Advertenties


service ver beneden de maat

Gestart door Timelord, 13 juli 2010, 17:39:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timelord

Bij aankoop is meerdere malen verzekerd dat de externe usb bron zou werken alsof het standaard bij  de radio hoorde.
Auto 1 keer gebracht, reparatie half uitgevoerd.
Reactie: ach, maak je toch een nieuwe afspraak ?

Gisteren weer gebracht,alles heel goed opgeschreven en doorgenomen, het zou helemaal iin orde komen.
Gaan we hem net ophalen: nee, we hebben wel gekeken, maar we weten zogauw geen oplossing,
maakt U maar een nieuwe afspraak. En  met een stalen gezicht he !!!.

We bellen U vandeweek. Ik heb nog gezedg dat ze me moeten bellen met een bevredigend antwoord, niet om me af te schepen!.

Ik heb bij aankoop verschillende keren aangegeven dat de usb optie 100% moest werken en er is me verzekerd dat dat zo zou zijn.
Anders was de keus echt niet op Renault gevallen.
Ze leieten me zelfs nog de hele santekraam aan kabels zien, kijk: speciaal voor Renault.

En wat zeiden ze net ?: het werkt niet met Uw radio samen. HALLOOO, speciaal voor Renault !!!!. Ja, maar niet voor Uw type.

Gezegd dat ik dan die Arkamys wil hebben:" ja maar dat is extra veel werk". En de hele zooi loshalen om te kijken hoe de Parrot aangesloten moet worden is geen veel werk ?. "Parrot kan niet op de line-in van de radio, alleen maar tussen de radio en de speakers."

Ik ben het nu al helemaal zat, ik ga morgen bij rechtsbijstand bellen. Laten ze mij het geld maar teruggeven.......

En die verkoper gisteren nog zeggen: we zijn slecht begonnen, maar we gaan het nu goed maken.............

l- l- l-

Timelord

Ja ie heb ik dus. Ik heb hen ook veteld dat het kon, maar het antwoord was: niet op dat type radio.
Ik zeg: en het is speciaal voor Renault gemaakt!. Ja, maar niet voor jouw type radio.
Gloednieuwe auto!!!!!!. Ik zeg: dat hadden jullie moeten bekijken vóórdat je het me aanbood.
Maar je kunt net zo goed tegen een deur kletsen, de reactie is hetzelfde.

De Parrot is aangesloten op het stroomnet en gaat niet tegelijk uit met de radio. Ik zeg: dat staat notabene op pagina 1 van het boekje !.
Je nee, het zit op de accesoirestekker aangesloten en na 1 minuut gaat hij uit.
Dus de usb blijft na het uitstappen nog 1 minuut spelen.

Het wordt steeds gekker. Ik heb gisteren ook nog gezegd: de telefoon is van ondergeschikt belang.Geen telefoon, jammer dan.
Wat zeggen ze vandaag: de Parrot kan niet anders worden aangesloten, want anders doet de telefoon het niet.
(helaas denk ik daar nu pas aan, grrrrr!)

Is het nou echt zo moeilijk: een usbaansluiting op de line-in ? Meer vraag ik niet.
Wie ideeen of tips of tekeningen heeft, wil je die dan posten ?, dan print ik het uit en neem het mee naar ze toe.
Kan ik ze laten zien hoe het wél moet !!!.


Timelord

Hij heeft een aux-optie, dus ik neem aan dat hij dan ook een line in heeft ?  :?

A110

Hoi,

Klik eens op deze link en vul je automerk en jaartal enz. eens in bij configuratie. Dan krijg je informatie over of het aangesloten kan worden.
http://www.parrot.com/nl/support/installatie-schema
Volgens mij moet je een aparte kabel bestellen en dan zou het dus gewoon moeten werken volgens mij.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Timelord

Ik heb het boekje er even bij gepakt:

Uw audiosysteem heeft een hulpingang (aux), hij bestaat uit een RCA-aansluiting (rood en wit).



Maar goed, dan heeft de verkoper ons dus verkeerd voorgelicht.
En waarom al die extra Renault bedrading als je de Parrot gewoon tussn de radio en luidsprekers hangt ?

Het meest vervelende is namelijk, dat het volgens de dealer is OF navigatiestem+RDS OF usb en dat kan toch niet waar zijn !!.
Lange tochten, daar heb je toch usb voor ? en dan zou ik moeten kiezen tussen navstem of usb. Nee echt niet....  :x

A110

CiteerHet schema van Parrot zoals Jeroen stuurt, klopt dus niet, daar wordt gezegd dat je de ISO-stekkers moet gebruiken.

Ik heb het ook maar van de Parrot-site afgehaald en misschien had je hier wat aan.

Maar als het zo simpel is als KJ schrijft dan is het goed te doen.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Timelord

Nou dat is lekker, die heb ik net uit de auto laten slopen om de Parrot te kunnen plaatsen !!!!.

Maar als ik het goed begrijp, dan moet de Parrot dus gewoon op die 2 cinch-stekkers aangesloten worden ?

Timelord

Ik ga dit eens opslaan en stuur het ze toe als ze vandeweek niet met een bevredigende oplossing komen.

Heel erg bedankt !!.  !-! !-!

Timelord

CiteerJe dealer

Hoe korter het mijn dealer is, hoe liever.  :D

Mocht iemand morgen m'n auto totall loss rijden, ik maak een vreugdedansje !.  8)7

Jammer dat het plezier van een nieuwe auto zo vergald word.
We hebben nog steeds niet echt het gevoel dat we een nieuwe auto hebben.  :cry:

Maar goed, we geven de moed niet op. Waar leven is daar is hoop (hoop ik)

matthew

Mod Break:Ik snap dat je ontvreden en wil klagen over de service van de desbetreffende dealer,echter kun je dit beter bij Renault Nederland doen,want die kunnen er nog actie toe tot ondernemen en wij niet.

Ik hoop wel voor je dat de oplossing van KJ werkt,want dan is het zo gefixt en kun je gaan genieten.
Wat ik echter wel raar vind is dat je je om zoiets een hele auto afkraakt en total loss wilt hebben.
Dat is gewoon iets wat ik niet kan begrijpen,want het gaat om externe audio accesoires,wat verder weinig met de auto zelf van doen heeft.(is mijn mening er over)

matthew

Idd,wat Kj zegd.

Maar ik heb ook even je andere topics zitten lezen en vraag me of Timelord of je radio uberhaubt wel goed werkt.

Ik weet niet waar je ergens vandaan komt,maar als er bij jou dealer geen goede audio man is kun je misschien beter even research gaan doen bij een goede audio boer bij jouw in de buurt.

Timelord

Beste KJ, ik wil eerst de garage zelf de kans geven het naar tevredenheid op te lossen.
Dat van totall loss: meer gezegd dan bedoeld.
Kan ik beter 500 euro betalen voor dat duurdere type radio.

Vanmiddag ga ik even bij ons naar het audio servicecenter en ga eens vragen wat de mogelijkheden zijn.

Maar bovenal: ik wil eerst de garage de kans geven om het probleem op te lossen.

nijntje

dat is zeer zeker wel netjes.

Timelord

KJ, de garage heeft gebeld en ik heb jouw voorstel doorgestuurd.  !-! !-! _o_

Timelord

Vrijdag hebben ze gebeld dat ze me maandag gingen bellen.
Vandaag is het toch maandag ??????  8)7 :neen:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev