Advertenties


Aanschaf Megane 1.6e Coupe 1998

Gestart door mvnimwegen, 15 mei 2012, 16:23:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mvnimwegen

Dag mensen.
Vol enthousiasme sta ik op het moment een Megane 1.6e coupe (geel) te gaan aanschaffen
voor een belachelijk lage prijs van 575,-

De Coupe staat met een deukje in de a.klep in Nijmegen,mogelijk herkent
iemand deze auto?
Maar evengoed,waar moet ik op letten bij de aanschaf?
Zijn er specifieke eigenschappen dus van een Megane coupe waar je op moet
letten?

Ik sta echt in dubio of ik het ga doen,zeker voor deze prijs.
Alvast bedankt voor de reactie,en bij de aanschaf show ik de Megane wel even -- !-!

Christian de Vriend

Nagaan of de koppakking al eens vervangen is,dit wilt nog wel eens gebeuren.

nagaan of de distributieriem al een (paar) keer vervangen is.

verder raadt ik aan om te controleren of de motor nog koud is,alvoren je hem start.
tijdens rijden goed op gedrag van het stuur letter,met name tijdens het remmen (goed doortrappen)

verder zou ik het even niet weten.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dante

Hallo!
Kijk eens hier voor aankooptips bij een Megane I. Heb ik ook gebruikt voor ik de mijne kocht ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

mvnimwegen

dank...daar kan ik wat mee...wel een belachelijke lage prijs 575,- dus er zal wel een
addertje ergens zitten _o_ :huh: l- >:D 8)

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

dennisje

Uit eigen ervaring wat nu bij mij dus heel erg is kijk goed naar je blanke lak!
Ik heb een gele uit 1999 alleen mijn blanke lak is overal aan het loslaten en kost heel veel om het op te knappen.
dus sowiezo even overal goed kijken of er nergens lak los laat of eronder aan het scheuren is(Achter Bumper)
ook even goed kijken naar de roest in je wielkasten. verder jhaa standaard auto kennis. geen tikkende motor, rijd hij goed? doet elk knopje en functie het! is ook een kwaaltje bij renault heel het elektra.

mvnimwegen

Bij deze Megane zover op @ is te zien en te lezen,zit de auto nog goed in de lak.
Klein deukje in de a.klep en dat is het.
Jammer dat ik niets van het interieur kan zien,geen foto,s bijgeleverd.

Het was mij bekend dat de Megane Coupe kleine electronische storingen heeft...jammer.
Maar ik vindt het een mooie opvallende fijne auto om te zien en in te zitten.

Fubar (Marcel)

Citaat van: Dante op 15 mei 2012, 16:55:20
3mnd Garantie bijkopen.. ;)
Beter nog eerst: aankoopkeuring bij de ANWB of DEKRA en alle (verborgen) gebreken laten beoordelen.
Wellicht kun je beter wat bij die 575 euri's bijdoen en een andere MC aanschaffen (16V motor?).
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

dennisje

ik heb zelf tot nu toe geen enkel problemen met de 8v gehad hoor de waterpomp kan teminste wel lekker blijven zitten hahahahaha.

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

dennisje

Bij de meeste Renault zijn er waterpomp problemen sommige hebben er last van maar de meeste wel daarom word eigenlijk bijna altijd bij elke nieuwe distributie riem ook je waterpomp vervangen. een 8v type megane 1 phase 1 heeft hier totaal geen last van. eigenlijk ben het niet tegen gekomen alleen de 16 kleppers en een riem vervangen op een 8v is ook veel makkelijker

RobScénic

Maar de waterpomp bij deze motor wordt wel aangedreven door de distributieriem, en dan is het sowieso raadzaam om deze mee te vervangen....
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

dennisje

Dat klopt maar bij deze versie is de slijtage niet zo erg. dus opzich hoeft het pas na 2x ofzo

RobScénic

Dat kan. Maar ik ga dat risico niet lopen, en vervang hem meteen mee. Zo ontzettend duur zijn ze niet, en je hebt toch alles losliggen. Wordt een duurder verhaal als hij toch kapot loopt, en je net je nieuwe riem er op hebt zitten.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev