Advertenties


Klets maar raak DEEL 222

Gestart door Stefan, 22 februari 2017, 09:02:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MeganeScenic1.9dCi

Ik las het artikel gisteren maar er stond bij dat het een Megane was.. maar deze is wel afgeschreven denk ik...
Die lucht gaat er nooooooooit meeer uit
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

MeganeScenic1.9dCi

Ik vind die roofrails trouwens niet storend op de Grand Tour.. en ook praktisch :)
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

mark

Na een ruim een jaar zonder hond, nemen we dit jaar weer een puppy  !-!
Het word weer een drentse patrijshond, zoals onze vorige hond.


We staan nu op de lijst voor een nest, die worden een ongeveer 2 maand voor de zomervakantie geboren.
Onze pup blijft dan wat langer daar, zodat we die na de vakantie op kunnen halen.  :grin:

mark29

Hij kijkt van: Meen je dit serieus? Maak je nou zonder toestemming een foto?

mark

Tja het was niet bepaald een slimme hond zeg maar.  :D

MeganeScenic1.9dCi

Vraagje.. deze zomer ben ik voornemens om met mijn Scenic naar Zuid Europa af te dalen.. het zal vermoedelijk Spanje of Portugal worden.
Nu zie ik het niet direct zitten om volledig lid te worden van een ANWB (vanwege slechte ervaring)  of Route mobiel of iets dergelijks.
Heeft er iemand ervaring met tijdelijke pechhulp buitenland?

Online kwam ik iets tegen van FBTO i.c.m. een verzekering maar ik heb een goede verzekering bij ZLM waar ik tevreden over ben en was niet direct voornemens om over te stappen ook i.v.m. commerciële kortingsjaren die niet overdraagbaar zijn.
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Tedo

Je kan ook Renault Route Service nemen.

Felix

Dan moet de auto wel worden onderhouden door de Renault Dealer.

MeganeScenic1.9dCi

en jonger zijn dan 15 jaar... laat die van mij nou net 16 jaar oud zijn :)
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Tedo

Ik heb het twee jaar gehad, en de auto was niet (altijd) bij een dealer in onderhoud. Toch werd ik geholpen (weliswaar in NL). De auto was wel jonger dan 15 jaar.

mark29

Ik doe route service diensten, eerlijk gezegd ken ik die regels niet eens  :D
Maar ouder dan 15 jaar kreeg ik ze wel gewoon hoor, en ze zijn heel vaak niet eens in onderhoud bij de dealer.
We hebben klanten die komen alleen voor de bandenwissel bij ons, de rest doen ze bij de beun of universeel, en hebben hierdoor een route service pas. Met die pas kunnen ze hulp krijgen, maar vaak ook andere kortingen bij acties.
Route service is er ook in buitenland overigens.
Vergeleken met ANWB is routeservice veeeel goedkoper, pasje kost ik weet het niet eens, 15 euro? Als bij pechgeval de auto niet gemaakt kan worden is de berger gratis. Deze dienst kost renault gewoon geld, winst gevend echt niet, monteur rijd met een auto, vol met materiaal, die monteur word ook betaald, gelukkig wel, maar staat totaal niet in verhouding wat het oplevert aan geld.
Wat het doel wel is, is puur als service naar de renault rijders en natuurlijk beetje klantenbinding en goodwill geven.

Anwb moet gewoon geld verdienen aan dit die dienst en in de winkels natuurlijk.
Moet er wel bij zeggen, de ANWB heeft vaak wel meer materiaal en mogelijkheden om een auto te maken langs de weg. Het is een keuze die je moet maken zelf.
Ik zelf rijd auto sinds 2003, ben niet lid van de ANWB, mocht ik langs de weg staan, geen collegas die kunnen helpen of ik het zelf kan maken zou ik pas terplekke lid worden, veel mensen zijn heel hun leven lid en hebben bijna nooit pech, dat is een hoop geld weg gegooid.

MeganeScenic1.9dCi

Ik heb het jaaaaaren geleden eens gehad met mijn eerste auto.. toen stond ik op oudjaarsavond 150km van huis met pech en moest ik ter plekke lid worden. Kosten lidmaatschap en ik meen 150 of 200 er bovenop omdat ik nog geen lid was.
Toen was mijn dynamo kapot.. en hebben ze uiteindelijk mijn accu volgeladen (die was splinternieuw en ze kregen er 15 of 16 volt in) en kon ik verder rijden.

Ik heb dat een aantal jaar gedaan totdat ik een nieuwe auto kocht en dit bij de jaarlijkse beurt verlengd word (Kia Picanto)
Maar dat is geen auto om met 2 kinderen en bagage naar Spanje / Portugal te cruisen...

Dus Route Service, ANWB en Route mobiel... en wat is er nog..?
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

mark29

Wat er nog is, koffer met gereedschap en geluk hebben, zo doe ik het al jaren.
Jaren geleden, was nog met een honda civic op terugweg van zuid frankrijk naar huis begon bij lille het lampje te branden.
Motor schudden, liep op 3 cilinders, was snachts/vroeg in de ochtend.
Even gestopt, vermoede een verbrande klep, ding deed al gigantisch veel olie verbruiken, serieus 1 liter olie per 3 a 400 kilometer, elke tank een liter olie bijvullen, maar toch gewoon lekker op vakantie gaan hahaha, dus ja toen begon hij te schudden, 1 minuut overwogen om hulp in te schakelen, dan komen ze de auto ophalen, en als hij in buitenland staat duurt het vaak 1 a 2 weken voor die in nederland staat.
Geen zin in, dus gewoon hortend en stotend door gereden naar nederland, kapot was het toch al.
Terug in nederland andere motor geregeld en in diezelfde week liep die weer.

En een keer een schroef in de band gehad op vakantie, even langs de speedy garage gegaan.
Ook al kan je veel zelf, op vakantie heb je nooit genoeg gereedschap of onderdelen bij je, dus geluk moet je altijd hebben.
Ik ben nog steeds nergens lid van. Vind je het prettig, dan kan je de route service nemen. Ja ANWB kan ook, maar duurder he.

MeganeScenic1.9dCi

Ik kan wel gereedschap meenemen.. maar je hebt gezien.. een wiel wisselen lukt nog wel.. en een ruitensproeiervloeistofpomp vervangen.. daar haal ik mijn halve neus voor eraf.. dus ik kom niet zo heel ver denk ik.. ghehe...

Ik heb zoiezo altijd een kistje met steeksleutels , tangen en schroevendraaiers schroefjes en ty-wrapjes bij ... ik rij tenslotte Renault ...
Iemand ervaring met Kwik fit of Profile routehulp? Ik wil een trekhaak laten monteren, mijn airco koelt ook niet al te best en hij moet over 2 maanden opnieuw gekeurd zijn dus ik ben voornemens om hem naar een van die 2 te brengen om alles te laten doen.. misschien hebben zij ook een internationale pechhulp.. ik ga het eens navragen.
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

mark29

Ik vind dat persoonlijk tobbers. Niveau van die monteurs is gewoonlijk niet hoger dan niveau 2, dus auto technicus, als je daar niveau 3, eerste autotechnicus hebt kan je zo`n beetje daar het pand leiden.
Ze zijn vaak wel heel trots dat ze snel banden kunnen wisselen en uitlijnen. Dat kunnen ze ook als de beste.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev