Advertenties


ruitenwisser begint spontaan te werken en is niet uit te schakelen

Gestart door 91-DR-BS, 30 maart 2009, 19:34:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

91-DR-BS

Megane Cabriolet 1.6 16V '99 - Ik heb nu in 3 achtereenvolgende jaren tijdens mijn vakantie in zuid Frankrijk meegemaakt dat de ruitenwisser spontaan begint te werken en niet is uit te schakelen (het regende niet).

De garages waar ik ben langs geweest (in Frankrijk) konden mij niet helpen. Op de computer was niets van een storing uit te lezen. Ik heb als redmiddel maar de zekering eruit gehaald. Na het terugplaatsen van de zekering na een paar uur, kan ik de ruitenwisser weer gewoon aan/uit schakelen. Totdat op een zeker moment "het" weer gebeurt!

Zodra we op de terugreis waren nergens meer last van tot het jaar erop weer in Zuid Frankrijk het geheel zich weer herhaalde . . .  en dat dus 3 jaar achter elkaar. Ook in NL niets te vinden wat mogelijk de oorzaak hiervan is.  :?   Iemand suggesties??

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

91-DR-BS


Liebherr-machinist

je zou haast denken dat het relais last heeft van de warmte , of de auto laat zien hoe blij hij is terug te zijn in frankrijk

M@ttie

Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

matthew


91-DR-BS


91-DR-BS

Citaat van: Liebherr-machinist op 30 maart 2009, 21:21:48
je zou haast denken dat het relais last heeft van de warmte , of de auto laat zien hoe blij hij is terug te zijn in frankrijk
dat is goed mogelijk, het was al de keren goed warm!


Benjamin Renon

is een rekeneenheid dat de electronica van je auto regelt.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Renier

Als het de UCH is die defect is dan is dat helaas een redelijk prijzig onderdeel om te vervangen ;(

91-DR-BS

Citaat van: Benjamin Renon op  4 april 2009, 21:12:24
is een rekeneenheid dat de electronica van je auto regelt.
Hoe kan je erachter komen of de uch de oorzaak is, want de rest van het jaar heb ik geen enkele last gehad van het ruitenwisser probleem.

subzero

  Met haardroger op relais blazen en zien wat ie doet. 8)

91-DR-BS


DHL

Gaat hij in continu wissen of in intervalstand?
Ooit heb ik zoiets gehad met de pinkers. De pinker links begon te werken zonder reden, was een slecht contact in de hendel zelf. En dit gebeurde ook enkel als het warm was....

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev