Advertenties


Klets maar raak DEEL 217

Gestart door Benjamin Renon, 31 mei 2015, 17:28:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jarno27

Ja en het mooie is de productiekosten en ontwikkeling van de prius is milieu vervuilender dan een hummer

Renault Sport

http://thinkbigactnow.eu/content/hoe-zuinig-een-nieuwe-auto-nou-echt

''Je moet dus minimaal zo'n acht a elf jaar doorrijden in je nieuwe 'energielabel A' Golf voordat je begint met daadwerkelijk energie besparen.''

Zo'n auto rijd je dus ook alleen maar voor de eigen beurs (brandstofkosten, bijtelling, blablabla) om zich vervolgens bij 150.xxx tot 200.xxx km's af te vragen waarom die zuinige 1.2 liter 3 cilinder turbo motor met 150pk nou kapot is...

Willem

En dan hebben ze het nog niet eens over de Prius die na 8 jaar zo goed als afgeschreven is wat betreft de accu's. Ik geloof dat die dan wel allemaal aan vervanging toe zijn.  8)7

Renault Sport

Precies Willem, het is allemaal één pot nat. Links l u llen, rechts zakken vullen... ;)

jarno27

Lang leve de oude auto na zelf sleutelen rijdt die weer 5 jaar .
Ik denk als je lang en zuinig met je auto omspringt  je milieu bewuster bezig bent dan iedere x een nieuwe auto te kopen  !-!

Willem


jarno27

Ojee ojee vriendin in paniek auto niet door apk .
Is het gemakkelijk om remleiding zelf te vervangen van een twingo.
En het ontluchten ervan kan je dat ook zonder dat kannetje die je aan de vulnippel hangt ?
Doormiddel van het pompen van de rem?
Vraag 2 is de stuurhuis hoezen zijn stuk ook makkelijk te vervangen?
Auto wordt morgen tijdelijk geschorst zodat ik zelf op me gemak kan sleutelen

Willem

Stuurhuis hoezen heb ik laatst bij mijne zelf gedaan, als je beschikking hebt tot een brug kan je het zelf doen. Ik weet niet hoe handig je bent. Stuurkogels moeten eraf dus de auto moet na de tijd wel opnieuw uitgelijnd worden.

Volgens mij moet je er voor het ontvluchten wel een kannetje onder houden. Steeds pompen nippel open dan nippel dicht en weer pompen todat alle lucht eruit is. Natuurlijk in de gaten houden dat je genoeg remvloeistof in je reservoir hebt.

jarno27

Geen beschikking tot brug wel assteunen dus kom er wel onder.
Uitlijnen was me bekend.
Het vervangen van remslang en ontluchten daarvan laat ik anders doen door garage bedrijf die ik meer vertrouw dan renault hier in lelystad

Willem

Het werkt fijner met een brug omdat de nieuwe hoezen vrij stug zijn en niet heel makkelijk er weer om gaan. Maar je kunt het proberen, laten doen zal je wel rond de 130 euro kosten ongeveer.

jarno27

Ja helemaal apk waardig maken zou 590 euro zijn volgens renault garage als ik meeste zelf doe kom ik rond 230 euro mmm moeite waard toch cker omdat auto maar 800 heeft gekost

Willem

Jup scheelt idd. Alleen moet het natuurlijk wel goed. Als ik denk dat ik het beter niet zelf kan doen laat ik het doen.

Zo knapte bij het demonteren van de katalysator laatst bij mij een bout. Dus ik laat het bij mn oom zn garage het spruitstuk demonteren, uitboren en nieuwe draad erin tappen. Ik ben zelf redelijk handig maar dit liet ik toch liever doen.

jarno27

Zo denk ik er ook over  !-! Maar toch hoop zelf proberen.  8)7

Benjamin Renon

Vandaag mijn eerste motorongeluk gehad. Toedracht doet er niet veel toe (wss mijn schuld), maar als het goed is heb ik alleen een gekneusde duim. Handpalm en duim zijn nu wat dik, maar deze liggen in een bak water om te koelen. Het gebeurde vrij snel en ik snap nog niet helemaal hoe het heeft kunnen gebeuren. Schade aan mijn motor, motorjas voornamelijk rechter schouder en vizier en stukje helm. Beiden schadeformulier ingevuld en deze gemaild naar verzekering. Nu afwachten...
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Willem

Sterkte Benjamin, nooit leuk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev