Advertenties


luchtfilter topic

Gestart door Tuned, 20 september 2004, 23:32:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tuned

kon er op dit forum nog nie veel van vinden dus bij deze ,

alles over verschillende luchtfilters enz wat doen ze of juist nie..


heb ik een vraag
een luchtfilter (volgens mij intercooler)

die je in achter de grote opening van je voorbumper kan plaatsen, is dat wat?

zoiets

is dat iets of nie ???

Ferdi

volgens mijn gebruiken ze ook zo'n systeem in de rally.... dus het zal wel iets zijn...

Tuned

dit is er wel een voor een honda maar gaat dat uitmaken nee toch?

Michel Cijs

dit systeem is een beetje een 'fake'  intercooler

het lijkt net of je een intercooler hebt, maar die heb je niet, het is je luchtfilter.......

ik vind het niet zo bijzonder en fraai maar het werkt in principe wel; al weet ik niet of het beter is dan wat je nu hebt, persoonlijk denk ik voor de prestaties dat je carbon box het beste is......voor de looks is natuurlijk ieders eigen smaak  :D

Tuned

oke thanks? :D dat is duidelijk...maar mijn carbon airbox werkt nu ook nie voor de volle 100% zal van het weekend eens bellen of de lpg installatie nie opnieuw kan worden afgesteld met de nieuwe filter...
want zonder verdeel ring gat ie op lpg stoten bonken en afslaan..

Michel Cijs

lpg icm aangepast inlaat- en uitlaatsysteem is altijd gevoelig denk ik.

maar ik vermoed dat zo'n open ding als hierboven echt veel problemen gaat verzorgen......bepaalde luchtdruk etc

Tuned


Ferdi

ik dacht dat die echt was..... (intercooler) :-[

Michel Cijs

zit alleen op turbomotoren ferdi ;)

Christian de Vriend

(off-topic)alleen nog een apparatje monteren wat tsssss zegt als je het gas los laat,en klaar

een turbo look-a-like

duurdere versie is met turbo :-\
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Thomas Rouw

yeah right!

haha leuk plan maar de eerste de beste meeting met de r5 club gaan er mensen heel hard lachen, denk ik.

ik ben altijd van meening dat voor je motor allesfunctioneel moet zijn, anders moet je het er niet opzetten.

carbon box is verreweg het beste, zo'n buizen systeem onder je kap geeft de inlaat lucht mooi de tijd om op te warmen, en datwil je niet wat dat kost pas echt pk's. NIET functioneel dus. ze noemen het vaak een CAI cold air intake, maar de ervaring leert dat een K&N CAI voor bvb een CRX de inlaat temperatuur verhoogt met 17 graden, kost je theoretisch dus 1.7 pk en daar sta je dan met je glimmende buizen onder je kap, je kunt ze wel isoleren of hele dure stystemen krijgen met dubbelwandig aanzuigbuizen die ook in bvb skylne GTR gebruikt worden.

IRMC grtz thomas 

Erix

Op veel plaatsen zie ik reacties van dat een aangepast luchtinlaat systeem slecht is voor LPG auto's.... Kan er iemand met ONDERBOUWDE argumenten komen waarom dat zo is?
ZX-Audio · the finest audio products around

Ferdi

uhm.. backfire....  ;)  :D wat het precies is weet ik niet maar ik weet dat het slecht is....  ;D  ;)

Kasteel

maar dave, mocht je overstappen nar wat anders, en je wilt van de cda af (en het zou op 2.0 16gv passen), dan weet ik nog wel iemand (A)...

Erix

'backfire'

wrom zou een openlucht filter backfire niet overleven of veroorzaken en een standaard papieren filtertje het wel overleven of tegenhouden?!
ZX-Audio · the finest audio products around

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev