the H (Jeroen)

Rijdt jij een Grandtour Marc?

Dan is deze brief misschien wel voor jouw auto  Y

BadEend

Bekend probleem bij deze motor.

matthew

Vooral bij de scenic, bij dem gewone megane minder gauw kans op.

Roadkill (Michiel)

Is toch dezelfde motor? of komt het door het hogere gewicht van een scenic?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nosmo

Die aangetekende brief zal wel te maken hebben met je spoiler op je achterklep, heb die brief ook gekregen
deze spoiler vertoont mankementen doordat die zomaar los kan laten.
Heb dit zelf al ondervonden dat die ineens begon te trillen, aan beide zijde de pinnen afgebroken.
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Dante

:ws:
Meer info daaromtrent hiero... !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

matthew

Citaat van: Roadkill (Michiel) op  9 mei 2013, 20:46:57
Is toch dezelfde motor? of komt het door het hogere gewicht van een scenic?

Wat je al zegd het hogere gewicht van de scenic, maakt de auto langzamer en mensen willen toch vlot voorruit waardoor er dus meer van dezelfde motor wordt gevragen.(lees motor moet er altijd wat harder voor werken)

Marc

De 1,5 DCI in de Senic is NIET dezelfde motor als in de Megane 1,5 dci !!!!

De senic heeft meer pk's 106 en  de megane 103

De brief was inderdaad voor de spoiler ;-)
Senic is reeds ingeruilt tegen een Ford Ka Titanium uit 2013
De dealer wilde ook niks met de prijs van een nieuwe Twingo van €13000 dus dan is de keus heeeeeeeeeeel snel gemaakt
Renault Megane  2005 1.5 DCI

BadEend

#9
Verschil in vermogen ligt aan andere afstelling motormanagement.
Voor de rest zijn het dezelfde motoren.
Die twingo was zeker de duurste versie?

Stefan

Zijn uiteraard wel dezelfde motoren Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

wstoof

#11
Mijn broer had zelfde probleem (drijfstang lagers) met z'n scenic (2007),had ook ongeveer 240K gelopen.
Maar die van hem had 150pk (kan wel eens een 1,9DCI geweest zijn, maar dat weet ik niet meer)
Auto is half jaar geleden naar de sloop afgevoerd, vreemd genoeg kreeg IK pas ook een brief van de renautl dealer dat de betreffende auto de APK zou verlopen....
Denk dat ze de database niet helemaal op orde hebben (we wonen niet eens in hetzelfde dorp, wel dezelfde renault dealer..).

mijn Megane 2 fase 2 , heeft 105 pk (6 bak) , dat is dus ook gewoon hetzelfde blok als de lichtere vermogens variant en wel de 5bak met ±80pk ?.

Nu 180K op de teller, ben benieuwd hof ik de 300K kan halen, temisnte dat is het doel ...

wat houdt overigens z'n ruilmotor in ?, is dat een gereviceerde blok?.
Of een blok uit een sloopwagen ?.
(ik bedoel dan bij Renault ....)

Marc

Zo, na aanleiding van de auto van mijn vrouw. Had ze een Ford Ka gekocht.
Vandaag heb ik zelf een Ford Fiesta 1.6Tdci gekocht uit 2011

En de Renault Megane 1.5 dci ingeleverd.

Vaarwel renault jullie wilde niks met de prijs doen dus dan ook niks leveren aan mij ;-))
Renault Megane  2005 1.5 DCI

duckie1098

Misschien de auto even een paar minuten warm laten draaien.
Mijn broer heeft een ford C-max van bl 2007,Jaaaa.. hier zit een roestplekje op de bodem en daar moet  ik ook even wat aan doen.
Mijn megane van bj 2003 is echt roestvrij dus......elk merk hep zijn voor- en nadelen.Ik ben zeker geen renault adept maar alles wil kapot natuurlijk en om dan direct te zeggen dat het waardeloos is..,sommigen noemen het karakter.

Groetsels,

Ben

BadEend

De 1.5 dci motor is gewoon een zwakke motor wat betreft deze punten.
Is een ontwerpfout en heeft mijn inziens dus niks te maken met karakter.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev