Advertenties


meer vermogen

Gestart door deWess, 27 juli 2005, 17:45:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcelo

poeh duur geintje :P 8)7

Dirk Kuipers

Dat is de enigste plek waar ze tekoop zijn? Of?
Mag ik vragen hoe je die hebt gevonden?

Reinier Goorden

Zal vast niet de enige plek zijn.  :neen: Reichhart levert veel voor de megane zodoende staat ie al lang in m'n favorieten. Zo snuffel ik er wel eens rond. Raad je hetzelfde aan, er is zat te vinden om je blokkie wat rapper te maken, als het tenminste de F7R is. Er hangt alleen wel een prijskaartje aan. Y

Niels van Dijk

Spaghetti spruitstuk  :D :q

Dirk Kuipers

CiteerSpaghetti spruitstuk
haha.. Ja, die komt mijn kant al op als het goed is! :P

matthew

Met alleen andere nokkenassen krijg je alleen bij een bepaald toerental meer vermogen en bij de rest is het minder omdat je cilinderkop(de kleppen)er verder niet op zijn aangepast waardoor je dus eigenlijk daardoor langzamer zou gaan als je het doet moet jeje hele cilinderkop laten aanpassen.

Ik heb voor mijn auto geinformeerd bij achterbergmotorsport(emmer-compascum)en als ik dan mijn 2.0 8v helemaal wou aanpakken:andere kleppen,andere nokkenas,kop vlakken,vliegwielafdraaien en andere chip dan kwam je op 4500euro uit geloof ik en dan heb ik volgens mij nog niet eens een spagetti spruitstuk.
Maar dan kon hij van mijn standaardt 115pk toch 145pk maken en een aanzienlijk beter koppel.

En dit is dus bij een 8v ,bij een 16v is meer uit te halen ik heb uiteindelijk alleen laten chippen en hij trekt stukke beter.

Timo Zuiderduin

hang er gewoon een F4R blok in  o-)

Reinier Goorden

Hier nog een waar wel wat te vinden is.  Y
http://www.k-tecracing.com

Dirk Kuipers

CiteerHier nog een waar wel wat te vinden is. 
http://www.k-tecracing.com
Thx! Zal eens even kijken.

Ik heb inmiddels ook gemailt met mbcarperformance, zal ze binnenkort even een keer bellen bellen.

Als iemand anders nog een site weet waar spullen tekoop zijn voor een megane m.b.t. motorische "verbetering" dan hoor ik het nogsteeds graag.

Marc Brouwer

Citaat van: RS50Jochem op 25 mei 2007, 12:57:26
Misschien heeft hij wel al een 2.0 16v en wil hij nog sneller...

De Moderator heeft z'n handen vol aan jou.. Lees eerst even het topic door voordat je zomaar antwoord..

Idd, ben lekker berichten aan het verwijderen.
"We Shall Not Be Moved"

matthew

@Dirk   Op Gronau stond een 2.0 8v met een g lader is dat iets als hobby project http://home.planet.nl/~cijs0029/meetingpictures/imagepages/image106.html                                             

LVD

Een clio 174, 182 of 200pk clio motor bouwen in een megane, is onbegonnen werk. heb het laatst uitgezocht, gezien mijn motor een lekke koppaking had en ik heel goedkoop een 200pk motor kon krijgen.
Het werd me van alle kanten afgeraden, gezien je alles aan moet passen, van versnellingsbak tot motorsteunen enz.

Een nokkenas is leuk, de vermogenswinst hangt af van het type nokstok. de kleplift, timing enz is van belang voor of het verleggen van het vermogens gebied, maar combi van beide, geeft over je hele gebied meer vermogen. houdt er wel rekening mee, hoe extremer je gaat met nokkenassen, hoe 'beroerder'  je auto gaat rijden. als je een 300graden nokkenas neemt, kan je 8000 toeren maken, maar onder de 2000 toeren rijdt je auto voor geen gulder (spreek uit ervaring), file rijden is dan onmogelijk...

Een turbokit is relatief eenvoudig, mits je de kennis hebt. het is een uitlaatspruitstuk maken, de stationair regeling aanpassen, olie toe en afvoer maken, benzinedruk regeling erop, olieoverdruk aanpassen enz.

Dirk Kuipers

CiteerEen turbokit is relatief eenvoudig, mits je de kennis hebt. het is een uitlaatspruitstuk maken, de stationair regeling aanpassen, olie toe en afvoer maken, benzinedruk regeling erop, olieoverdruk aanpassen enz.
Dat is in principe allemaal te doen inderdaad. Alleen moet je computer wel tegen een geblazen motor kunnen, anders moet er toch echt een andere computer in toch? Maar als die nu niet bestaat?

LVD

Je computer kan wel tegen geblazen hoor. het enige wat je moet gaan oplossen, is het feit dat je nu met een overdruk werkt, dit herkent je computer niet. je kan je computer herprogrameren (wat niet gaat met een 2.0 16v) om meer brandstof te gaan krijgen. je kan om dit probleem op te lossen ook een xtra computer erbij hangen, kom zosnel niet op de naam, om dit probleem op te gaan lossen.
Als je het helemaal mooi wilt doen, hang je er een programmeerbare injectie aan. dan heb je helemaal geen gezeur met je standaard computer, enz.

Dirk Kuipers

Je bedoelt een soort "missing linq" systeem zoals honda kent?
Programmeerbar injectie zou inderdaad ook kunnen, maar dan gaat het wel heel extreem allemaal. Dat wordt me dan net iets te duur.

Ik heb vanmorgen even met mbcaperformance gebeld. Een erg leerzaam gesprek gehad, en het is me duidelijk dat ze in principe alles wel kunnen leveren.
Ik zal de komende tijd een beter plan uitwerken wat ik allemaal precies wil aanpassen, en wat ik ermee wil bereiken.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het van de winter door kan gaan in ieder geval. 200-250 pk moet veilig te halen zijn.

kort gezegt zijn dit de plannen:
- andere koppeling
- dikkere koppakking
- onderblok laten uitboren, compressie zal dan omlaag gaan.
- turbo met accessoires
- andere map sensor
- zelf uitlaatspruitstuk lassen
- remmen aanpassen

Wie deze ideeen ook heeft, raad ik zeker even aan contact te zoeken met mbcarperformance.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev