Advertenties


"dringend" fout melding bij starten

Gestart door david16v, 21 april 2012, 07:19:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

david16v

goede morgend;
ik heb een probleem met starten, er komt bij 't starten "stuurkolom niet vrij " op
ook mn 2de sleutel geprobeerd en zelfde verhaal

dringend aub

david
renault megane coupe  ' 97 f7r
r21 turbo quadra

Rodney

bij mij staat dan altijd me stuur in ze stuurslot als ie dat aangeeft ! effies je stuur bewegen en dan moet ie starten volgens mij !

david16v

ok ik ga 't vanavond eens proberen

david
renault megane coupe  ' 97 f7r
r21 turbo quadra

Roeland75

klopt, kan zijn dat je wiel tegen een stoeprandje of zo staat en daardoor zijn stuurslot onderspanning staat. Hij krijgt hem dan niet vrij...... Aan het stuur trekken kan dan helpen.

Als je er ook storingslampjes heb kan het ook zijn dat je een storing in je stuurslot hebt....... Je zal hem dan moeten laten uitlezen om te zien wat er mis is.(maak eerst even de accupool los en weer vast, wie weet is de klacht dan weg)

david16v

't stuurslot is 't niet, dat stond vrij,
maar ik ga vanavond ernaar kijken, is wagen van mn zus

david
renault megane coupe  ' 97 f7r
r21 turbo quadra

david16v

't lichtje van service bleef branden, eerst geprobeerd om de batterij af te koppellen maar ter vergeefs
toch maar vab gebeld en tor de conclusie gekomen dat de kaartlezer dienst wijgerde

david

renault megane coupe  ' 97 f7r
r21 turbo quadra

duckie1098

Als het zo simpel kan zijn.Ik heb hetzelfde maar niet altijd.
Ik zal morgen mijn 2e kaart proberen.Maar ik geloof het eigenlijk nog niet, want de auto gaat wel op contact.Heb vanmiddag de accu verwijderd, en zekeringen gecheckt.Alles lijkt goed, maar er is niks veranderd.HELPPPPPPP.
Kan het stuurslot ook verwijderd worden (als die de melding geeft tenminste)?
En waar zit dat ding precies?Dichtbij het stuur of verder naar beneden?Hoe ziet eruit aan de buitenkant?

Groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev