Advertenties


Goedkoopste online banden met servicepunt voor montage

Gestart door richardv, 14 juli 2009, 18:02:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardv

Jongens ik kom er niet goed uit via internet.Het wemelt van die online shops. Dus wellicht als jullie er in hebben verdiept hebben we er allemaal iets aan. Welke online bandenshop is het goedkoopst qua banden en heeft een uitgebreid netwerk van bedrijven voor de montage er van. (Mijn huidige garage rekent voor een een 205/50/17 band ongeveer 175 euro per band (inclusief montage en goed merk). Maar aangezien ik een zeunige Nederlander bent (En al de laatste tijd te veel kosten heb gehad) dacht ik dat het op deze wijze kopen en monteren toch goedkoper moet kunnen. Dus allen deel uw ervaringen! (En help mij aan het goedkoopste adres  8). En helpt elkaar natuurlijk. :)

cabriolet


AndreV

Ik was eind vorig jaar bij autobandenmarkt.nl 2x 98,- kwijt voor 2 pirelli's in die maat.
Wel zelf laten monteren voor 15,- p/s.
Zat dus aan de 226,- voor 2 nieuwe Pirelli's 205/40/17.
Je banden worden dan gratis thuisbezorgd en je rijdt er zelf mee naar de bandenboer om te monteren.

Nettoband.nl is ook goedkoop op zijn site, maar ik heb hier geen ervaring mee.


Stefan

yep,

autobandenmarkt raadpleeg ik ook meestal al vergelijker voor autobanden. Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

richardv

Mooie en goede reacties. Daar heb ik en wat anderen aan. Dank daar voor. Meteen dan maar een subvraag in dit item. De allroad banden vind ik eigenlijk niet op sites. Ligt dat aan mij of ...?? En welk merk que prijs qualiteit moet ik en andere lezers nemen.

Stefan

Wat bedoel je met ''allroad''...??
Of bedoel je "all season"?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Marc H.

#8
Vwb merk, ga voor een A-merk. Dus voor Conti, Pirelli, Vredestein, Michelin, Dunlop en ga aub niet voor de chinese merken of een onbekend C-merk. Deze zijn heel goedkoop, maar diverse testen hebben al uitgewezen dat de kwaliteiten van zulke banden sterk te wensen overlaten. Ze zullen ongetwijfeld op een normale dag en een normale rijstijl goed werken, maar juist op de kritische momenten (lees snelle uitwijking, aquaplaning, hard remmen op nat en droog) heb je een goede band nodig en dan komen de A-merken het beste eruit.

Zelf heb ik (weliswaar 205/55R16) Michelin Primacy's gekocht achter, maar eerder ook al Conti's Premium Contact 2 en ook al diverse keren via autobandenmarkt.nl, laten bezorgen bij een montageadres en daar met de auto naar toe gereden.

Een andere goede is ook novarota.nl.

Een all-season band is altijd een compromis. Veelal wordt een winterrubber gebruikt voor het loopvlak (blijft zachter) en is het profiel een compromis tussen een zomerband (grotere blokken, weinig lamellen) en een winterband (kleinere, bewegelijke blokken met meer lamellen, maar niet zoveel als een echte winterband). Is niet mijn keuze, ik zou gaan voor zomerbanden in de zomer en winterbanden in de winter, waarbij je voor de winterbanden best een setje kleinere velgen op de kop kunt tikken. Ik heb bijv. in de winter 195/65R15 op staal en in de zomer 205/55R16 op lm. Maar dat is een keuze die jij (en je portemonnee) moet maken.

Succes

matthew

#9
nadeel wel is als je vaak banden zelf gaat leveren aan een garage om te monteren terwijl die garage dat zelf ook kan dan willen ze het of niet monteren of tegen gewoon uur tarief waardoor de goedkopere banden weer duur kunnen worden.


Verder is autobandenmarkt wel een goede site.


wat ik wel vreemd vind maar dat is persoonlijk natuurlijk,je wilt besparen op je banden,maar wel je auto laten chippen.Ik zou dan eerst voor een goed setje banden gaan voor de veiligheid

richardv

QuotE:

wat ik wel vreemd vind maar dat is persoonlijk natuurlijk,je wilt besparen op je banden,maar wel je auto laten chippen.Ik zou dan eerst voor een goed setje banden gaan voor de veiligheid
*******************************************************************************************************

Dan begrijp je mij niet helemaal goed. Ik wil A merk banden dus GOEIE banden maar dan wel voor een betere prijs als dat de garage ze aanbied. En dat kan dus via zo'n site aangezien ze o.a. Pirelli, BRidgstone en ga zo maar door verkopen.

Er staan ook banden bij van een merk dat je niet eens kan uitspreken (China rommel). En die gaan het zeker niet worden. En tot slot hebben deze website's over het algemeen servicepunts waar je ze kan laten monteren.

(Nb. Ik ben gegaan voor Pirelli)

matthew

Ok dat vind ik dan wel een goede keus van je,en het is ook ieders goedrecht om natuurlijk dezelfde band maar dan elders goedkoper proberen te krijgen,want het blijft inderdaad wel jouw eigen portomonee.

richardv

#12
Dat is inderdaad het hele punt. En aangezien ik nogal wat problemen heb (gehad) met mijn Megaaantje  kan ik iedere euro (is wat overdreven natuurlijk) gebruiken om weer wat anders te doen/met/aan mijn Megane. (Aangezien Renault mij niet in de kosten tegemoet wil komen voor mijn defecte deurvangers  ;()

Zakaria

Wie heeft er ervaing met Bridgstone Turanza maat 205-55-16 inch? Zijn dat overingens goeie merk banden en qua kwaliteit?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

meganemaarssen

op naar een RS...Look dan....;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev