Advertenties


meer vermogen

Gestart door deWess, 27 juli 2005, 17:45:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

deWess

hoi ik heb een megane coupe uit '96 een 2.0 8v

is er voor dit model met deze motor wat te doen om wat meer vermogen te krijgen? (meer pk's)

en kan het kwaad?

Christian de Vriend

waar wil je beginnen?er is genoeg te doen.

deze dingen heb ik met mn 1.6e gedaan,as zaterdag gaat er een benzinedruk regelaar in,je hebt geen grote pk winst,maar hij er zeker wel feller op.

-filter systeem
-bougiekabels
-bougies
-uitlaatspruitstuk
-katvervanger
-middendemper vervanger
-Sportdemper
-benzine druk regelaar (van Weber)

Of het kwaad kan?ligt er aan hoe je de motor behandeld,netjes warm rijden,niet te veel toeren laten draaien ect.....
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Timo Zuiderduin

je kan hem laten chippen maar dit levert heel weinig winst op voor je geld! behalve als je een turbo hebt!

Ik zou eerst met uitlaatsysteem en luchtfilter beginnen.
maar je kan geloof ik ook een powerbox erop zetten,.. een turbo,.. etc. etc. er zijn vele dingen mogelijk maar deze kosten over het algemeen vrij veel geld.

Christian de Vriend

chip zou wel kunnen,maar dan moet je ervoor veel aanpassen,en een vrij programeerbare chip nemen,zo kan je alles optimaal instellen
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

coupe-monte-carlo

Citaat van: Christian op 27 juli 2005, 21:40:05
chip zou wel kunnen,maar dan moet je ervoor veel aanpassen,en een vrij programeerbare chip nemen,zo kan je alles optimaal instellen

en dat kan niet op elke megane computer .

Meganez

Een 16v kop er op zetten  ;D

haal je nog het meeste er uit.

Als dit te duur is kan je beter beginnen met het blokkie wat meer en koelere lucht te geven, dit kan o.a. dus met een airbox of openluchtfiltersysteem met het luchtfilter op een plek waar het koele lucht vandaan kan halen (bij de voorbumper in de buurt) In koelere lucht zit namelijk meer zuurstof = meer powerr..

Nou kan je blok wat beter inademen, maar nu is 't ook fijn als tie wat beter uit zou kunnen ademen,
hier valt de meeste vermogenswinst te behalen door een ander spruitstuk te monteren, deze zijn op de markt voor de 2.0L 8v. Deze komt dan wel beter tot zijn recht als je ook een katvervanger monteerd, en als laatst kan je de pijp vanaf de kat. tot de einddemper nog vervanger voor eentje met een grotere diameter inclusief een freeflow einddemper (dus eentj zonder schotjes er in enzo maar waar je zo doorheen kan kijken) Als je de middenpijp vervangt zou ik er dan WEL voor kiezen om er eentje met een demper te nemen, want met een katvervanger en freeflow einddemper maak je al een flink kabaal, en het vermogensverlies van zo'n middendemper is te verwaarlozen..

Verder valt er nog een hele hoop te tunen, op fijnere manieren enzo, maar dan moet de auto ook weer op maat afgesteld (gechipt) worden. Als je hier interesse in hebt kan je beter gewoon meteen een 16v kop er op zetten of beter nog een 16v aanschaffen (ivm de betere wegligging)

MB82

turbootje monteren! :D ;D

deWess

Citaat van: Christian op 27 juli 2005, 18:25:20
waar wil je beginnen?er is genoeg te doen.

deze dingen heb ik met mn 1.6e gedaan,as zaterdag gaat er een benzinedruk regelaar in,je hebt geen grote pk winst,maar hij er zeker wel feller op.

-filter systeem
-bougiekabels
-bougies
-uitlaatspruitstuk
-katvervanger
-middendemper vervanger
-Sportdemper
-benzine druk regelaar (van Weber)

Of het kwaad kan?ligt er aan hoe je de motor behandeld,netjes warm rijden,niet te veel toeren laten draaien ect.....


wat is het nu van een uitlaatspruitstuk en naar watvoor iets moet je dan kijken?

Meganez

Citaat van: deWess op 29 juli 2005, 18:19:04
wat is het nu van een uitlaatspruitstuk en naar watvoor iets moet je dan kijken?

???

crazyman

Citaat van: deWess op 29 juli 2005, 18:19:04
wat is het nu van een uitlaatspruitstuk en naar watvoor iets moet je dan kijken?

Als je het echt wil begrijpen kan je beter dit stukje nog een keer lezen, staat het eigenlijk vrij duidelijk uitgelegd.


Citaat van: Meganez op 28 juli 2005, 17:40:23
Een 16v kop er op zetten ;D

haal je nog het meeste er uit.

Als dit te duur is kan je beter beginnen met het blokkie wat meer en koelere lucht te geven, dit kan o.a. dus met een airbox of openluchtfiltersysteem met het luchtfilter op een plek waar het koele lucht vandaan kan halen (bij de voorbumper in de buurt) In koelere lucht zit namelijk meer zuurstof = meer powerr..

Nou kan je blok wat beter inademen, maar nu is 't ook fijn als tie wat beter uit zou kunnen ademen,
hier valt de meeste vermogenswinst te behalen door een ander spruitstuk te monteren, deze zijn op de markt voor de 2.0L 8v. Deze komt dan wel beter tot zijn recht als je ook een katvervanger monteerd, en als laatst kan je de pijp vanaf de kat. tot de einddemper nog vervanger voor eentje met een grotere diameter inclusief een freeflow einddemper (dus eentj zonder schotjes er in enzo maar waar je zo doorheen kan kijken) Als je de middenpijp vervangt zou ik er dan WEL voor kiezen om er eentje met een demper te nemen, want met een katvervanger en freeflow einddemper maak je al een flink kabaal, en het vermogensverlies van zo'n middendemper is te verwaarlozen..

Verder valt er nog een hele hoop te tunen, op fijnere manieren enzo, maar dan moet de auto ook weer op maat afgesteld (gechipt) worden. Als je hier interesse in hebt kan je beter gewoon meteen een 16v kop er op zetten of beter nog een 16v aanschaffen (ivm de betere wegligging)


ik zou het niet beter kunnen uitleggen in ieder geval.

wess

Citaat van: Remko de W. op 30 juli 2005, 15:47:38
meer vermogen...sparen voor grotere motor... ;) ;D

en aandrijving
en kabelboom
en remmensysteem
en computer
en chassis
en uitlaatsysteem
en ophanging

en veel te veel

je kan dan beter voor een auto gaan zoeken met veel vermogen.

EbOoZ

Maarum, is het uberhaubt een optie om je 1.6e te laten chiptunen?

wess

voor de 6pk extra, kans lopen dat je blok in elkaar loopt. lijkt mij niet echt interresant

EbOoZ

Zo'n vermoeden had ik al ;D

Timo Zuiderduin

zoals eerder al aangegeven, chippen heeft alleen meer nut als je er ook een turbo op hebt zitten, bij de 1.8 20vt motor in de seat leon bijv kan je zonder al te veel moeite van 180PK naar 220 gaan!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev