Advertenties


Spook stoelverwarming

Gestart door Renier, 6 juli 2007, 19:20:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Renier

Tijdens het rijden verscheen opeens de melding "Stoelverwarming aan".
Nogal opmerkelijk, aangezien de auto niet is voorzien van deze optie... :?

Afzetten vd motor maakt niets uit, melding komt vrolijk terug. De Megane blijft beweren dat hij stoelverwarming heeft en dat die aan is. Ik was verbaasd om een zekering voor de stoelverwarming (20A) aan te treffen. Deze eruit gehaald, even gewacht en weer terug gedaan: nog steeds dezelfde melding...

De stoel wordt van dit alles gelukkig niet warm of koud.  ;)

Dan maar eens bij de accu gekeken om te kijken of ik de boel kan resetten door de positieve aansluiting los te maken (klopt toch?). Na verwijderen vd accu afdekplaat trof ik een soort groen-bruin groeisel aan, waarschijnlijk is dit oxidatie? zou dit de melding vd stoelverwarming ook kunnen verklaren?

Is het een kwestie van alle aansluitingen schoonmaken (hoe doe ik dat het beste) of heeft de accu nu z'n laatste tijd gehad? De auto is 4 jaar oud.

RdW

Als je de accu los maakt, dan begin je altijd met de MIN-pool,
dit om sluiting maken te voorkomen...

even je polen goed schoonmaken en dan alles weer monteren...

Renier

Even plotseling als dat de melding vd stoelverwarming verscheen is hij ook spontaan weer verdwenen.  :)

Waarschijnlijk toch door al het vocht vd laatste tijd.

Morgen maar eens de accu onder handen nemen, vandaag zuurvrije vaseline spray gekocht.

Renier

Sinds enkele dagen is de melding STOELVERWARMING AAN weer terug van weg geweest. Melding blijft steeds hinderlijk op de voorgrond komen op de display.

Ben er uiteraard mee naar de dealer geweest waar ze alles hebben uitgelezen. Geen storingen gevonden. Ze hadden dit nog niet eerder meegemaakt. Blijkt dat er in beide stoelen wel een kabel voor de stoelverwarming vanuit de vloerbedekking naar de stoel loopt, waarschijnlijk bij alle Megane II's af fabriek. De monteur dacht dat er mogelijk ook bij alle Megane's al een verwarmingsmat in de stoel zit, alleen de bedieningsknoppen ontbreken dan. Maar om dat te checken moest de stoel eruit en de stoelbekleding eraf  >:( >:(.

Ik ga er anders nog mee naar een andere dealer, misschien kunnen ze die matten gewoon uitschakelen?

Renier

#4
De melding komt op dit moment steeds terug en gaat dan weer weg, van het ene op het andere moment. Net of er 2 draadjes tegen elkaar aan bungelen wat dan die melding geeft. Heel irritant.

Heb nu een afspraak bij de dealer gemaakt om het op te lossen. Ze hadden het erover dat mogelijk de stoel eruit moet en de stoelbekleding verwijderd. Zie ik niet zo zitten ivm de lederen bekleding waar ik zo trots op ben... :neen:

Ik zal hen in ieder geval de suggestie doen van een defect in de uch, hopelijk is dat niet een heel duur onderdeel?

sebastiaan

ach, een franse auto heeft altijd verrassingen. !-!
ik rij al jaren zonder banden..... tenminste als ik mijn dashboard moet geloven. :D  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev