Advertenties


radio vervangen

Gestart door ejdb, 9 december 2017, 13:04:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ejdb

Hoi
mijn megane heeft een radio/cd zonder bluetooth. Er is een aparte Parrot ingebouwd voor bt hands free bellen. Werkt prima maar nu kwam ik op marktplaats deze radio tegen waar wel bluetooth inzit. Zou ik mijn huidige radio zomaar kunnen vervangen voor deze en werkt dat dan ook zomaar met mijn navigatie samen? Dan kan ik de Parrot verwijderen en dat scheelt weer een lelijk extra schermpje













mark29

Ik zou zeggen probeer het.
Maar ik durf het niet te zeggen, kwa configuratie kan dit ook wel eens conflict opgeven.
Maar wie weet is het de boel aansluiten en het werkt.

hemi24

Heb je ook nagedacht hoe je zaken als een microfoon denkt te gaan oplossen?

Lucas Hermans

Waarom niet bijvoorbeeld een Pioneer radio monteren? Radio frame erop zetten, aftermarket radio halen, bijvoorbeeld de DEH-X8700, eventjes monteren en je hebt bluetooth met microfoon, DAB, kunt spelen vanaf USB en AUX en ga zo maar door !-!

Felix

Door de jaren heen zijn de radio's in den Megane III nog wel een veranderd. Daarbij veranderde ook de aansluitingen.
Vergelijk een Megane III (met of zonder TomTom) uit 2011 maar eens met een uit 2015. Het ziet er allemaal anders uit, en ook de aansluitingen zijn anders. Volgens mij is ergens halverwege de quadlock aansluiting geintroduceerd. Daarvoor werd gewoon ISO en mini ISO gebruikt.
Als je een beetje technisch bent en niet bang om met de bedrading van je auto te rommelen is het vast wel aan te sluiten dmv bedrading uit een donor auto. Heb ik ook gedaan bij mijn Megane II. Maar er is wel wat lef voor nodig  ;)

Kortom, je zal even uit moeten zoeken hoe de bedrading er bij jou bij ligt en wat voor radio je nu hebt.

flemmens

Ik heb die radio op het plaatje en ik kan je zeggen dat er een micofoon in het dak bijhoord en een monochroom display .

ejdb

Citaat van: Lucas Hermans op 12 december 2017, 09:59:20
Waarom niet bijvoorbeeld een Pioneer radio monteren? Radio frame erop zetten, aftermarket radio halen, bijvoorbeeld de DEH-X8700, eventjes monteren en je hebt bluetooth met microfoon, DAB, kunt spelen vanaf USB en AUX en ga zo maar door !-!

En ook nog gewoon de stuurbediening en display in het navigatiescherm?

Lucas Hermans

Stuurbediening heb je kastjes voor, zodat 'ie blijft werken. Bijvoorbeeld deze.

Display vervalt. Had ik ook bij mijn Még 2. Op mijn display staat nu alleen nog tijd en temperatuur.

Felix


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev