Advertenties

Koplamp sproeiers.

Gestart door alex1968, 14 mei 2010, 07:51:50

Vorige topic - Volgende topic

alex1968

Hallo Luitjes,

Na een aanrijding ( niet mijn fout ) word binnenkort mijn voorkant opnieuw gespoten.
Ik wil van die gelegenheid gelijk misbruik maken van de verzekering, sorry ook ik betaal
al jaren premie.

Het volgende heb ik allemaal al geregeld:
- verchroomde RS-grill, 8200.746.097. Met dank aan Chromestudio te Klazinaveen.
- Philips NightGuide, Halfords.
- Renault spoiler achter, 77.11.221.383.
- black smoked 3e remlicht, E-bay.

Het probleem is nu dat ik ook meteen koplamp sproeiers wil monteren en mee laten spuiten.
En natuurlijk werkend. Wat heb ik hier allemaal voor nodig behalve een boortje.
Originele Renault nummers zijn welkom.

Alvast bedankt, Alex.
P.S. Tip, via E-bay Polen heb een lederen schakelpookmanchet met rood stiksel en
       ook voor de hand rem gekocht.
       Ook leveren ze geborsteld RVS inleg stukken voor divere onderdelen.

rened

oh das een goeie tip! daar ben ik ook al naar op zoek!
Heb je toevallig nog een linkje van de shop of verkoper van dat remlicht en die pook/handrem cover?
op een of andere manier kan ik nooit iets goed vinden op ebey..

matthew

Ten eerste zul je zelf voor bv de achterspoiler al mee moeten betalen,want verzekeringmaatschappijen controleren tegenwoordig ook veel beter,dus wat je allemaal wilt kan waarschijnlijk zomaar niet.

Dan zul je ook nog de bonnetjes moeten overhandigen van dingen die je nu hebt en gaat plaatsen ipv de schade en als deze duurder zijn zal waarschijnlijk alleen het originele bedrag van betreffende onderdeel worden vergoed.

Voor koplampsproeiers heb je een leiding set nodig sproeiers en zal het in je uch aangepast moeten worden,staat deze optie al niet in je uch dan zou je ook een nieuwe uch moeten kopen.
Dan nog een apart pompje ervoor en een nieuw ruitensproeier reservoir anders kan dat andere pompje er niet bij in.

Dus dit gaat nog wel wat kosten in iedergeval om het werkend te krijgen.

alex1968

alex1968

Beste Matthew,
wat is de functie van de uch dan.
Ik heb nergens anders een knopje om de sproeiers te bedienen.
Groet Alex.
P.S. Klopt ik hoef alleen de montage te betalen.
      Ze maken wat extra verf aan enz.

rened

kun je niet gewoon met een t-stukje aansluiten op de leiding van de voorruit-sproeiers?

Marc

Waarom moeilijk doen allemaal. Hier kan je een voordelig set kopen, waar je zeker van weet dat het werkt

http://www.xenonstore.nl/reinigingsinstallatie.html
Renault Megane  2005 1.5 DCI

alex1968

Beste Matthew,
waar sluit ik het pompje op aan.
Of heb daar een apart kabeltje nodig.

matthew

Ja daar zit weer een extra stekker voor nodig,kan zijn dat die er ligt.

Timelord

Jaren geleden heb ik ook eens door een aanrijding (niet mijn schuld) mijn achterbumper moeten laten vervangen.
Dit heb ik bij de officiële dealer laten doen waar ik de auto gekocht had. Ook heb ik aangegeven dat
de verzekering het geld rechtstreeks over kon maken aan de garage.
En NOG kreeg ik van de verzekering bericht dat ik moest verantwoorden waarom het totaal 1100 Gulden kostte.

Had ik het bij een beun laten doen, of het geld op m'n eigen rekening laten storten, okee, maar alles ging volkomen eerlijk
en legaal en dan nóg zo moeilijk doen. Dus let maar goed op dat ze je straks niet alsnog de rekening presenteren.

alex1968

heeft iemand het Renault nummer van de clipjes om de waterslang voor
sproeiers vast te zetten
Groet, Alex.

Zakaria

Is het gelukt met de koplampsproeiers?

Ik heb toevallig vandaag één bumper met koplampsproeiers gekocht, nu nog alleen even kijken hoe het te monteren is. Er liggen twee kabels links en rechts van dat installatie... heeft iemand schema waar die bestaande kabels bij de auto gemonteerd moeten worden?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Rens

Hoe zit het met de druk op de sproeiers wanneer je er een T-stuk tussen zet?
Lijkt mij dat de druk op de originele ruitensproeiers afneemt wanneer je ook de koplampen moet sproeien op dezelfde pomp die voorheen alleen je ruiten hoefde te sproeien.
Of is dit niet het geval?
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

matthew

Dat klopt inderdaad,dus voor het goeie moet je ook een ander ruitensproeier reservoir kopen waar nog een pompje extra in kan.(is origineel ook).En die gaan voeden.

Rens

Ben ik ff blij dat ik het standaard had :D :x

@alex1968
Het is dus als ik het zo lees allemaal erg veel werk, wat is voor jou eigenlijk de meerdere van die sproeiers zonder Xenon?
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev