Advertenties


1.5 DCI ;-((((((

Gestart door Marc, 7 mei 2013, 16:04:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A110

De grootste boosdoener van kapotte lagerschalen is de onderhouds interval die te lang is. En de diesel injectoren die slecht gaan verstuiven waardoor je een ander vlamfront krijgt in de verbrandingskamer waardoor er meer belasting op de krukas komt.

Advies is om elk jaar of tussen de 15.000 - 20.000 km de olie te verversen en ongeveer bij de 150.000 km de injectoren te laten testen bij een gerenomeerd bedrijf die injectoren buiten de auto kan testen in een test opstelling.

De techniek van de injectoren is de laatste jaren in een sneltrein vaart gekomen. Ze hebben nog hele kleine tolerantie's en hele kleine openingen. Als hier iets van vuil inkomt kan het de injector al beschadigen.

Alleen het zijn natuurlijk wel wat hoge kosten om de verstuivers te laten testen of te laten vervangen door gereviseerde exemplaren want ze zijn niet goedkoop. Maarja op den duur kost het wel je motor.

En als ik heel eerlijk mag zijn bijna alle merken hebben problemen met hoge druk dieselinspuiting. Laatst nog een focus met een 1.6 HDi van PSA erin en hier waren de verstuivers gewoon losgekomen met alle narigheid van dien.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Marc

Oke kan gebeuren dus, maar blijkbaar weet Renault Nederland van deze slechte blokken af !!!

Wees dan netjes als organisatie en stuur je klanten een brief meneer of mevrouw enz enz laat u olie voortaan om de 15000 km vervangen.

Nu kreeg ik een brief meneer u achterspoiler zit niet goed vast
Renault Megane  2005 1.5 DCI

matthew

Tja Mark de Ford 1.6 diesels zijn ook niet heilig, trust me.

kevinbreda

#18
Maat van mij rijdt een volkswagen polo uit 2002.

En bij volkswagen was bekend dat de distrubitie ketting niet goed was en bij de beurt vervangen moest worden en dat was dus niet gedaan.

Toen was die geklapt en flink wat schade maar dat werd allemaal betaald door volkswagen.

BadEend

#19
Feit is dat bij de 1.5 dci de krukaslagers buitensporig vaak stuk gaan.
Marktplaats staat vol met auto's met die motor met motorschade.

1.9 dci heeft hier ook last van alleen in mindere mate.
Of dit voor alle bouwjaren geld weet ik niet, neem aan dat ze deze constructiefout na een bepaald bouwjaar
verholpen hebben.

rened

tsja, elk merk heeft wel slechte series waar vaak wat kapot gaat, en vaak wordt het (voor imagoschade en kosten) stil gehouden. Als je het verteld verwacht de klant dat het kostenloos opgelost wordt.
Koop maar eens een BMW 118d of 330d waar heel je blok vervangen moet worden,
of een mercedes die niet wil rijden door electrische problemen.

Maar van die injectors testen had ik nog niet aan gedacht, eens kijken of ik dat ook niet met mn 1.9 dci kan gaan doen, beetje extra preventief onderhoud bij 280k is wel gewenst, ik doe nou ook 2x/jaar olie verversen.

E.tenBrinke

Ik mag nog altijd graag even op dit forum kijken en blijf mij verbazen over het vele gezeik over renault motoren.mijn 2005 megane 1.5 dci 82 pk tikte vandaag zonder enig probleem de 260.000 km aan ook dit mag wel eens gemeld worden. Ik vind dat ook veel afhangt van de bestuurder, als ik s'morgens rustig van huis vertrek verbaas ik mij er over hoeveel mensen niet met een koude motor vol gas van huis gaan. Dus de boel even op temperatuur laten komen is er niet bij. Maar wel klagen als de boel kapot loopt.
Elk merk heeft zo zijn problemen maar je kunt soms ook pech hebben met een auto. Dit is mijn 2e megane hiervoor een 1.9 DCI coupé gehad en die had 330.000 km gelopen toen hij weg ging.
Ik zou dan ook zonder twijfel een megane weer kopen.

M.v.g Erwin
Megane 3 2.0 DCI 160
Tuned @ Van Beek Autoracing:
196,0Pk@3650rpm / 428,0Nm@2750rpm

ron66

Die van mij de 27500km zonder problemen

J to the H (Jeroen)


Tedo


Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ron66

#26
Ja sorry 275.000 l-

Rebos

Gek hoor,

Toen ik mijn 1.5dCi Grand Tour Tech Road op ging halen in mei 2005 bij de dealert stonden er 7 kilometers op (op en neer naar de inbouwwerkplaats tbv de niet zo af fabriek sound set).. ruim 3 maanden geleden moest ik haar toch een keer aan de kant zetten. bleek de noodloop nog niet getest door de board compu en ze vondt het wel eens tijd na 361.597 kms. zo zie je, dat blokje presteert prima, zolang ze maar in de watten gelegd wordt.

Toen ze de volgende ochtend bij de dealer met de neus open stond kwam de werkplaats receptioniste mij melden dat de grand tour een aantekening had m.b.t. die spoiler. dat euvel had ik eerder al in de wasstraat ondervonden mevrouwtje.. die is al gekit. toch vond ze het nodig de spoiler opnieuw te doen.. ik heb ze hun gang laten gaan, ik was inmiddels toch al gevallen voor een 1.6 dCi130 modelletje glim er op los

wstoof

#28
Goed om te horen dat er 1.5DCI 's rondrijden met hoge kilometer standen.
Ik heb mijn meg II 1.5 DCi. nu iets meer dan een half jaar en er 20.000 mee gereden.
Dus ongeveer 40.000 per jaar en wil er nog 3 jaar mee rijden .
Nu staat hij de stand op 186.00  omgerekend over 3 jaar is 306.000 km dus haalbaar ?!. ( mijn meg II 1.5 DCi. heeft een 6 bak )

Bij de locale Renualt garage had ik nog een gesprek met één van de monteurs over  mijn zorgen over de 1.5DCI blok, die kwam (informeel dus geen renault advies) met de volgende link:
http://www.tsl-allstar.nl/products-page/tsl-olieversterkers/tristar-lube/

Is dit zinnig om te doen ? .

matthew

Nee, gewoon zorgen dat je op tijd je beurt doet met goede kwaliteit olie. Dan zijn er geen toevoegingen nodig.

Interval Renault is waarschijnlijk 30000km of 2jaar, ik zou 20000km of 1jaar aan houden.

Dan moet die dat makkelijk kunnen halen.

En als het brandstoffilter vervangen wordt, een klein beetje motorolie erbij toevoegen, dat vinden de verstuivers wel fijn.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev