Advertenties


mistlampen aansluiten (meg 1 ph 2 hb)

Gestart door mark, 13 juli 2012, 22:24:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

ik heb bij mij zelf ook  mistlampen gemonteerd. (megane 1 ph2 hatchback)
alleen bij mij was er al wel voor bereiding maar ik miste het onderste stuk kabelboom.
de kabelboom liep tot het relai/zekerings kastje voorin de motorruimte
dus na het uitpluizen van stroomschema's het juistje draadje gevonden

dus waarschijnlijk loopt de kabelboom bij alle meg 1 ph2's de kabelboom tot in het relai/zekering kastje bij de linker koplamp? dit lijkt mij wel een nuttige toevoeging voor alle mensen die een ph 2 hebben !-!

dus:
-bij de meg 1 ph 2 hb loopt de bedrading van de mistlampen tot het zekering/relai kastje (zit dicht in de buurt bij de linker koplamp)

- je haalt het dekseltje van het kastje en je schuift ook de zijkant van het kastje er uit

-je schuift het wit/grijze paneeltje waar de zekeringen en relais op zitten los van het kastje (zit vast met 2 weerhaakjes)

-je zult zien dat er onder dat grijze paneeltje nog een stekker zit (daar komen 2 stekkers in 1 stekker bijeen zwart en wit)

- dan zul je zien dat er op de zwarte stekker een oranje paarse draad zit (let wel op er zitten meerdere oranje-paarse draden in dat kastje (een stuk of 4)dus wel eerst ff nameten of je de juiste te pakken hebt als je de schakelaar hebt gemonteerd) kan niet missen eigenlijk zie foto geen idee waar die andere voor zijn maar het draadje dat ik heb gepakt stond als enigste op het stroomschema

-je soldeert de stekkers van de mistlampen aan een paar draden en zo maak je het onderste stukje kabelboom zelf

-dan soldeer je de + van de mistlampen aan het oranje-paarse draadje (zie foto) en sluit de massa aan

-alles goed isoleren/af tapen

je monteerd alles weer en je hebt een setje werkende mistlampen


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev