Advertenties


melding op display

Gestart door wwwebFred, 25 september 2007, 10:25:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wwwebFred

Ik had zondagavond toen ik op snelheid een korte bocht naar rechts nam dat ik een piepje hoorde en vervolgens het stop en handremlampje kort brandde. Deze gingen weer snel uit en er leek niets aan de hand. Maar nu had ik maandagavond na het controleren van mijn oliepijl ineens dat het servicelampje ging branden. Ik zat nog op mijn werk en moest naar huis. Ik thuis auto uit gezet en opnieuw gestart en het lampje waas weer uit. Toen vanochtend brandde het ineens weer na het starten. En bij het naar mijn werk rijden op een afslag met bocht naar rechts ineens weer dat piepje / stop- / handremlampje voor 1 a 2 seconden branden.


Is er toevallig iemand die zoiets al eens eerder gehad heeft? Het gaat om een Megane 2 1.9DCi uit 2003.

Alvast bedankt voor je reactie.

matthew

Of je  motor oliepeil is niet goed.

wwwebFred

Ik ben gister eens langs de dealer gereden. Ze hebben een halve liter remvloeistof bijgevuld. De remblokken/schijven zal ik vandaag of morgen nog even controleren. Of anders wanneer volgende week mijn nieuwe velgen eronder gaan.

Wat het Service lampje betreft, het bleek dat het voorgloeistaafje een probleem heeft gekend. De melding is gereset en liet zich niet meer zien. Totdat ik vanochtend m'n auto startte. Mij werd aangeraden om de auto voor langer onderzoek langs te brengen als het weer gebeurt, dus doe ik dat dan maar.

(Ik heb tevens nog even gevraagd wat een spoilertje kost en dat komt op 425,- inclusief spuiten en monteren.)

Paul

Een halve liter is wel heel erg veel, waarschijnlijk een halve liter berekend, het storingslampje zal wel een kapotte gloeibougie zijn.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Erik_78

Ik heb deze week dezelfde melding gehad. Het ging (volgens de dealer althans) in mijn geval om een lekke leiding tussen de koppeling en de versnellingsbak. Ik weet nog niet of het probleem verholpen is, want het onderdeel (een nieuwe leiding) wordt pas maandag geleverd. Kosten: 275 eurie's...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev