Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mark

#540
Een goede tuner kan dit stukje software wegschrijven.
En de klep permanent dicht programmeren.

Als ik zelf ooit met zo'n ecotroep auto zou moeten rijden, dan is dat ook 1 van de eerste dingen die ik laat doen. Maar eerst nog zolang mogelijk van m'n tce180 genieten :)

A110

Vandaag op de laatste dag van het jaar ook nog een 1.2 TCe onderhanden genomen.
In dit geval is het een auto die wij ingekocht hebben en aan het klaar maken zijn voor de verkoop. Het gaat hier om een Megane III met 75000 km en komt uit 2014.





Vorige eigenaar had nog geen last maar omdat wij weten dat ze enorm vervuilen doen wij zulke motoren schoonmaken voordat ze in de verkoop gaan. Zo heeft de nieuwe eigenaar weer een schone motor. En het scheelt later weer garantiewerk.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

adinsx

Ohh... dat valt nog mee ;). Ik had na 22.000 km een stotterende / inhoudende motor in de III na het nieuwe motorblok, die zat écht flink dicht. Gelukkig minder last van met de 1.6TCe205 M5M. Die moet de 16e voor de 60.000 beurt, maar heb de dealer wel even gevraagd of ze willen kijken in de inlaatkanalen als er tijd voor is.

Heb jij een idee Jeroen of de M5M ook last heeft van interne vervuiling?
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

mark

Heb de m5m nog niet gehad voor kleppen reinigen. En wel aardig wat auto's met deze motor in onderhoud.

mark29


adinsx

Dat klinkt geruststellend ;). Af en toe heb ik het idee dat ie wat onregelmatig loopt, maar dat kan ook de E10 zijn (wissel E10 met E5 RON98 af).

Wat ik wel regelmatig heb, is dat de motor niet aanslaat. Startmotor blijft dan maar draaien voor 4-5 seconden, en soms slaat hij enigszins onregelmatig (1 s) aan. Andere keren moet ik nog een keer op de startknop drukken. Kan er alleen de vinger nog niet opleggen wanneer het wel of niet voorkomt. Net alsof er even geen brandstofdruk is bij het starten.

Zal de dealer eens vragen in de logs te kijken / fuel trims te bekijken.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

A110

@adinsx: sorry voor de late reactie. Ik zit momenteel om medische redenen thuis. Heb me de laatste maanden voorbij gelopen en dat moet ik nu bekopen met extreme vermoeidheid. Moet nu van de huisarts rust nemen en mag niet praten, denken en het over auto's hebben :). Vandaar dat ik minder op de forums actief ben de laatste week.

Maar terugkomen op je vraag van vervuiling, ik denk dat deze al wel beantwoord was door de monteurs die bij Renault werken. Ik heb er ook nog niets over gehoord. Maar de motor is nog jong. We zullen zien na een jaar of 2. Maar ik hoop dat ze het onder de knie hebben.

Dan je vraag over het aanslaan. Wij hebben echt al veel problemen met de E10 brandstof. Ik zou voorlopig E5 gaan tanken en kijk of de klachten minder/weg gaan.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

Hopen dat je goed opknapt.
Sterkte. Goede gezondheid is niet vanzelfsprekend.

Nikk

Rustig aan Jeroen, of in ieder geval doen waar je je goed bij voelt. Heb het zelf buiten een 6 uur slapen per nacht ook eigenlijk altijd druk. Wat vaker een korte pauze inlassen, ff wat anders aan je hoofd ( biertje drinken met vrienden / iets doen met de kinderen  / boek lezen ) of wat dan ook om een beetje balans te vinden werkt bij mij. 
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

larsdijkstra

Beterschap Jeroen! Tijd vrij maken voor ontspanning he !-!
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Roadkill (Michiel)

Doe zeker rustig aan, en laat je ff goed nakijken. Niet om je bang te maken maar heb met kerst 2 weken vrij gehad 2e week ook moe en rusteloos dus 6 januari weer blij aan het werk, 7 januari ook maar op de terug weg naar huis is het toch fout gegaan, auto aan de kant gezet en zelf nog ambulance gebeld, hart infarct, sinds gisteren gelukkig weer thuis, maar sinds die dag dus wel officieel hartpatiënt (en beginnend ex roker ;-) )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Och god. Dat is schrikken ja. En achteraf kun je verklaren waarom je zo voelde he.
Mijn pa was 40 met eerste infarct. Ik ben nu 35. Laatste weken weer erge vermoeidheid, maar goed ik heb crohn. Maarja. Het zet wel tot denken.

Roadkill (Michiel)

Dat zeker, ik ben ook blij dat het zoals het er u naar uit ziet geen grote gevolgen heeft,  nou ja moet de rest van mijn leven paar pillen slikken en mijn conditie compleet opnieuw opbouwen. Maar goed als dat alles is komt het wel goed. En ja het zet je wel aan het denken, maar goed ik zie het allemaal positief in.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nikk

Sterkte roadkill. Iedereen die ik tot nu toe verloren heb rookte. 100%.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Roadkill (Michiel)

Tegenwoordig lijkt helemaal niks meer goed voor je te zijn, maar goed roken is normaal al niet slim, maar nu dus helemaal niet meer, en aangezien ik het best leuk heb thuis, hier op het forum ook graag nog ff meelees, en de Clio nog lang niet af is lijkt het me beter om wat aan mijn levenstijl te veranderen. 😁👍
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev