Advertenties


1.9DCI harde ratelende geluid rechts onderin!

Gestart door Zakaria, 18 juni 2012, 21:25:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zakaria

Goedeavond,


Ik heb een ontzettende vreemde harde geluid wat vaak hoorbaar is wanneer de motor warm is gedraait.
Hij heeft 254.000km op de teller staan.

De revisie bedrijf waar ik langs ben geweest zei het is mogelijk de polie van de aircopomp. Ik heb de aircopomp vervangen, spanningrol vervangen, alle 4 verstuivers, spaningrol van de distributie riem ook vervangen.


Ik ben ten einde raadsel gekomen? Weet iemand wat de oorzaak kan zijn.

Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

matthew

Wat nog voor komt is krukas poelie of drijfstanglagers.

Zakaria

Ik heb de hele voorneus + de motor eruit gehaald en wat blijkt nu te zijn is dat de dubbele vliegwiel massa kapot is.
In de eerste instantie ging ik er vanuit dat het de krukas lager was. De dubbele vliegwiel massa gaat van links na rechts, veel spelling tussen.

Ik heb een vrij nieuw motorblok compleet met de koppeling gehaald die 60duizend km heeft gelopen. En wat blijkt nu daarmee te zijn dat de vliegwiel massa nog meer  spelling heeft. Dus wat ik zelf denk is dat de vliegwiel verkocht is en een ander erop zit die teveel heeft gelopen. Morgen breng ik die losse vliegwiel terug. Het kost me wel veel tijd en ellende bij een.

De blok heeft me 1700euro gekost

Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

rened

das idd nogal een flinke uitgave als je m kocht voor alleen t vliegwiel!
Of wou je gelijk het hele blok overhangen?

Zakaria

Het was een zeer grote karwei om het te doen, maar hij hangt en draait geweldig. Alleen toen ik hem ging uit lezen kreeg ik een melding luchtmassa meter code 74, verder kreeg ik niet bij wat er mis mee is. Bij de snelweg voel ik hem wat inhouden en blijft enkele seconden hangen bij 2100toeren en gaat langzaam omhoog. Verbruik bij het optrekken ook hoog , 15.6 tot 20.0 actueel.

Luchtmassa meter kapot?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Zakaria

Ik heb vandaag zonder LMM kabel gereden en ik voel een beter trek kracht, ik heb op de snelweg goed door getrokken en kwam tot een maximum snelheid van 160 en meer wilde hij niet komen. Weet iemand de oorzaak hiervan?

Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Drekepeteke

Als je auto beter rijd met de lmm kabel los kun je er vanuit gaan dat de lmm kapot is.
De kapotte lmm geeft de verkeerde waarden door waardoor hij slechter loopt.

Zakaria

ik heb nog steeds de probleem met of zonder lmm stekker.
Mijn auto trekt niet goed op, bij het invoegen is het een drama. Pas na 2000toeren echter bij 3000toeren beschik ik over wat trekkracht. En het brandstofverbruik is zeer hoog. Ik ben net terug vanuit Spanje en bij kleine klim heuveltjes voelde de auto het meteen van zijn 6e versnelling terug in zijn 5 tot soms in zn 3.

Ik had hem uitgelezen bij een garage die gaf de LMM met een code 70. Maar die heb ik al inmiddels vervangen door een ander en nog steeds hetzelfde probleem.

Ik vermoed nu de zekering van de LMM, weet iemand welke nummer de zekering is?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Zakaria

Wat ik trouwens bij deze megane motor heb geconstateerd dat bij de inlaatspruitstuk geen gat zit waar de egr klep zit. En de egr klep zelf is ook anders er zit een veer op inplaats van een kleine pin.

Heeft dit ergens mee te maken?

En af en toe start de megane anders, brommend en de toerental komt moeilijk naar de 900toeren.

Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Zakaria

#9
Ik ben vandaag langs de deler gegaan en heb de situatie uitgelegd. Die hebben mij verteld dat de rekeneenheid vervangen moet worden van de motor die vervangen is. Want, opnieuw inleren gaat niet werd mij verteld. Een nieuwe rekenheid kost 800euro.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

rened

weer een lekkere rekening! Had je de rekenunit bij het donorblok erbij, of nog van je oude blok laten zitten?

Is het nou bij elkaar nog rendabel om het blok te vervangen ipv een andere megane halen?
Of doordat het zon lage km stand had wel

Zakaria

Na lang zoeken geweest en verschillende verhalen te hebben gehoord, ben ik naar de renault dealer gegaan buiten mijn woonplaats. Daar werd mij verteld dat het opnieuw ingelezen moet worden om alles weer goed te krijgen met name de inspuiting. Dus de rekeneenheid kan wel opnieuw geprogammeerd worden. Ik kan rekenen op 120 tot 150 euro met anderhalfuur werk.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Karin

Ik hoop voor je dat dit gaat lukken, scheelt je een hoop geld.

Zakaria

#13
Ik ben eindelijk thuis, maar zonder mijn Megane. Er is een hele grote puinhoop bij mijn Megane verricht, de monteur heeft een nieuwe software erin gegooit en naar anderhalfuur werk, krijgt hij helemaal niks meer gestart, kaart wordt niet herkend en de inspuiting idemdito geen reactie! Ze kunnen er niet meer na bijna alles te hebben gedaan volgens hun. Ik ben dus bijna ten einde raad en zij ook.

Ik heb de chassisnummer gegeven van de auto waar de motor van afkomstig is, nu kunnen ze hun huiswerk doen om te kijken of ze er iets mee kunnen voor een uitweg. De motoren komen sterk overeen met de codes en de versnellingsbak, behalve het product jaar.

Zij moeten dus een ander weg zien te vinden om deze nieuwe motor aan de paraat te krijgen met mij motormanagement(rekeneenheid) en de uch. Maar hoe?

Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Zakaria

#14
Na 2 weken stil te hebben gestaan en 525euro aan de dealer te hebben betaald, ben ik op straat gezet met exact hetzelfde probleem. Ik ben zeer woedend op de Renault dealer! Ik ga een rechtzaak aanspannen tegen ze.

Herprogammeren van de computer was niet nodig. Ze hadden al sowieso de hele boel verknoeit om hem elektronisch te blokkeren, daardoor 2 dagen extra stil gestaan, na wat telefonisch contact en langs gaan, zei ik tegen ze probeer Renault Nederland. Na te hebben mailen is het ze eindelijk gelukt om de boel aan de paraat te krijgen. Kosten 425euro.

Maar tijdens het weg rijden in zijn 1e versnelling merkte ik meteen hetzelfde euvel als voorheen.

Meteen terug gereden en de probleem uitgelegd. Niet vooruit te branden en dieselverbruik hoog! Weer sleutelkaart ingeleverd, 2 dagen later belde ik toch maar zelf om te vragen, werkplaats: 'ja we waren al van plan om te bellen' we zijn een hele stuk verder, we hebben de oorzaak gevonden, bleek de slang de vacuum iets na voren te hebben gezeten en aantal kabels die naar de turbo gaan geen goed massa hadden bla bla bla bla.
En ja hoor het volgende bonnetje ligt al klaar, 104euro. Met 50% korting. Heb ik netjes betaald, was blij. Dacht ik....!


Resultaat? Geen trekkracht met de megane weer hetzelfde probleem als vooraf. Weer terug, monteur naarst me en proef gereden met die oen. Ja meneer hij is goed, hij reageert wel iets minder dan een ander megane 1.9dci maar boven 2000toeren is die goed, turbo druk bar is 2000 samen met de hoeveelheid lucht van buitenaf. Maarja jij hebt een ander motor gedaan en verder elektronisch zit er geen probleem erin, durf ik op te zweren. De vraag is hoeveel geld wil jij hierin nog pompen om echt verder te kijken, is het wel waard zei die?

Crisis zooi! Nu sta ik met een waardeloze megane voor de deur?

Ben van plan om naar Frankrijk toe te rijden en daar eens te laten controleren.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev