Advertenties


Batterij op sleutel vervangen en nu werkt niks meer.

Gestart door ChrisRenault, 29 juni 2016, 18:26:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChrisRenault

Dag beste mensen,

Mijn deuren gingen 2 dagen geleden opeens niet meer open. Heb ik een nieuw batterijtje in m'n sleutel gedaan en nu doet ie het nog niet.

Alle forums en opmerkingen overal gelezen en iedereen heeft een andere oplossing maar niks wat voor mij werkt. Ik zit in Bulgarije dus als ik naar een garage ga word ik of opgelicht of ze hebben de code van mijn sleutel en halen ze mijn auto de week erna wel weg.....

Ja het batterijtje zit goed, heb mijn lampen niet aan laten staan dus accu is ook niet leeg dus weet vrijwel zeker dat het de sleutel is. Heb maar 1 sleutelgat en die draait gewoon door dus kan de auto niet in. Ook al zou het wel kunnen zit er ook alarm en startonderbreker op..

Er staat B-S**** (4 nummers) op dat kleine magneetje binnenin de sleutel. Het is een scenic uit 2002.

Heeft iemand goede raad voor mij??

Alvast bedankt!

Chris

Yorick

Stomme vraag, maar de kofferbak is ook gesloten?

ChrisRenault

Jep die is ook dicht. Hij ging van de week al moeilijk doen en zei ik nog tegen m'n vriendin.. "We moeten een nieuwe sleutel erbij regelen. Wat als deze opeens leeg is, we hebben er maar 1..."

Pffffff Baal als een stekker.  Renault dealer gaat me zeker een nieuwe aansmeren voor 140,- euro en dat is hier bijna een week werken..

mark29

Overdag zou ik een nieuwe sleutel van de dealer adviseren.
Maar s avonds zeg ik, ga langs een sleutelboer, die kan deze voor je kopieren, dan ben je hier dan, voor ongeveer 45 euro klaar.
Is zonder centrale vergrendeling, maar wel dat die kan starten in ieder geval.

ChrisRenault

Nee dat kan dus niet. Mijn alarm en startonderbreker zijn daarmee niet uitgeschakeld en zoals je al kon lezen in mijn eerste bericht: Het ene sleutelgat wat er op de auto zit draait door met de sleutel....

RobScénic

Het lijkt mij dat als je in Bulgarije zit er genoeg behulpzame types zullen zijn die tegen vergoeding een auto zonder sleutel open kunnen maken en starten 8)7
Of deze personen verblijven allemaal in Nederland, dat kan ook :D
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

#6
Het beste is om de Renault dealer in Nederland bellen en melden dat je startonderbreker niet meer werkt, geef je kenteken door aan de dealer en die geven jou een code die je moet in toetsen voordat je hem start, er is ergens hier op het forum een topic voor, de code die ze geven is een 4 cijfigere unieke code, ik zelf moet ook starten met een code, mijn start onderbreker is namelijk ook stuk.

Mocht het zover zijn dat je de code hebt weten te bemachtigen, dan doe je het volgende: je zet je contact aan, dan zie je op je dashboard een lampje snel knipperen ( in het midden ) dan door middel van de deurvergrendeling knop op je dashboard druk je de code in, die knop laat je niet los! let op! Je telt in feite het geknipper van dat lampje, dus bij mij is dat bv: 3-5-2-8, iedere keer dat je een cijfer hebt ingedrukt laat je je knop los en drukt je die opnieuw in voor de volgende cijfer code, dat doe je dus 4x.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, code aanvragen is trouwens gratis!

P.S. De start onderbreker treed na 10 minuten dat de auto uit is weer in, als je je sleutel in het contact hou dan kan je ten allertijde blijven starten zonder de code opnieuw in te voeren.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev