Advertenties


AVMJ's Cleaned & Restyled Megane Coupe 2.0 16V

Gestart door Alex Verloop, 6 februari 2008, 21:32:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Verloop

Ik heb ook nog even snel een update  8)7. Sodeknetter, wat zijn me nieuwe "toys" wreed (en breed  :D) >:D.

Before;



After !-!;



Dat wordt straks schroeven, schroeven en nog eens.... ;



En ik vind dit toch egg sodeknetter dik   :9~;



Meggie krijgt straks een lekker bruut snuitje;



Jochem had me al gewaarschuwd voor de (bar) slechte pasvorm van de schermen, moet ik zeggen... het valt me opzich nog mee. Alleen bij de koplampen sluit die nog niet superieur. Deur sluit goed, onderkant bij skirt ook. Bij de motorkap moet ook nog wel iets gesteld/veranderd gaan worden, maar daar voorzie ik niet de grootste problemen in.

Wat wel een probleem wordt... dat zijn de schermen zelf. Onder de lak barste het letterlijk en figuurlijk (van de haarscheurtjes), die je straks na het spuiten ongetwijfeld (op den duur) terug gaat zien. Om dit tegen te gaan, ga ik binnenkort (als de motorkap klaar is ;)), zelf de schermen opnieuw rebuilden met poly ;)

Dat waren de updates voor deze week wel denk ik... nu alles weer origineel maken (show-ready) en dan kunnen de grote verbouwwerkzaamheden gaan beginnen (schermen, bumper, motorkap)  !-!

Alex Verloop

Vanmorgen met een leuk mailtje opgestaan  8).

Zat er al een tijdje naar te watertanden, uiteindelijk een bevestigende mail gekregen dat ik ze mag komen ophalen  :D.

Foto's ^^

Inlaatspruitstukje;


Dubbele webers  :9~;


Bovenstaande delen zullen straks dus te zien zijn als de kap open staat. Natuurlijk niet geheel onaangenaam, maar er komen nog meer leuke gadgets onder de kap. Dit is de eerste stap.

De webers zijn als voorbeeldje, om te laten zien hoe het straks (aangenaam) zal glimmen  :)

Daarbij is het leuk voor het oog, echter komt er een leuk stukje vermogen bij; +/- 20pk en 30-40nm  8)7

Alex Verloop

Dit is dan echt mijn laatste update deze week mensen  8)7. Zojuist het andere scherm gemonteerd... en heb nog geen spijt van de aanschaf kan ik melden  8). Zal nog een boel pas- en meetwerk aanzitten, maar wil je wat speciaals, dan kost dat gewoon wat meer tijd (toch Dirk?  o-)).

Andere schermpje erop;


Wel enorm veel ruimte op te vullen  >:D;


Twee overzichtsfoto's (en ik ben egg van mening dat dit een DIKKE verbetering wordt/is!);



Alex Verloop

Tussen alle buien door, toch nog even aan de scharnieren kunnen werken. De ene kant v/h scharnier is ingewerkt in de klep, de andere kant heeft een plaatsje gekregen op de zijschermen ;). Één kant van de motorkap werkt reeds (goed), van de week aan de andere kant beginnen.

Klepje open


Van de andere kant, met daaronder de nieuwe generatie Bonrath gasveren  :D

Alex Verloop

Weer wat vorderingen gemaakt vandaag  !-!.

1. Beide delen van de motorkap voorzien van scharnieren (en ze sluiten perfecto ;))
2. Neus voorzien van originele "sluiting"
3. Beide delen van de hood voorbewerkt, voor het strak maken later deze week;

Voor;


Na;



Resterend;
1. Regenafvoer maken
2. gladschuren / randen netjes afwerken
3. Your guess  !-!

Alex Verloop

De ena laatste stappen voor de motorkap zijn vanavond gemaakt. De oude sluiting (in de neus) had ik in eerste instantie anders gemaakt (renault clio sluiting) echter viel deze niet mooi strak in het slotje, zodoende ervoor gekozen een originele megane neussluiting te gaan gebruiken.

Na wat uurtje op de sloop pielen, zagen en zweten (eerder deze week ;)), het nieuwe slot vandaag in de kap gemaakt;


Deze week op het werk nog een soort van "spacers" gemaakt, welke onder de scharnieren komen, zodat ik hem precies goed op hoogte en afstand kan afstellen, het is namelijk wel handig als het kapje straks strak binnen de schermen ligt en ook nog goed scharniert. Zo gezegd zo gedaan :). Preview hoe het open klepje er straks uitziet;


Last but not least, hij sluit perfect !-!;



Morgen gaan er een flink aantal zaken nog gebeuren;
- Carbon & epoxy halen @ A'dam
- Regenafvoer maken in de "split" van de kap
- Proefritje met poly kap  :)
- Scharnieren nalopen
- Misschien nog booskijkers "integreren" in de kap
- Hoekjes en randjes strakzetten


en dan... als laatste stap in het split hood proces.... MISSCHIEN morgen de eerste lay-up carbon. Ondanks dat ik gewoon NIET kan wachten... heb ik liever dat het een dagje langer duurt (en alles perfect sluit etc), dan dat ik het nog even snel om 17u ga doen.

Morgen sowieso nieuwe foto's en updates, en misschien de lang verwachte carbonize foto  8).

Späterzzzzzzzzzzzzz

Alex Verloop

Alweer een hoop werk verzet vandaag, ondanks dat komt er vanavond nog geen carbon op denk ik. Eerst twijfelde ik nog over de booskijkers... maar ze gaan er toch opkomen, zodoende heb ik daar wat meer tijd voor nodig om alles strak te krijgen (en natuurlijk in de goede vorm van de kap ;)).

Vandaag gebeurd;
- Carbon & epoxy halen @ A'dam
- Regenafvoer maken in de "split" van de kap
- Scharnieren nalopen
- Misschien nog booskijkers "integreren" in de kap

Eerste booskijker (passagierskant) zit er reeds op, nu (met een paar minuutjes) de bestuurderskant maken. vervolgens vanavond alles nog in de gewenste vorm dremelen... en MOCHT het sneller gaan dan gepland, dan bestaat er een kans dat er vanavond carbon foto's online komen van één deel van de kap.

Lukt het vanavond niet, dan komen ze ma of woensdag ;) De kap komt sowieso klaar voor Drogeham; 7 juni :).

Vanavond later pics van de vorderingen en booskijkers.

Alex Verloop

De booskijkers zijn een feit, nu alles in vorm schuren en strak maken. Onderstaand even grof alles afgeknipt, heb net even de eerste lijnen geschuurd en de motorkap wordt ongeveer 2cm verlengd.

Subtiel, maar toch valt de kap dan net over de angeleyes ;). Nu de de laatste zaken strakmaken/plamuren en daarna zwarte ondergrond aanbrengen.


Alex Verloop

Het carbon zit er (helaas) nog niet op, omdat de booskijkers eerst niet gepland waren. Deze zitten er nu dus wel op. Passagierskant heb ik geheel strak en tevens voorzien van wat glans om te kijken of die echt wel strak is.

Op de foto's is de verlenging niet goed zichtbaar, maar geloof me als ik zeg dat die 2-2.5cm verlengd is;

Geplamuurd en geschuurd;


Voorzien van een kleurtje;


En het ene deukje dat er nog in zit is hier lekker zichtbaar  :q


Nu de andere kant nog natuurlijk, hopelijk kan ik die maandagavond klaar maken. Vervolgens van beide motorkapdelen, de onderkant (koplampen) strak maken en tevens kijken hoe de grilletjes vallen, anders moeten ze nog een beetje aangepast worden.

Als allerlaatste kan dan de laatste stap uitgevoerd worden, hoop dat ik hier woensdagavond mee kan beginnen!

Alex Verloop

Gisteren de verlenging strak gemaakt, vandaag natuurlijk gelijk gepast om het resultaat te zien! Ik kan maar één ding zeggen; de booskijkers blijven :D!

Before;


After;


De hoek van de motorkap, waar de verlenging pas goed zichtbaar is  :);



Nu lekker met de andere kant bezig, en hopelijk krijg ik die vanavond strak (en gelijk met de andere kant). Daarna kwestie van een "snelheidsproofritje" maken, om te kijken of de kap voldoende vast zit  8).

Alex Verloop

Op dit moment maak ik echt de allerlaatste stappen! Vanavond gaat het gebeuren (voor 1 kant ;)).

Zojuist het 2e gedeelte van de motorkap verlengd en gelijk in de zwarte epoxy gezet (alhoewel het nog aardig "transparant" is. met een paar minuutjes nog 1 a 2 lagen aanbrengen, laten drogen... voor de laatste keer alles passen... en vervolgens weer lekker naar huis voor de laatste 2 stappen;
1. Alles nog fijntjes schuren
2. Carbon Lay-up (finally  o-))

Hier nog wat pics van een paar minuten geleden (door het epoxy lijkt het wat hobbelig ;)

Strak geschuurd;


Epoxy laagje (zwart);

Alex Verloop

De ene laatste update voor vanavond !-! het beste voor het laatste ofc :).

Beide motorkapdelen zijn nu verlengd en dat moest natuurlijk gepast worden 8). Nog ff snel 2 fototjes en dan sprint ik naar beneden... om iets leuks te gaan doen, waar later vanavond nog een update van komt  o-)

Preview van het andere verlengde stuk;


Totaal PLAATJE?!  8);

Alex Verloop

#72
Daar zijn ze dan; EINDELIJK  :)

ben aardig tevreden zover  8)





Hoop vrijdag het andere deel in het carbon te kunnen leggen, en dit weekend 4/5/6 lagen op te bouwen. Vervolgens ma/di alles strak schuren en wo/do & vr komen er een paar lagen uv filter op :)

Alex Verloop

Nog even een paar kleine updates van mijn kant !-!. (we blijven vooral lekker doorgaan :)).

Afgelopen weken wat dingen op de kop getikt (ook mede dankzij andere forummembers; tnx rmc groen :)).

Mijn nieuwe achterlichtjes (zwart);


Nieuw naafje (grootste);


Toekomstige spoilerlippe (ga ik nog overtrekken in carbon);


En de vorderingen van het epoxyen;



Nog 1 (dikke) laag er overheen vanavond, goed laten uitharden vannacht en dan vrijdagavond schuren en in de DD-lak, zaterdag alles passen, afmeten en het 2e deel v/d kap in het carbon plakken  :D

Alex Verloop

1e deel van de kap bijna af, morgen aan de andere helft beginnen  8)

Before;



After;



Ben nog steeds blij dat ik ervoor gekozen heb de motorkap te verlengen. Ondanks dat het een pokkekarwei was 8)7 (seriously).

Anywayz, dit deel van de kap is nu één keer geschuurd en voorzien van DD-lak. de komende dagen het andere deel v/d kap klaarmaken tot hetzelfde niveau. vervolgens beide delen nog eenmaal grondig schuren en beide nog 1 keer aflakken met DD-lak, en dan ben ik klaar voor het weekend  8).

Blankelak komt er later nog een keer overheen, hij is nu iig UV proof  Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev