Advertenties


megane 1.7 turbo

Gestart door -MegCoupe-, 21 november 2009, 01:32:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-MegCoupe-

zijn er mensen die een volvo/renault 1.7 turbo in een megane hebben zitten?
zo ja hoe bevalt dat en wat voor elec problemen kom je tegen met oog op de start onderbreker?


Christian de Vriend

heb er al eens in een laguna gezien,maar zoals jochem al zei,nog niet in een megane

theoretisch zou het wel kunnen denk ik

kwa uiterlijk komt het overeen met diverse motorblokken die renault heeft gemaakt
waaronder de 2.0 8v van de megane coupe,dus mischien past het,maar zeker weten doe ik dat niet.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

Wat voor problemen bedoel je met de startonderbreker? Als je het hele blok overzet, heb je geen last meer van je startonderbreker. Want ik neem aan dat er bij dat andere blok ook gewoon een computer zit.

Christian de Vriend

de hele startonderbreking zit in de Ubix (zoals ze het bij de renault noemen),das de interieur comouter
en naar zeggen zijn alle computers met elkaar verbonden,ik ben af en toe bezig te achterhalen wat voor signalen
de interieur ecu nodig heeft om hem voor de gek te houden,of het signaal dat de ecu krijg zodat deze start.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

De startonderbreker zit volgens mij gewoon in de computer. Ik heb namelijk geen startonderbreker meer nadat ik de computer heb vervangen voor een dta.
Het startonderbreker lampje brand nog wel, maar hij werkt niet meer.. :)

Christian de Vriend

dan klopt het wel mbt tot de startonderbreker,de orginele motorecu zal niets meer dan een permamente spanning of puls krijgen zodat die strart,het hele verhaal dat we computers elkaar nodig hebben betwijfel ik een beetje.

je drukt op de sleutel,de interieur ecu herkent het singaal,en geeft dan dmv een contact of puls door aan de motor ecu dat die kan/mag starten.

Aan de andere kant,ik heb bij mn garage mogen meespieken in de programering van mn ecu,das dat programma wat van renault zelf is,en daar stond ook een optie in om de startonderbreking zelf te deactiveren,het is een tijd geleden,of het dan ook een kwestie is van "ff" uitzetten weet ik niet,maar ze drufde het niet aan,het zou een eis zijn van de verzekeringen schijnt
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

Je kan de startonderbreker er ook wel vanaf halen ja. Maar als je je accu een keer los hebt is deze instelling vaak gereset. Ik ken echter een geval (een vriend van mij had ooit een megane 1.6) die hier geen last van had en de startonderbreker inderdaad gewoon had uitgezet middels een code die je moet invoeren.

Christian de Vriend

heeft hij die code zelf ingevoerd?of werd dat gedaan?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

Heeft hij zelf gedaan. Kun je bij de renaultdealer ophalen. Iedere auto heeft een eigen code (zoals ik het toen begrepen heb).
Sommige renaultdealers vragen er wel geld voor om de code te geven. Eigenlijk niet terecht, aangezien de code gewoon bij jouw auto hoort.
Via de knop op je dashboard om de deuren te vergrendelen kun je bepaalde acties uitvoeren heb ik toen begrepen. En zo ook de startonderbreking eraf halen.

matthew

deze code moet je dan wel elke keer weer opnieuw invoeren.

Verder de vraag over 1,7 turbo in megane idd nog nooit gezien.

Willem-Jan

Ik ben bezig met een 1.7 T in mijn GT Turbo en dat is goed te doen. Het project ligt op het moment op z'n gat, maar ik heb de motor al aan de loop gehad. Is echt een eitje. Je hebt de motorkabelboom van de Volvo nodig en 3 of 4 draadjes van de andere kabelboom. Geen startonderbreker aan die kant in elk geval.

En die startonderbreker met die code heb ik in mijn Mégane ook al gedaan. De uitleg staat in het instructieboekje.

Paultje

Toen ik megane kocht, stond de startonderbreker ook uit. Omdat mij sleutel het niet deed.
snappie

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev