Advertenties


Stank vanaf mijn motorblok

Gestart door marcel_mtr, 27 januari 2005, 23:43:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel_mtr

Hallo allemaal,

ik heb sinds twee dagen ontzettend last van stank door mijn ventilator. Ik heb eens onder de kap gekeken en het blijkt dat er een stinkende troep zit bij hetb eind van mijn gaskabel. Weet het effe niet beter te verwoorden.

Het stinkt naar smeltende kaas ofzo  ???

Nou is mijn vraag of ik mijn blok met hogedruk reiniger kan schoonspuiten.

Gr Marcel

coupe-monte-carlo

ik zou het  ABSOLUUT NIET  doen !
water bij je computer, en hij is naar de klotuh, kan je 700 piek besparen als je het niet doet !
of hier heeeel erg mee uitkijken.

Ferdi

ik heb ook ooit gedaan en toen liep mijn auto op 3 cilinders bleek er in 1 bougie onder water te zijn gelopen... en idd het is af te raden ook omdat de computer van Renault niet echt waterbestendig zijn  ;)

marcel_mtr

Ok, bedankt

ik zal het dus maar niet doen!

Gr

wess

ik zou het lekker gewoon doen!! ALLEEN JE MOET WEL  je motor laten draaien.

ik heb er zelf al ruim 7 meganes met schoongespoten en niet zo'n klein beetje ook :D

Jeroen

Alvast een preview van een komende FAQ:

Onderwerp: Motor Reinigen

Wist je dat:
Het afspuiten met een stoomcleaner van het motor compartinent schade toebrengt aan alle electrische verbindingen, ECU, startmotor en dynamo?
Dat alle garantie vervalt vwb electrische storingen indien je dit toch doet?
Jezelf eens moet afvragen waarom je deze behoefte hebt, terwijl er geen stucadoor is die spouwmuren gaat stucken?
Dat de regel "waar olie zit kan het niet roesten" nog steeds geldt?
Als je al de motor vetvrij wil hebben wegens werkzaamheden dit gewoon moet doen met ontvetter en een matig straaltje warm water op die plekken waar je aan wilt werken?
Electrische stekers en andere vitale onderdelen vooraf waterdicht/afstotend moet maken alvorens met water en/of stoom te keer te gaan?

wess

dat zal dan wel, maar zolang dat blok blijf draaien kan dat heus niet zoveel kwaad

en tja, je moet natuurlijk niet gericht op je kabelboom en computer gaan staan vlammen ;)

rombartus

jeroen heeft gewoon gelijk.
straks gaan de stekkerverbindingen roesten en krijg je allerlei storingen.
ik zou die stinkende kaas van jou gewoon met een vette doek zoveel mogelijk weg proberen te vegen.
succes groetjes bart

ppveenstra

#8
kan me wess ook wel voorstellen; het oog wil ook wat? :D

ach het wordt ook wel gedaan door mensen met autokennis;



:) je moet een beetje durven zullen we maar zeggen, zelf doe ik het niet ivm G3 installatie is beel electra etc..

wess

G3 kan ik me nog indenken idd, maar een blokkie die op een normaal sappie loopt kan't niet te veel kwaad joh.......  :D

Michel Cijs

alles was daar bij jan wel aardig afgeplakt etc en dat ding daar is meer een stoomreiniger dan hoge druk

bij de mijne is het toen ook gedaan naar het spuiten

maar de tips die jeroen geeft zijn idd het beste voor als jezelf gaat .......(prutsen ja  ;D)

wess

gewoon je wagen in hoogvliet parkeren :D maak wel een mooie rekening dan  :D

Tony

Wat die stank aangaat:

Je vermeld niet of dat je een airco hebt.
Maar als je die niet hebt,  dan kun je eens je fijnstoffilter vervangen (linksonder je raam)

Wat de motor afspuiten beterft:
Je bent dom als je dat doet. Jeroen heeft gelijk.
Eigenlijk zouden ze de motorkap moeten verzegelen voor mensen die dat doen.
Bij nieuwe auto's raak je zo wie zo je garantie kwijt!
En een ###verhaal zoals ik heb gemorst met rrvloeistof bijvullen... daar trapt echt niemand in.
Citaat van: wess op 29 januari 2005, 15:40:14
dat zal dan wel, maar zolang dat blok blijf draaien kan dat heus niet zoveel kwaad

en tja, je moet natuurlijk niet gericht op je kabelboom en computer gaan staan vlammen ;)

Zelfs als je dat niet doet, elke steker van Renault is gegarandeert spatwaterdicht, dat slaat dus stoom, ontvetter en hogedruk uit.
Ik vindt het onverantwoord om zoiets te doen. Zowiezo zie je tijdens het stoomcleanen niet eens waar je op spuit.
Een als er eenmaal vocht in de ECU-steker zit dan gaat die er niet uit, ook niet als je motor draait.
Met als gevolg dat je binnen een halfjaar met geoxideerde steker of een uigebrande ECU a 700 Euro schade zit aan te kijken.
Als je toch de verleiding niet kunt weerstaan, vervang dan je stekers voor stekers die hier wel tegen kunnen (neem dan even contact op met AMP in 's-Hertogenbosch, die kunnen je precies vertellen wat zo'n steker kost)
Hou dan rekening met een prijs van 25 tot 200 euro per steker.

Je motor laten lopen terwijl je cleant is trouwens alleen van toepassing op oude conventionele motoren, om je dynamolagers niet te beschadigen en heeft niets te maken met electrische storingen op steker- en ECU gebied!

En als toetje: je moet niet denken dat een monteur een idioot is dat hij/zij niet weet of schade veroorzaakt is door stoomcleanen. Dat wordt op je rekening geheid een eigenschuld dikke bult verhaal... beauty hurts!

Jeroen

In de FAQ is een artikel geplaatst over het reinigen van de motor en ruimte.
Met dank aan Tony  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev