Advertenties


[*megane coupe*] Dave

Gestart door Tuned, 21 september 2004, 09:03:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tuned

Mijn project begon geheel onbewust eigenlijk al bij het zoeken van een auto. Is mijn eerste auto en ik wilde dan wel een auto die er al gelijk sportief en leuk uitzag.
Ik had wat op het internet zitten zoeken naar leuke sportieve auto`s en kwam daar verschillende keren de megane van o.a. michel, jan en gerwin tegen en die bevielen me wel.

Het uiteindelijke besluit van mij en mijn vriendin werd dus de megane, en omdat er bij die auto zaak maar 2 stonden een rode en een zwarte was de keuze snel gemaakt. Even een proefritje en ik was wel verkocht.







Na aankoop heb ik hem een jaar lang standaard gelaten omdat ik het eigenlijk wel zonde van mijn geld vond voor al die spullen, ik had al wat prijzen opgezocht maar bleek nog te duur (guldens), en naast een toch wel prijzige reptielen hobby kon er echt geen auto bij..
De reptielen moesten uit tijdgebrek weg en kwam de megane toch meer in het zicht.. en dus moesten er leuke velgjes onder komen dat was wel genoeg, maar ook deze zoektocht werd teleurstellend gestaakt.

De witte OZ turismo velgen die ik in het vizier had waren mij toch wel te duur.Inmiddels was de euro er al wel en leken een hoop spoilers goedkoper (lees duidelijk leek ;D)
Na lang zoeken kreeg ik van jeroen de tip even bij S&G te kijken 8) daar hadden ze wel leuke velgen in de aanbieding en dat waren 17 inch zeta racing velgen, dus ik bellen en ze klaar laten zetten, kom ik daar aan bleek dat er toevallig? ;) net een rode megane was geweest die mijn setje, wat klaar gelegd was, had genomen
Het was even wennen maar ze stonden super onder de rode megane....en zo is het project begonnen ;D

De spoilers zaten op de achterkant en de megane kreeg al een meer sportiever en breder uiterlijk.
Gekozen werd voor de rode INTRAX veren(3,5 cm) om de neus iets meer naar het asfalt te krijgen zodat de meane net al een trouwe hond zijn weg weer terug naar huis kan ruiken. Achter werd het standaard plastiek ingewisseld voor een SK bumper, deze heeft zijn weg gevonden vanuit Duitsland naar Veghel (MCC).
Maar omdat je niet met een witte achterbumper op een megane kan rondrijden, omdat mensen je dan gek aankijken, werd deze in het rood gekleed door de spuiter.
Nu was de achterkant een groot rood vlak dat er super dik uitzag alleen op een ding na....dat kleine zielige uitlaatje wat daar maar klein hing te wezen. Deze is dan ook met plezier vervangen voor de grotere jongens, een links en rechts ovaal eindstuk van LASER, en zoals elk eind een begin heeft ook hier het begin zit hem net achter de kat, vandaar volgt het nieuwe uitlaatsysteem zijn weg naar achter waar hij vrolijk in een linker en rechterkant gesplits werd want ja uitlaatgas wil ook kunnen kiezen ;D
Het geluid wat het nieuwe systeem produceerd mag er ook wel wezen....



Nu de achterkant toch al redelijk klaar was ging ik verder met de voor en zijkanten van de auto, de voorste kunststof zwarte grilletjes werden verruilt voor race gaas...



Even witte (twingo) pinkers op de plaats waar vroeger de oranje zaten en klaar is het......maar wel even het type aanduiding van de ring verwijderen ;) dat is niet zo heel belangrijk om te weten :-X



De motorkap werd gecleaned (van het embleem en de aanwezige steenslag) en er werd een andere voorbumper gezocht, en als je dan toch bezig ben dan kan de megane ook maar gelijk een boze blik meekrijgen :

Maar hoe neem je een bumper mee in een coupe?? Zo dus ;





Nadat de voorbumper gespoten en wel op de eerste rijd vande megane had plaats genomen werd er afgereisd naar Turnhout waar de ramen een tintje mee kregen, de achter ruit (70%), de achterste 2 zijruiten (50%) en de voorste zijruiten op (30%) werden van een laagje folie voorzien.



Ook de zelf ontworpen zonneband heeft zijn roots in het Belgische Turnhout liggen



Zoals iedereen wel een naar de kapper gaat werd ook de megane gedwongen zijn stekels te kortwieken, de lange zwarte spriet werd keurig geknipt door een 16V antenne;



Blauwe neon werd geplaats bij de voeten van zowel de bestuurder als de passagier kant om het ook s`avonds een beetje lichter te maken;





De remtrommels en de remklauwen werden voorzien van een hittebestendige verf wat weer een extra detailtje aan de auto toevoegd;







Er werd voor een leuke set skirts gekozen die wel bij de megane passen..samurai skirts die ook optisch de zijkant van de megane een eind naar het aardopppervlak brengen;



De meest nutteloze verfraai-ing van de megane zit eronder, en dat is de Streetglow under car neon kit ::)



ziet er wel stoer uit maar gebruiken doe je het bijna nooit, maar misschien komt dat wel als ik een 220 naar 12 v aansluiting heb en je ergens staat...

De achterzijde werd dmv de torsie as 3,5 cm verlaagd en in samenwerking met een LPG tank en een audio installatie komt hij iets lager te liggen....
Omdat die handige LPG tank in de weg zat moest ik een plaatsje zoeken voor het audio gebeuren ergens anders in de megane zie hieronder het resultaat ;D :







Nadat ik zelf de achterbank verwijderd had kon de megane naar de ICE FACTORY waar een leuke installtie van audiobahn werd ingebouwd :D



De mannen van  the ICE FACTORY hebben een puik werkje afgeleverd..
De 2 x 12 inch sub, de ground zero composet met audiobahn tweeters en de 4 x 250 Watt versterker zijn mooi van een plaatsje voorzien en als bonus werd geheel onverwachts (ik had wel laten doorschemeren wat ik met de kofferbak wilde doen) ook de kofferbak strak gemaakt. Hierin werden de oude sony explode hoedeplank speakers gehuisvest..

De basis voor de hele instal.



De definitieve vorm voor de sub kisten, de vorm werd afgeleid door de hoofdsteunen van de achterbank, een goed idee al zeg ik het zelf.



Het maken van de sub kisten uit MDF en polyester;



De uiteidelijke kleur van de gehele installatie zwart en grijs, wat erg goed staat met het chroom van de versterker en de subwoofers....Hiermee is ook gelijk de toon gezet voor de verdere veranderingen in de megane..



De woofers werden op zijn kop geplaats voor een mooi resultaat


Het uiteindelijke resultaat ;D



En met de neon aan om net even de voorbij gaande mensen op een evenement naar binnen te laten kijken  8)



Hier de strak gemaakte kofferruimte die straks goed benut gaat worden.. :)



De ruitenwissers kregen ook de kleur rood mee en zo zijn er nog maar weinig orginele zwarte onderdelen.



De achterwisser



De 2 voor wissers.

Al het audio gebeuren word aangestuurd door een kenood CD / DVD speler, deze head unit bevalt goed alleen zat er wel een hoop draad aan :), spageti is er niets bij..





Dvd kun je kijken door een (tijdelijk) bij de passagiers voeten weggewerkt clarion (6,5 inch) TFT scherm.
Deze zal in verloop van tijd gezelschap krijgen door een Audiobahn zonneklep scherm...

Onder de kap werden sommige dingen van een rood tintje voorzien er is zelfs een draakje verstopt op een deksel onder de kap :o



Het orginele luchtfilter wat jaar in jaar uit zijn trouwe dienst heeft bewezen mocht vervroegd met pensioen en werd door een BMC Carbon Dynamic Airbox afgelost;



Er zijn nog veel toekomst plannen die uitgevoerd gaan worden en zullen dan ook dmv fotos worden ge-update.

De volgende punten staan nog op mijn verlanglijstje:

* grijs/zwarte sportstoelen

* gehele vloer opnieuw bekleden (zwart)

* de buitenkant cleanen, sloten,pinkers en merken eraf

* kickbase deurspeakers, tft zonneklep. audiobahn ovaaltjes in de kofferbak die gezelschap krijgen van nog een of 2 audiobahn versterkers

* deurpanelen bekleden en kleine toevoegingen zoals meters, brandblusser enz.

* waarschijnlijk M1 spiegels

De eerste show/evenement waar hij mocht staan (Full Speed 2004), vond het erg leuk en hoop er zo meerdere mee te maken.







1-06-04:

Even een kleine tegenvaller, het project heeft letterlijk en figuurlijk een deukje opgelopen :-\, zat net even in dat spreekwoordelijke kleine hoekje waar de ongelukjes gebeuren



Kweet niet of het te zien is maar wat ik kan zien is het volgende beschadigd;

- Bumper gescheurd op bevestigings punten (lijkt mij afgeschreven)
* plaatjes met renault en megane zijn ingedrukt en gescheurd
* Kofferklep is ingedeukt
* Kofferklep wil niet meer op slot
* Pastieke pin waarmee de verlichting aangaat is kapot
* Binneste rand is iets verbogen


Op dit moment staat hij bij het schade herstel bedrijf, de planning was om hem 2 weken kwijt te zijn nu weet ik het niet hoe lang het gaat duren, belangrijkste is dat het weer goed komt en dat gaat wel lukken...

even afwachten..
nieuwe fotos komen zodra ik ze heb..

De eerste fotos zijn binnen 8)

Het coup? teken is van de deuren gehaald en de sloten zijn verwijderd

     

De zijpinkers zijn verdwenen

     

b]12-06-04[/b]

enkel nieuwe fotos ontvangen :

 

 

 
laatste wat ik gehoord heb is dat de megane nu roze is :o

en dat dinsdag als uiterste datum mijn achterbumper komt, dat zou betekenen dat hij er in veghel gewoon bij kan staan :D


14-06-04

inmiddels is het weekend weer voorbij en heb ik weer wat fotos mogen ontvangen, deze worden zo snel mogelijk geplaats, de megane is vrijdag gespoten en heeft het weekend gehad om te drogen, er is bewust niet gekozen om hem in de sneldroger te zetten ivm met de installatie enz. 60 graden is toch misschien iets te veel van het goede op sommige dingen de kleine onderdeeltjes worden gespoten en straks weer gemonteerd, nog steeds geen gehoor van de nieuwe achterbumper...

zoals beloofd

       



18-06-04

laatste updat wat de herstelwerkzaamheden betreft.

fotos zijn nog aan de grote kant maar zal ze van het weekend wel even aanpassen
heb special gevraagd om een foto zonder high wing om gewoon even te kijken..







:D

Dankzij Jan ben ik sinds de veghel meeting in bezit van de M1 spiegels, thankx jan 8)

en nadat de megane weer terug is (nog even een keertje terug naar de spuiter/schade herstel ivm wat kleine puntjes) zitten die er ook op hieronder is de megane te zien zonder merken/type/sloten en opnieuw gespoten, ook maar even een plaatje van de spiegels die niet lang deze kleur houden ;D






      

 

de adapterplaten zijn ook ontvangen en dus is de spiegelset kompleet, op automaxx weer veel ideen opgedaan zowel exterieur als audio, rvs instaplijsten komen ook deze kant op, ben benieuwd..

wil dit jaar nog een audio upgrade doen;

voorlopige planning is nog een zware deurspeaker naast degene die ik nu heb.
daarbij ook nog een 13 cm kick base speaker, een leuke versterker, 2 cellen (kleine accu`s) voor de tft schermen
een tft scherm

moet eerst even kijken wat mij aangeboden word...

sportstoelen zijn nu ook al wat meer naar boven geschoven op het lijstje.

voor de rest zit ik nog een beetje te twijfelen over iets van een lichte striping

oja er is een afspraak gemaakt mbt tot het plaatsen van een katvervanger dit gaat over een week of 3 gebeuren ;D

zo kwam vandaag thuis en er lag een pakketje op me te wachten dus ik als een klein kind die eigenlijk al weer wat ie voor de kerst krijgt en toch super blij is, maak de koker op en er zitten 2 mooie glimmende instap lijstjes in, en die bleven niet lang in die koker, alle spullen bij elkaar geraapt, een extra kort rondje met de hond en plakken, en hier onder het resultaat 8)





ben weer helemaal gelukkig ;D

om het project maar te vervolgen:

katalysator is verwijderd en er is met dank aan niels zijn oude katalysator een katvervanger gemaakt, het geluid is vele male harder,dieper en ik hou daar wel van..

de auto is vorige week naar de spuiter gegaan om de nodige puntjes te verhelpen helaas nog niet allemaal, vandaar dat ik de spiegels en het rooster bij de voorruit bij een andere spuiter laat spuiten de rest is allemaal netjes opgelost..
fotos van de megane met nieuwe M1 spiegels komen er zo snel mogelijk aan :D

hieronder word de katalysator verwijderd en de kat vervanger geplaats, ben er erg tevreden mee ;D







met dank aan MCC natuurlijk 8)

dan ook nog de beloofde pics van mijn M1 spiegels die niet onaardig staan op de megane ;)







iets nieuws is vandaag ook al weer besteld voor binnen in de megane ;D

Tuned

volt en ampere meter wachten op een plaatsje waar druk aan gewerkt word, tussen da asbak en pook,

olie temp en watertemp meter komen eraan
audio plannen zijn even opgeschoven en er staan nog een paar dingen op het lijstje

-motorkap veranderen of carbon kap
-lexus style 3 lampen
-een striping bij restyle
-en andere velgen chrome spaakvelgen met cuprandje

dus mocht je zoiets tegen komen let me know ; )

voorzichtig kijk ik al voor een nieuw projektje maar dat is nu nog helemaal nie belangrijk..

Tuned

via mijn velgen adviseur( ;) jeroen) vandaag een toch wel leuke betaalbare velg gezien. namelijk deze


Tuned

heb gister op de ring veel nieuwe ideeen opgedaan denk dat het van het winter maar eens tijd is dat de binnen kant word aangepakt..

Tuned

tft 7 inch scherm is binnen en getest, an het weekend even naar de halfords om het clarion scherm te testen aangezien ze daar ook een gelijk scherm hebben en ik nie weet of het in het scherm zit of in de kabel.

velgen word ook zaterdag aan gewerkt, morgen even het nieuwe dashboard nog onge air brushed er in.
volt en amp mogen wat mij betreft op hun plaats komen en dan is het wachten op de meterhouder voor de olie en water temp, waarna deze ook aangesloten kunnen worden.. :D

Tuned

tijdens assen een nieuwe kleur gezien voor de megane, met gelijk ik het achter hoofd een dichte achterklep misschien een andere voorbumper en een nieuwe evo wing of geen vleugel meer, en booskijkers laten doorlassen..
kleur is nsx oranje met wat metalic en een beetje flip effect

ik ga daar eens een hele wintere over piekeren of ik het doe

Tuned

velgen zijn geleverd en hebben plaatsgenomen onder de megane :)

Tuned

hierbij dan de beloofde pics..













nu alleen de achter kant weer terug omhoog en ik ben super tevree... ;D

Tuned

nadat ik de metertjes voor volt en ampere in dat balkje voor de pook wilde plaatsen en dat nie lukt heb ik ze tijdek maar voor de klok geplaats en dat is eigenlijk nog wel een betere lokatie, nu nog even de boel weg werken en de AA stijl met houders krijgen en de meters kunnen allen aangesloten worden

Tuned

op 100% tuning in ahoy maar eens een andere meterhouder gekocht (stijl) met wat aanpassingen gaat deze beter passen dan kunnen de water en olie temp erin.
ook heb ik wat stickers gekocht staat wel aardig






Tuned

gelijk maar even een voorbeeldje uit het megane tuning topic geplukt
zo wil ik de boxen strax ook in de deuren hebben  ;D


Tuned

#11
de civic meter houder heb ik doormidden gezaagd en aan een extra megane stijl gekit, even de boel laten drogen en dan met poly aan de gang..

afgelopen zaterdag is de megane 2,5 cm opgehoogd door mcc rijd veeele male fijner loopt niet meer aan en dus weer in orde..

ga ik me vanaf nu bezig houden met de stijl, het dash en het tft wat weggewerkt moet worden..
heel misschien dat er nog wat show in de koffer komt...das even afwachten

sta met 2 plaatjes op de velgen site  ;D
http://www.bull-bar.nl/F101B%2017%20en%2018%20%20inch.htm

Tuned

street tuner fotoshoot  ;D











Tuned

even een klein oproepje, wie weet ergens wat fotos van meganes met verlengde motorkap?
heb al gekeken op de megane tuning pics hier en oude forum maar kom nog nie echt iets tegen

Tuned

niet echt een bericht wat om de auto gaat maar wel iets leuks persoonlijks, en waarschijnlijk een oorzaak waardoor sommige mensen mij minder zullen zien, en het rond mijn megane wat stiller gaat worden..

zarai en ik zijn bezig geweest met een huisje te kopen en dat is nu voor zo 98% rond dus eigenlijk zeker, hebben alles getekend en moeten nu op wat dingen wachten die gereed gemaakt worden, dit gaat echter wel betekenen dat de rotterdam meetings voor mij nie meer door kunnen gaan (vanaf zo eind januari) word zo eind rijden ;)

ook moet ik de megane toch wel als klaar gaan beschouwen  ;D

de evenementen ga ik wel gewoon mee pakken, word alleen iets vroeger op omdat ik nu vanuit duitsland moet vertekken  :-X  behalve de gronau meeting (pfingstreffen) dat is nu nog geen half uur rijden :)

dit is wat wij hebben gekocht, ligt in duitsland een kleine 20 minuten van enschede vandaan.








EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev