Advertenties


hoi. ik ben nieuw. en een vraag over de versnellingsbak

Gestart door jantje0416, 18 mei 2015, 16:49:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jantje0416

Ja ik denk dat een 6 bak van een rs helemaal niet gaat passen. Is ook een hele andere motor. Dus moet de versnellingsbak ook anders zijn denk ik?  Maar de 2.0 van de megane ll is denk niet heel veel anders.


En indd. Dat hoog toeren is wel karakterestiek. Alleen een beetje lastig als je een gesprek wilt voeren met mensen op de achterbank terwijl je 130 rijdt haha. (Ja dan moet je maar niemand mee nemen. Ja ik ken het hahaha. Maar soms moet het ook wel eens) 
Burn rubber, not your soul!

emiletelkamp

Tip:

Ga eens langs de sloopt en kijk daar of er 2.0 motoren liggen en 1.6 motoren. Kijk naar de "aansluiting" van de versnellingsbak en ga vergelijken. Aandrijfassen zullen inderdaad misschien ook anders zijn (andere vertanding, lengte enz)
Zal een heel karwei worden, en of je er echt iets mee op schiet?

Wil je echt rustig in de toeren dan had je een diesel moeten nemen denk ik, 2200rpm bij 130km/h in z`n 6 met mn 1.9 dci als ik het goed heb.

mark

Ik denk dat je het meeste succes hebt, als je naar een megane 3 of clio 3 6bak voor de k4m zoekt.

Maar het zal wel een aardig karwei worden denk ik zo.  ;)

Als je alleen last hebt van het lawaai, is het denk ik makkelijker om wat geluids isolatie aan te brengen.  ;)

mark29

En dat het best prijzig word, en je andere steunen, kabels en assen nodig hebt.

jantje0416

Dus al met al. Zou je er niet veel mee opschieten. En dat rustig rijden. Tjaa ik heb er weinig last van. En indd. Als je rustig wilt rijden. Kan je beter een diesel aanschaffen. Alleen is dat qua wegenbelasting niet altijd beter ivm lage kilometers per jaar.

Dan weet ik genoeg denk ik. Ook bedankt voor de tips.
Burn rubber, not your soul!


Felix

Met een JH3-145 bak van een Clio heb je voor 130km/u 'slechts' 2850 toeren nodig.

De verhoudingen zijn als volgt











Versn.Ratio Snelheid
1e11/373,3629
2e22/411,8652
3e28/371,3273
4e30/290,9799
5e42/310,74130
Achtr.11/393,55
Diff.16/573,56


Met deze formule kan je de snelheid berekenen
Snelheid = ((Toerental / Differentiëel / Versnellingsverhouding) * (Omtrek / 100 * 60) / 1000)

De wielomtrek met een 205/50R17 is 200,05cm

Wellicht dat die bak gewoon past ;)

Tedo

Een Megane II 2.0 16v draait bij 110 km/h al 3000 toeren in zes.

jantje0416

Dit is iets waarmee meer mensen op het forum kunnen werken. Perfect gewoon Felix.

Dat een 6 bak ook hoogtoerig was op die snelheid wist ik ook niet goed. 

Dan zou ons nogsteeds de vraag blijven. Zal die bak van een clio passen ja of nee. En dit is iets wat indd gewoon op een sloop of revisie bedrijf na gemeten moet worden wil je daarmee verder gaan. En als die bak eventueel past. Dan verder kijken naar steunen Assen schakelstangen pook en nog wat kleine dingen!

Bedankt iedereen!
Burn rubber, not your soul!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev