Advertenties


De ideeënbus.

Gestart door Dennis Postma, 3 maart 2011, 16:41:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remy P

Ik heb een verzoekje voor het starten van een nieuw topic en dat is iets wat ik zelf niet heb kunnen vinden op het forum (als dit wel al bestaat hier, zou ik dat graag willen weten). Ik zou het voor mijzelf in elk geval fijn vinden om een topic of FAQ te kunnen naslaan waar alles instaat met betrekking tot wetten, regels en keuringen. Alles wat te maken heeft met wat mag wel en wat mag niet bij het aanpassen aan de auto, waar let de politie op, waar kan je boetes voor krijgen, waar word je apk keuring op afgesteld etc.
Denk dat veel mensen dit wel graag zouden willen weten, niet? En het is wel zo gemakkelijk als dit allemaal bij elkaar te vinden is in een daarvoor bestemd topic.

Wellicht een idee??

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Remy P op 25 oktober 2011, 12:27:11
Ik heb een verzoekje voor het starten van een nieuw topic en dat is iets wat ik zelf niet heb kunnen vinden op het forum (als dit wel al bestaat hier, zou ik dat graag willen weten). Ik zou het voor mijzelf in elk geval fijn vinden om een topic of FAQ te kunnen naslaan waar alles instaat met betrekking tot wetten, regels en keuringen. Alles wat te maken heeft met wat mag wel en wat mag niet bij het aanpassen aan de auto, waar let de politie op, waar kan je boetes voor krijgen, waar word je apk keuring op afgesteld etc.
Denk dat veel mensen dit wel graag zouden willen weten, niet? En het is wel zo gemakkelijk als dit allemaal bij elkaar te vinden is in een daarvoor bestemd topic.

Wellicht een idee??

Een faq over wat wel of niet mag
zoals neon onder de auto (aan) over de weg = boete

Wel een goeie, ik loop elke keer te googlen naar vele vragen over die dingen.
er zijn sommige sites die dinger standaard bij de faq hebben staan :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Dante

#152
Euhm.. Deze is niet goed genoeg..?
Alles bij elkaar, meteen van de wetgevende macht.
Of anders gewoon bij de popo zelf..?
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Xanquezer (Frank)

Ik krijg vaak :   ''Op basis van uw zoekvraag zijn geen regelingen gevonden !''
Daarom is het wel makkelijk :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Dante

#154
Toch iets beter zoeken...
http://forum.infopolitie.nl/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=neon

Hier nog een: http://www.wetboek-online.nl/site/home.html

En neon staat idd niet in de wet vermeld. Het betreft namelijk extra niet-standaard verlichting. Dus je moet ook niet op neon zoeken... ;)

Pluk dit net van de 3e link van mijn zoekopdracht bij dat popo forum af:
Citeer
Er staat in de Regeling Voertuigen beschreven welke verlichting op een auto moet zitten (art.5.2.51) en welke er op mag zitten (art.5.2.57). De verlichting die je beschrijft, komt in beide lijstjes niet voor. En dan is de conclusie dat het niet mag (art.5.2.65).
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Xanquezer (Frank)

deze: http://wetten.overheid.nl/zoeken/ deed het niet op zoek citeria neon.

dat forum doet het wel goed!

THnx voor de tip!!!!
Ik ga daar een sff goed op rondsnuffelen :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Rick Santbergen

Citaat van: Frank A.K.A. Xanquezer op 25 oktober 2011, 12:51:26
deze: http://wetten.overheid.nl/zoeken/ deed het niet op zoek citeria neon.

dat forum doet het wel goed!

THnx voor de tip!!!!
Ik ga daar een sff goed op rondsnuffelen :)

Als je in wetten zoek, moet je ook weten waarna je zoek. Neon ga je natuurlijk niet vinden in de Nederlandse Wetgeving, verlichting wel.

Citaat van: Remy P op 25 oktober 2011, 12:27:11
Ik heb een verzoekje voor het starten van een nieuw topic en dat is iets wat ik zelf niet heb kunnen vinden op het forum (als dit wel al bestaat hier, zou ik dat graag willen weten). Ik zou het voor mijzelf in elk geval fijn vinden om een topic of FAQ te kunnen naslaan waar alles instaat met betrekking tot wetten, regels en keuringen. Alles wat te maken heeft met wat mag wel en wat mag niet bij het aanpassen aan de auto, waar let de politie op, waar kan je boetes voor krijgen, waar word je apk keuring op afgesteld etc.
Denk dat veel mensen dit wel graag zouden willen weten, niet? En het is wel zo gemakkelijk als dit allemaal bij elkaar te vinden is in een daarvoor bestemd topic.

Wellicht een idee??

Enig idee hoe ongelofelijk veel werk dat is om uit te zoeken? Zulke vragen mag je altijd stellen in het "klets maar raak" topic of een apart topic, ik zoek het dan al te graag voor jullie uit. Maar alles op een rijtje zetten is mij veel te veel werk.

Remy P

#157
@ Rick: ik zat meer te denken in het kader van dat iedereen die iets weet, dropt het in dat topic. Gedurende de tijd zal de opsomming zich uitbreiden ;) zo ontstaat er na verloop van tijd een soort 'naslagwerk'.

Men kan uiteraard ook via diverse overheids-sites zoeken, maar als het binnen het forum blijft, lijkt mij dit overzichtelijker en tevens kan iedereen zijn ervaringen hier droppen.

Bovendien loop je zo niet de kans bepaalde zaken niet te kunnen vinden, doordat je verkeerd zoekt of niet weet hoe je het moet zoeken ;)

Als voorbeeld: ik kwam onlangs hier op het forum een discussie tegen over het wel of niet in de hoogte kunnen verstellen van angel eyes en dat dit dus van belang is voor de apk keuring. Dit had ik dus echt niet geweten! Toevallig dat ik dat las.
Zo zijn er meer van dit soort zaken waarvan ik denk dat het wel handig zou zijn als men hiervan op de hoogte kan zijn, voordat je in alle onwetendheid een boete tegemoet gaat. Het doorlezen van een dergelijk topic zorgt dat je in een relatief korte tijd, zonder al te veel zoekwerk via google, een overzicht hebt ;)

Rick Santbergen

Citaat van: Remy P op 25 oktober 2011, 13:08:58
@ Rick: ik zat meer te denken in het kader van dat iedereen die iets weet, dropt het in dat topic. Gedurende de tijd zal de opsomming zich uitbreiden ;) zo ontstaat er na verloop van tijd een soort 'naslagwerk'.

Men kan uiteraard ook via diverse overheids-sites zoeken, maar als het binnen het forum blijft, lijkt mij dit overzichtelijker en tevens kan iedereen zijn ervaringen hier droppen.

Bovendien loop je zo niet de kans bepaalde zaken niet te kunnen vinden, doordat je verkeerd zoekt of niet weet hoe je het moet zoeken ;)

Als voorbeeld: ik kwam onlangs hier op het forum een discussie tegen over het wel of niet in de hoogte kunnen verstellen van angel eyes en dat dit dus van belang is voor de apk keuring. Dit had ik dus echt niet geweten! Toevallig dat ik dat las.
Zo zijn er meer van dit soort zaken waarvan ik denk dat het wel handig zou zijn als men hiervan op de hoogte kan zijn, voordat je in alle onwetendheid een boete tegemoet gaat. Het doorlezen van een dergelijk topic zorgt dat je in een relatief korte tijd, zonder al te veel zoekwerk via google, een overzicht hebt ;)

Ik begrijp wat je bedoelt, de problemen die ik voorzie met dat naslagwerk is dat Wetgeving, APK-richtlijnen en hoogte van boete's continu aan veranderingen onderhevig zijn. Wie kan garanderen dat de info in het naslagwerk up to date is of niet meer van toepassing?

Daarnaast verschilt het per garage of agent hoe met de richtlijnen en wetgeving wordt omgegaan.

Waar de ééne agent voor bekeurt, doet de andere dat niet. Sommige agenten bekeuren zelfs voor zaken die niet in de wet staan (verhaal van de reserveband van Roy bijvoorbeeld).

Wat de ééne APK-keurmeester niet goedkeurt (omdat hij zeer strikt naar de regels kijkt) zal de andere keurmeester de klant tegemoet komen en mee denken (bijvoorbeeld verwijderen of afplakken hoogteverstelling lampen).

Remy P

Daar heb je inderdaad wel een punt. Daar had ik nog niet aan gedacht.

Rick Santbergen

Het idee vind ik opzich goed Remy en ik ben blij dat je meedenkt.

Zijn er andere leden die weten hoe we hieraan invulling kunnen geven?

Colin

Is het niet een idee om bijvoorbeeld een soort 'boetepot' topic te openen, net als in het wat is je kilometerstand topic geef je hieraan waar je een boete/waarschuwing voor hebt gehad (snelheidsbekeuringen weglaten uiteraard). Op deze manier krijg je een beetje een idee van wat er kan er wat niet.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Remy P

Citaat van: Colin op 25 oktober 2011, 15:27:40
Is het niet een idee om bijvoorbeeld een soort 'boetepot' topic te openen, net als in het wat is je kilometerstand topic geef je hieraan waar je een boete/waarschuwing voor hebt gehad (snelheidsbekeuringen weglaten uiteraard). Op deze manier krijg je een beetje een idee van wat er kan er wat niet.

dat is een idee, alleen betwijfel ik of het een lange lijst word, aangezien enkele zaken van tevoren worden voorkomen. Onderdelen vervangen voordat de auto naar de APK moet bijvoorbeeld, voorkomt een boete en zal dus niet in de 'lijst' genoemd worden.
Het kan echter wel een onderdeel van het topic worden, daarin kan ik wel met je mee ;)

Dennis Postma

Lijkt me best wel een nuttig topic inderdaad. Het zijn toch vragen die met enige regelmaat terug komen. Met zo'n lijst zijn die natuurlijk snel beantwoord.

Xanquezer (Frank)

Eigenlijk zullen we met zn alle de FAQ database bij moet werken :P
zoals: airbag lampje, KM teller, plaatsen angel eyes en dat soort dingen.
Die komen best vaak voor.
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev