Advertenties


Auto slaat nog steeds af in koude stand. UPDATE: Slaat niet meer af!!

Gestart door -Thunder-, 4 januari 2008, 12:07:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-Thunder-

Hallo,

Ik heb hier een stappenmotor echter kan ik hem niet meer indrukken ( de pin ).
Het zwarte omhulsel gaat wel maar de pin zelf niet meer, valt dit weer los te maken ?
Of moet ik echt een nieuwe set gaan aanschaffen ?

Alvast bedankt.

Mvg,
-Thunder-'



Edit//// ik heb de faq vorige keer dus niet goed gelezen zie ik.... ik ga hem vanmiddag even met kruipolie bewerken :) Keep ya updated!

-Thunder-

Hmz ik ben even naar de dealer heen geweest met de stappenmotor, bij het puntje kan je hem 1á2mm indrukken, niet soepel maar wel goed genoeg.

Hij beweerd dat de boel opnieuw afgesteld moet worden met de computer, wat ik erg vreemd vind want als ik even heb gereden is er helemaal niets meer aan de hand met mijn vier wieler.

Ik heb de verdeler kappen er even afgedraaid en hee ik zag wat druppels er op zitten ( vocht dus ! ), dus even goed droog gemaakt en ingespoten met een middeltje voor anti vocht.

20minuutjes later probeerde ik hem te starten, sloeg die telkens weer af, behalve als ik wat gas bij gaf. Ik had een klein stukje gereden en weg was het probleem weer.

Ik ben een beetje einde raad....iemand nog suggesties ?

Niels van Dijk

#2
Verdelerkappen op een 1.6E is wel heeel apart :q neem aan dat je gewoon de bobines bedoeld. Maar ik denk dat het ligt aan het slangetje van de map sensor. Maar het zou ook een bobine kunnen zijn die slecht begint te worden

-Thunder-

Nja ik bedoel dus gewoon die 2 zwarte kappen ( heb er nog niet veel verstand van haha ) , maar daar zaten een paar druppels water? onder. Maarja.. het slangetje zag er trouwens wel apart uit namelijk zo ongeveer :

Als ik mijn vinger aan 1 kant haal en er in blaas kan ik eigenlijk niets ontdekken.

-Thunder-

Wat ik trouwens nog steeds zo vreemd vind is dat hij na eventjes rijden gewoon goed rijd en geen problemen heeft.

rob84

hmhm gebeurt vaker heb ik ook
als mijn auto koud is slaat hij sochtends af bij intrappen koppeling
bobine is het niet zitten 2 nieuwe op
slangetje van mapsensor is ook al verangen
iemand nog suggesties?

Nieles82

Ik heb ook precies het zelfde probleem... Als ik sochtends start moet ik echt gas bij geven anders valt ie meteen weer uit. of als ik me straat uit rij en vervolgens moet remmen ofzo en de koppeling intrap valt ie ook weer uit.. Als ie warm is helemaal geen problemen. Het valt me ook op dat het vooral is als het buiten ook heel koud is of als het geregend heeft start de auto niet zonder gas te geven.(of na 3 a 5 keer starten zonder gas te geven) na 1 a 2 min rijden geen problemen meer.. Ik heb trouwens een megane 2.0 RT 8V '98
Hoop dat iemand ons kan helpen


-Thunder-

Ik ben er uit.

Auto gaat binnenkort hoogswaarschijnlijk naar de garage heen.

Zogauw ik meer weer dan laat ik het horen voor de andere mensen hier!

-Thunder-

Ik ben vandaag na mijn werk even langs de dealer heen geweest en hij vertelde mij dat ik de boord computer eens moest resetten. Heb ik net gedaan. Nu is het morgen ochtend afwachten wat de auto doet :) Nu blijft die net onder de 5k toeren hangen omdat hij nog warm is.

Voor de mensen die willen weten hoe het moet.

- De min van de accu halen en tegen de plus aan houden, zodat het geheel stroom vrij is.
- Dan 15seconden contact er op.
- Hierna starten.

Oja ik kon hem niet door starten.. hij sloeg dan niet aan, dus deed ik het contact er af toen er op, toen stond start blokkering er op. knopje indrukken ( x2 ) en toen starten en deed het.

Heb ik het zo op de goede manier eigenlijk gedaan ?


Edit : Ik heb de stekker er maar gewoon even af gehaald, ik druk hem over een 20/25min er weer op. Kijken wat die dan doet.

Nieles82


-Thunder-

#11
Even weer een update,

helaas niet positief, het is nog steeds niet in orde.

Net deed hij zelfs nog vager, ik ging heel even weg met de auto ( nog geen 5min rijden ) ik wil stoppen, druk de koppeling in en dat ding gaat ineens hoog in de toeren.. toen ff een paar keer heen en weer gereden , van voor naar achter enzo ( groot parkeer terrein :p ) en toen was het ineens goed weer, gewoon weer lekker rustig.

Ik denk dat ik hem naar de Renault garage ga brengen maar ik vroeg me af hoe het met betalen daarbij zit, moet je daar cash betalen of krijg je de rekening opgestuurd. Of heeft iemand nog suggesties wat ik kan gaan doen ? Ik wil namelijk de auto wel verder mooier gaan maken, meer audio etc enzo maar ik vind dit even iets belangrijker.

De auto lijkt er trouwens dat de auto smorgens weer beter gaat, zal het dan toch de choke zijn die niet goed meer is ? En wat kost zon grapje eigenlijk ?

rs50jochem

Bij de dealers waar ik tot op heden geweest ben moest je reparaties direct voldoen.. Dus reken daar ook maar op..

-Thunder-

Ik lees trouwens net... hij moet 's ochtends zon 2000 toeren maken maar de mijne doet nog maar net 1000 toeren, kan ik hier iets mee doen ? Iets met de choke doen oid ? Of is er iemand zo lief die is komt kijken ? :+

Paul

Zet er maar een nieuwe stappenmotor in, dan zal het wel over zijn.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev